Prima pagină » Local » Care sunt criteriile pentru a putea depune o reclamație la Comisariatul Județean, pentru Protecția Consumatorilor Iași. Se poate în format fizic sau on-line
Care sunt criteriile pentru a putea depune o reclamație la Comisariatul Județean, pentru Protecția Consumatorilor Iași. Se poate în format fizic sau on-line

Care sunt criteriile pentru a putea depune o reclamație la Comisariatul Județean, pentru Protecția Consumatorilor Iași. Se poate în format fizic sau on-line

09 sept. 2024, 02:00,
Gabriela Rusu în Local

Iată care sunt criteriile după care se pot depune reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași. Asta, în cazul în care ați întâmpinat o problemă când ați achiziționat un produs de orice fel sau serviciile prestate de operatorii economici nu au fost conforme. E bine de știut că, în momentul în care mergeți să depuneți o reclamație, aveți nevoie și de dovezi. Iată care sunt.

Cazurile în care puteți depune o reclamație la CJPC Iași

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) intervine atunci când sunt sesizate probleme legate de drepturile consumatorilor în raport cu produsele și serviciile oferite de comercianți. ANPC se ocupă, în principal, de situațiile care implică încălcări ale legislației, privind protecția consumatorilor, precum și de asigurarea respectării normelor, privind calitatea produselor și serviciilor. La Iași, instituția care se ocupă de aceste situații este Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor.

Și anume, în cazul în care ați cumpărat un produs care prezintă defecte, nu corespunde descrierii din magazin sau nu îndeplinește standardele de calitate promise, este deteriorat, nefuncțional sau nu îndeplinește specificațiile din reclame, puteți depune o reclamație la CJPC. Însă, la fel se întâmplă și în cazul unui serviciu, când acesta (de exemplu, reparații, transport, curățenie, servicii turistice) nu a fost prestat conform contractului sau normelor de calitate. CJPC Iași poate interveni atunci când serviciile prestate sunt neconforme, incomplete sau efectuate într-un mod inadecvat.

În cazul în care ai fost expus la publicitate falsă sau înșelătoare (de exemplu, reduceri false, produse prezentate în mod eronat) sau dacă ai întâmpinat practici comerciale incorecte (de exemplu, impunerea unor costuri suplimentare nejustificate).

Când contractele cu comercianții includ clauze abuzive, cum ar fi termeni și condiții dezavantajoase pentru consumator, penalități exagerate sau condiții nerezonabile, CJPC poate verifica contractele pentru a identifica astfel de clauze și poate cere eliminarea lor. La fel se întâmplă și în cazul în care un produs este considerat periculos pentru consumatori (de exemplu, alimente contaminate, jucării care prezintă risc de sufocare pentru copii, produse cosmetice care provoacă alergii grave), CJPC poate interveni pentru a retrage produsul de pe piață și pentru a proteja consumatorii.

Cum depui o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor

Pentru a depune o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași, trebuie să urmezi câțiva pași simpli. Și anume, înainte de a depune reclamația, ai nevoie de dovezi. În primă fază, poți contacta comerciantul pentru a încerca să rezolvi problema, direct cu acesta sau cu prestatorul de servicii. Este important să ai documente care dovedesc acest demers, de exemplu, e-mailuri, conversații înregistrate, facturi, chitanțe. Apoi, strângi dovezile. Păstrează toate documentele relevante, precum facturi, chitanțe, contracte, bonuri fiscale, corespondență, fotografii sau alte dovezi care să susțină reclamația ta.

Dacă ai îndeplinit pașii de mai sus, tot ceea ce urmează să faci este să depui reclamația. Aici ai mai multe obțiuni pentru a depune. Fie online, mergând la site-ul oficial al CJPC Iași. În secțiunea „Reclamății Online”, completează formularul electronic cu toate informațiile necesare, și anume, datele tale de contact, detalii despre comerciant, descrierea problemei și atașează documentele doveditoare. După ce ai completat toate câmpurile, trimite formularul online. Vei primi o confirmare prin e-mail.

O altă opțiune este prin e-mail. Descarcă formularul de pe site-ul CJPC, care este în format PDF. Apoi, completează-l și semnează-l. După asta îl poți trimite împreună cu documentele doveditoare, la adresa de e-mail a CJPC. Și, desigur, în format fizic, direct la sediul CJPC din Iași.

Acestea sunt criteriile după care se pot depune reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`