Carmen Belcescu a muncit ca vânzătoare în mall, iar recent a devenit antreprenoare de succes în Iași. Are peste 20 de ani de experiență în consultanță și relația cu clienții, în țară, dar și în străinătate
Carmen Belcescu, în vârstă de 40 de ani, este una dintre ieșencele care a muncit ca vânzătoare și prin multă muncă a reușit să dezvolte o afacere de succes în domeniul consultanței și relațiilor cu clienții. Povestește că mereu i-a plăcut să discute cu oamenii, de aceea a avut locuri de muncă care implicau interacțiunea umană.
”Am peste 20 de ani de experiență în relația cu clienți, în HoReCa, turism, vânzări, în țară, dar și în străinătate. Am muncit și în magazinele din mall, ca vânzătoare, și consultant în diverse companii. La începuturile carierei mele profesionale am lucrat în mall și acolo era serviciul de «client misterios». Adică patronul vine în calitate de client, ca să vadă cum se descurcă angajatul. Vreo doi ani la rând am luat titlul de «vânzător de top» și eram foarte mândră de mine. Au luat și alți colegi premiul acesta, nu doar eu. Dar eram foarte mulțumită de mine și asta însemna că mă implicam în ceea ce făceam. Îmi plăcea ceea ce făceam”, povestește Carmen Belcescu, antreprenoare din Iași.
Ieșeanca a muncit, împreună cu soțul, în străinătate
Tânăra povestește că din cauza crizei economice din anul 2008 a fost nevoită să plece în străinătate, împreună cu soțul său, alpinist utilitar. Decizia a fost grea, povestește Carmen Belcescu, dar și mai greu a fost să își găsească un loc de muncă.
”În perioada 2010-2015 am fost plecați, eu și soțul, alpinist utilitar, în Paris, în Franța. Era perioada de după criza economică, lucrurile s-au așezat mai greu în țară și de aceea am decis să ne încercăm norocul în străinătate, să muncim acolo. A fost greu la început, ca pentru orice român plecat din țară. Pe parcurs am evoluat din punct de vedere profesional și m-a ajutat foarte mult experiența din Franța. Când am ajuns acolo nu m-am angajat imediat. Mi-am căutat un loc de muncă vreo lună și cu greu am găsit la un hotel, ca recepționeră. Nu prea angajau străini pentru că patronii plăteau în plus niște taxe, peste 1.000 de euro, și e foarte greu să obții permisul de ședere. Țin minte că eu am stat la cozi interminabile, de dimineața până seara, cu nepalezii, pentru că erau mulți străini de naționalitate nepaleză care veniseră la muncă, pentru a obține permisul de ședere”, povestește Carmen Belcescu.
Carmen Belcescu: ”Am luat decizia de a deschide propria afacere”
Ieșeanca mai povestește că la început locuia cu chirie într-un apartament mic. După un timp s-a angajat la o companie importantă din turism.
”Când ne-am mutat în chirie am găsit un apartament de 21 de metri pătrați pentru care plăteam 700 de euro lunar. Nu a fost o perioadă ușoară, dar ne-am adaptat. M-am dezvoltat profesional și am ajuns să lucrez la Expedia, numărul unu în turism, în lume. Eram «customer asistant» în această companie. Adică vorbeam cu reprezentanții hotelurilor și mențineam relațiile cu ei. Înainte să revenim în țară câștigam aproape 2.000 de euro, lunar. Acasă m-am întors pentru că am vrut să fim aproape de familie și să ne deschidem o afacere. Această afacere nu s-a concretizat și în 2016 mi-am făcut un blog numit «Clientul mulțumit». Apoi m-am angajat într-o corporație axată tot pe partea aceasta de «customer experience», dar în urmă cu doi ani am luat decizia de a deschide propria afacere”, mai spune Carmen Belcescu.
Locurile de muncă vacante în străinătate din această perioadă, pentru ieșeni, sunt în Germania.
Carmen Belcescu a devenit recent antreprenoare de succes, în Iași
Antreprenoarea a investit câteva mii de euro în afacerea din domeniul relațiilor cu clienții și spune că acesta este în plină dezvoltare.
”Nu am investit mulți bani. Cei mai mulți cred că au fost cheltuiți cu site-ul. Eu ofer consultanță și strategie în servicii și experiență clienți. E un domeniu în plină dezvoltare, unde este nevoie de cât mai mulți specialiști. Acum am clienți companii care au peste 10 angajați, în firmă, și vor să își dezvolte portofoliul de clienți, vor să crească organic numărul de clienți. Se pune acum accent pe brand foarte mult, de aceea multe companii vor să devină un brand de succes și apelează la specialiști. Clienții au devenit din ce în ce mai exigenți, au decizie de cumpărare, au de unde să aleagă. Se întorc și pleacă dacă sunt nemulțumiți. Concurența e foarte mare”, concluzionează antreprenoarea din Iași.
O altă ieșeancă care a renunțat la jobul într-o multinațională și a deschis o afacere este Gabriela Ilie. A crescut numărul celor care vor să deschidă afaceri, cum este și cazul lui Carmen Belcescu, antreprenoare de succes, în Iași.