Casa de avocatură JGV și Asociații! Drumurile spun, de multe ori, povești tragice. Fiecare dintre noi ar putea însă schimba povestea în momentul în care conștientizează că acțiunea sa ori indiferenta autorităților pavează drumul către tragedie. Vorbim de folosirea telefonului mobil în timpul șofatului, consumul de alcool la volan, teribilismul, dar și de lipsa parapetelor de protecție, amplasarea greșită a indicatoarelor rutiere ori lipsa lor, drumuri în lucru ori cratere în asfalt nesemnalizate.
Peste 23.000 de accidente rutiere au avut loc în doar 10 luni, pe teritoriul României. Este bilanțul tragic centralizat de M.A.I., de la începutul acestui an până pe 7 octombrie. Principala cauză a tragediilor întâmplate pe șoselele din România este indubitabil viteza și neacordarea priorității în intersecții ori în timpul manevrei de depășire. Starea drumurilor și lipsa unor indicatoare rutiere ori amplasarea lor într-un mod greșit întregesc lista factorilor ce au contribuit la creșterea numărului victimelor accidentelor rutiere. Dacă anul trecut în aceeași perioadă se înregistrau 23.099 de accidente, anul acesta trendul rămâne ascendent cu 23.135. În urma nefericitelor evenimente rutiere 1.300 de oameni și-au pierdut viața, în vreme ce 5.764 au fost răniți grav, arată același raport M.A.I., comunicat Casei de avocatură JGV și Asociații la solicitarea departamentului de PR, coordonat de Irina Dincă.
Pentru a atrage atenția asupra acestui fenomen îngrijorător, lumea întreagă marchează, 17 noiembrie 2019, Ziua Mondială de Comemorare a Victimelor Accidentelor Rutiere. Casa de avocatură JGV și Asociații, specializată în obținerea de despăgubiri în sprijinul celor răniți în accidente rutiere, dar și pentru rudele celor decedați, lansează astăzi campania ,,Schimbă povestea!”
Viață curmată la 29 de ani, pentru că trecerea la nivel cu calea ferată nu era semnalizată
Povestea lui Marius s-a încheiat tragic la ieșirea din Galați, într-o intersecție la nivel cu calea ferată. Tânărul de 29 de ani se afla pe bancheta din spate stânga în momentul în care capătul unei bare de metal, ce se voia a fi una de protecție, a pătruns prin parbrizul mașinii și l-a rănit mortal.
,,La data producerii accidentului, pe sensul de mers dinspre DN25 către Izvoarele lipsea indicatorul de avertizare ,,Trecere la nivel cu calea ferată fără bariere”. Nu erau instalate nici panourile dreptunghiulare care indică distanțele de 150m, 100m și 50m până la calea ferată,” arată avocat JGV și Asociații, Cristina Roșca.
Pentru că era noapte, nu erau indicatoare, iar intersecția cu calea ferată era într-o curbă ac de păr, într-un unghi mai mic de 30%, șoferul a observat în ultimul moment bara de metal, a reușit să se ferească, dar pasagerul din spate a fost lovit direct în cap.
,,Glisierele laterale din apropierea intersecției cu calea ferată au fost proiectate și executate eronat. Concepute ca o modalitate de protecție, aceste șine din metal au fost montate la o înălțime prea mare – un metru și douăzeci de centimetri – ca să-și poată afla utilitatea. Vehicule precum biciclete, mopede, motociclete, dar și unele autoturisme nu beneficiază de nicio protecție, pentru că bara depășește înălțimea capotei. În acest caz, glisiera/bara de metal fiind desprinsă de stâlp a intrat prin parbriz în interiorul mașinii,” ne-a explicat avocatul JGV și Asociații, Cristina Roșca.
În urma tragediei, șoferul a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare pentru că nu a adaptat viteza la condițiile de drum în curbă. În momentul impactului, mașina rula cu 42 de km/h, potrivit expertizei tehnice. În același timp, CNAIR, în calitate de administrator al drumului, avea responsabilitatea de a amenaja și întreține intersecția. Cu alte cuvine, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuia să monteze panourile și indicatoarele care se impuneau, astfel încât să garanteze siguranța participanților la trafic.