Prima pagină » Eveniment-Social » Care sunt actele necesare pentru dosarul de echivalare a diplomelor de studii obținute în străinătate
Care sunt actele necesare pentru dosarul de echivalare a diplomelor de studii obținute în străinătate

Care sunt actele necesare pentru dosarul de echivalare a diplomelor de studii obținute în străinătate

06 aug. 2024, 02:00,
Ștefana Șovea în Eveniment-Social

A fost publicată în Monitorul Oficial metodologia de recunoaștere şi echivalare a actelor de studii de nivel preuniversitar obținute în străinătate şi la organizațiile furnizoare de educație care școlarizează în baza unui curriculum al altui stat pe teritoriul României. Iată care sunt actele necesare pentru echivalare.

Acte necesare la dosarul de echivalare a diplomelor de studii obținute în străinătate

Actele de studii se recunosc sau se echivalează dacă sunt îndeplinite următoarele condiții cumulative: instituția de învățământ care a eliberat actul de studii este acreditată în statul de origine, domeniul şi/sau specializarea, curriculumul/volumul de munca/rezultatele învățării corespund cu cele din sistemul românesc de învățământ preuniversitar, actul de studii aparține categoriei actelor de studii naționale recunoscute, eliberate în sistemul de învățământ preuniversitar din statul de origine și nivelul calificării corespunzător actului de studii este similar cu cel din sistemul românesc de învățământ preuniversitar, dreptul la continuarea studiilor în statul de origine, conferit de actul de studii.

Dosarul pentru recunoașterea sau echivalarea actelor de studii obținute care solicită continuarea studiilor în  România şi/sau accesul pe piața forței de muncă din România cuprinde următoarele documente: cerere, actul de identitate şi dovada schimbării numelui titularului (dacă este cazul), actul de studii, în cazul actelor de studii de nivel profesional sau postliceal, documente care să precizeze durata studiilor, competentele dobândite, denumirea şi descrierea cursurilor absolvite, dovada taxei de evaluare, conform normelor legale în vigoare, alte documente, dacă este cazul.

Pentru cetățenii care solicită accesul pe piața forței de muncă din România, dosarul cuprinde următoarele documente: cerere, actul de identitate şi dovada schimbării numelui (dacă este cazul), actul de studii, dovada achitării taxei de evaluare, conform normelor legale în vigoare, adresa din partea instituției organizatoare a programului de formare profesională, alte documente, dacă este cazul.

Unde se depun dosarele

Actele solicitate în procedura de recunoaștere se depun, în copie, pentru documentele emise în limbile română, engleză, franceză, spaniolă şi italiană. Pentru celelalte limbi străine, actele se depun în copie şi traducere legalizată în limba română, în copie. În cazul unor îndoieli justificate, Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (C.N.R.E.D) poate solicita prezentarea de către titular a actelor de studii şi/sau a traducerii legalizate, în original.

Actele de studii supuse recunoașterii şi echivalării sunt autentificate cu apostila (n.r. – certificat eliberat) de la Haga pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei din 5 octombrie 1961, cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, iar pentru celelalte state actele de studii sunt supralegalizate sau însoţite de adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă. Scutirea de apostilare sau supralegalizare este permisă în temeiul legii pentru persoanele care beneficiază de o formă de protecţie internaţională pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile unui tratat internaţional la care România este parte sau atunci când actele de studii pot fi verificate în baze de date online ale instituţiilor emitente sau ale autorităţilor din statul de origine.

În situaţia în care C.N.R.E.D. constată existența oricăror suspiciuni privind autenticitatea actelor de studii, informează, în scris, Direcţia generală juridică şi control din cadrul Ministerului Educaţiei, în vederea înaintării sesizării către autorităţile abilitate, procedura de recunoaştere şi echivalare fiind suspendată până la finalizarea cercetărilor de către organele abilitate. Sesizarea Direcţiei generale juridice şi control se realizează şi în cazul în care C.N.R.E.D. este informat cu privire la existenţa unui document de recunoaştere care nu a fost emis de către C.N.R.E.D.

Dosarele se depun online, prin Punctul de contact unic electronic (PCUe), prin intermediul unităţilor de învăţământ preuniversitar, instituţiilor de învăţământ superior, inspectoratelor şcolare judeţene sau al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti și la Registratura Ministerului Educaţiei sau prin intermediul serviciilor poştale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *