O afacere rezistă de 30 de ani, în inima Iașului, devenind un refugiu pentru cei care caută autenticitate și tradiție. Este vorba de East Seventeen, de pe strada Cuza Vodă, nr. 11, care, în ciuda schimbărilor constante, a reușit să se adapteze la toate și să se reinventeze
În centrul vechi al Iașului, ascuns printre clădirile istorice, se află o minipatiserie care a reușit să-și păstreze farmecul de-a lungul decadelor. Într-o perioadă în care localurile vin și pleacă, acest loc a devenit un simbol al rezistenței, împletind tradiția cu o atmosferă caldă și primitoare. Afacerea rezistă, de 30 de ani, pe piața Iașului și este un exemplu de longevitate în domeniul HoReCa.
Afacere, de 30 de ani, în inima Iașului
Oamenii sunt din ce în ce mai atrași de Bistro-uri datorită atmosferei intime și autentice pe care acestea le oferă. East Seventeen a devenit, de-a lungul timpului, un refugiu pentru numeroși clienți care au făcut, din vizitele la locație, o tradiție.
Brandul a luat naștere în 1994, locația inițială fiind în fața căminului T17, din Campusul Studențesc „Tudor Vladimirescu”, locație care îi dă și numele minipatiseriei. Ulterior, în 1994, locația s-a mutat pe strada Cuza Vodă, nr. 11, unde o găsim și astăzi. Locația din prezent este una cu o mare însemnătate și încărcătură istorică.
„De-a lungul timpului, locația a avut parte și de schimbări. Inițial, am preluat, în 1994, vechea cofetărie de pe Cuza Vodă. Deci, aici, suntem într-un loc care a făcut alimentație publică, cred că din anii 1970. Au funcționat cofetăriile de pe vremea comunismului, probabil în regie de stat. În 1995, am preluat firma care funcționa aici și am cosmetizat spațiul, am amenajat și am deschis primul fast-food fancy, la vremea respectivă, din Iași. Am funcționat în regim de fast-food, până în anul 2002, după care, iarăși, am mai avut o schimbare. Am acționat, cred că, vreo doi sau trei ani, ca restaurant cu specific armenesc. Am avut o echipă de bucătari din Armenia, care au făcut treabă bună. Și, din 2004, suntem înapoi patiserie/cofetărie”, a explicat Cristi Grosu, patronul East Seventeen.
Antreprenorul Cristi Grosu avea doar 27 de ani când a început afacerea, proaspăt absolvent de Politehnică. Dând piept cu realitatea cotidiană a pieții de muncă, din acea perioadă post-comunistă, acesta și-a dat seama că trebuie să se reinventeze și să răspundă la ce lipsește de pe piață.
„În 1994, erau alte vremuri. Am fost absolvent de Politehnică. Atunci, oferta de studii era limitată, vizavi de meseria pe care o învățasem. Am făcut ce știam că lipsește pe piață. Veneam din mijlocul studenților, știam ce preferințe au, ce lipsuri sunt în zona de HoReCa. Nu am făcut decât să venim cu serviciile în întâmpinarea lor. N-a fost simplu. Eram de pe băncile școlii. A fost destul de greu să convingem bănci, să crediteze businessul, uneori, a fost chiar imposibil. Dar am găsit soluții, de fiecare dată, să mergem mai departe”, a declarat antreprenorul, în vârstă de 57 de ani.
Un loc cu tradiție și clienți fideli
De-a lungul timpului, afacerea a trecut și prin momente mai dificile, cum ar fi crizele economice din 2007 și 2008. Însă echipa a știut să se reinventeze, de fiecare dată, și să facă față provocărilor.
Clienții, de toate categoriile de vârstă, găsesc, aici, produse pentru toate gusturile. Cu atât mai mult, majoritatea clienților tind să revină la locație, fiind mulțumiți atât de produse, cât și de atmosferă.
„Avem și expunere cu produse tradiționale și expunere cu produse inovative. Avem clienți de la elevi, studenți, până la seniori. Avem, spre exemplu, absolvenți, foști studenți care ne caută și, când ne găsesc, își aduc aminte că gusturile produselor sunt aceleași ca cele din anii din urmă, când au terminat. Se întorc pentru anumite produse, se bucură că ne găsesc și văd aceleași fețe, cu aceeași echipă. Iar noi chiar suntem mândri că ne mai recunoaște lumea și creăm nostalgii în rândul studenților”, a mai spus Cristi Grosu.
Locația oferă produse de patiserie, produse de cofetărie și zonă de sendvișuri. Componentele produselor sunt făcute, integral, în bucătăria localului, de la pâine, până la sosuri.
„În fiecare an mai venim cu ceva nou. De exemplu, vedeta anului ăsta, sperăm să fie Rolls New York. Deși nu e nou pe piață, lucrăm la produs de șase luni. A trebuit să adaptăm rețeta la gusturile ieșenilor”, a mai adăugat antreprenorul.
Afacere, de 30 de ani, din inima Iașului, își dorește să fie găsită de către clienți, în aceeași locație, și peste 20 de ani, promițând aceeași orientare spre detalii și perseverență.
Vai de capul nostru!
In Horeca tot timpul trebuie sa te reinventezi daca vrei sa tii pasul . Succes și felicitări
Când spațiul e al tău sau plătești chirie simbolică, normal că merge.
Cand ai neamuri in Israel…rezisti si te reinventezi.