Care ar fi cea mai simplă afacere cu siguranță este întrebarea multor persoane ce își doresc să devină antreprenori, dar nu știu cum să pornească, fără să își asume multe riscuri și să treacă printr-un proces lung și anevoios.
În contextul economic actual, există multe modele de afaceri pe care le poți adopta, astfel încât să ai parte de un start ușor, cu un grad mai mic de incertitudine.
Care este cea mai simplă afacere?
O afacere simplă nu înseamnă una fără niciun efort sau fără probleme. Orice afacere presupune implicare, asumarea unor riscuri, chiar dacă sunt mai mici și muncă. În această situație, cea mai simplă poate fi o idee într-un domeniu ce este foarte rentabil sau care presupune să ai cunostiințe pe care deja le deții, din locurile de muncă anterioare.
Cu toate acestea, există câteva criterii care, dacă sunt îndeplinite, o afacere poate fi considerată simplă. Printre aceste criterii se enumeră un model de afacere care este deja testat, o idee ce nu trebuie inventată, ci doar o rețetă care are deja succes și tu o urmezi.
Un factor care îți poate aduce succes este dacă ai acces la suport și la resurse de la experți, care te vor ajuta să eviți greșelile pe care le fac antreprenorii la început. O afacere simplă se bazează și pe serviciile și produsele pentru care există interes, deci este necesar să ai o cerere constantă pentru ele.
De asemenea, cu cât lucrezi cu mai multe aspecte standard, cu atât va fi mai ușor să conduci o afacere. Este necesar să fii atent și la o investitiție inițială predictibilă, întrucât o afacere mai complicată poate să presupună consturi ascunse, însă una simplă vine cu o structură clară a posibilelor costuri.
În acest sens, o idee de afacere simplă o poate reprezenta o franciză.
Care sunt avantajele unei francize?
Francizele sunt considerate a fi o metodă destul de sigură de a intra în lumea afacerilor, datorită avantajelor pe care le oferă.
Printre acestea, se enumeră faptul că poți beneficia imediat de reputația și notorietatea unui brand care este deja cunoscut. Așadar, în loc să începi o afacere de la zero și să îți creezi o identitate și să te promovezi, intri într-o afacere care este deja cunoscută de către consumatori. Acest lucru poate să reducă semnificativ timpul necesar pentru a genera profit și a atrage clienți.
Pe lângă faptul că îți oferă acces la brand, ți se oferă și resursele și cunoștiințele francizorului. Acesta îți poate furniza toate detaliile, suport constant și manuale operaționale, ce te ajută să rulezi afacerea conform unor standarde prestabilite.
Unul dintre cele mai importante avantaje este că riscul financiar este semnificativ mai redus în comparație cu inițierea unei afaceri de la zero. În acest sens, cel care preia un model de afacere deja dovedit că funcționează, are șanse de succes mai mari.
În același timp, se poate primi franciza la cheie, ceea ce înseamnă că poți primi tot ce este necesar, inclusiv echipamente, furnizori, training și marketing, care reduce incertitudinea ce vine cu lansarea unei afaceri.
Cea mai simplă afacere este aceea care pornește de la o idee clară, are costuri reduse, riscuri minime, este ușor de implementat și se pliază pe nevoile pieței.