Prima mașină din lume arăta ca o căruță, funcționa cu aburi și fusese creată pentru a transporta muniție și echipamente de război. Au mai fost construite și replici ale primei mașini din istorie, iar unele mai există și azi.
În 1759, James Watt a gândit și a creat pentru prima dată o tehnologie care a grăbit evoluția omenirii și anume motorul cu aburi. Din acel moment, a fost doar o chestiune de timp până când cineva urma să inventeze și primul mijloc de transport care se putea deplasa fără tracțiune animală.
Când a fost inventată prima mașină din lume și cum arată
Primul automobil din istorie nu a fost cel din 1866 al lui Benz, dacă la el te gândeai, ci unul din 1769, care funcționa cu un motor cu aburi similar celui conceput de Watt. Inventatorul primei mașini din istorie a fost francezul Nicolas-Joseph Cugnot și nu era tocmai un automobil așa cum ți-ai imagina.
Mașinăria lui Cugnot era aproape cât un camion de azi și arăta mai degrabă ca o căruță. De aceea a fost și denumită „căruța cu aburi”. Nu avea nici măcar patru roți, deci aducea totodată și cu o triciletă uriașă care transporta în față un „ceaun” uriaș acoperit, unde se crea esența „vieții” automobilului, adică aburul. E interesantă și povestea savantului român curia i-a fost furat Premiul Nobel pentru descoperirea insulinei.
Motorul cu aburi a fost primul sistem mecanic care transforma căldura în energie cinetică. Nu era nici pe departe la fel de poluantă precum mașinile din prezent, dar era un iad pentru șoferi să suporte acea „saună”.
Acesta a fost și unul dintre motivele pentru care primele automobile nu erau acoperite. Cugnot a inventat această mașinărie pentru a rezolva această problemă foarte importantă și presantă la acea vremem și anume una de transport, evident.
El a vrut să inventeze un mijloc de transport independent de tracțiunea animală care să poată transporta tubulaturile tunurilor și așa a apărut primul automobil din istorie. Probabil că nu te așteptai ca scopul primului autoturism din lume să fie unul militar, dar asta era realitatea acelui secol, precum și a celor care au urmat. Cele mai mari invenții și descoperiri științifice s-au făcut din nevoi și rațiuni militare, iar secolul XX e cel mai bun exemplu.
Mașina care mergea doar într-o direcție
Căruța cu aburi a lui Cugnot era capabilă să transporte tunuri, dar avea câteva probleme, poate chiar mai multe, de fapt. Una dintre ele a fost sistemul rudimentar de viraj. „Volanul” acestei mașini era o manivelă pe care șoferul o învârtea până își luxa mâinile și abia apoi lua un viraj de câțiva centrimetri. Află și cine a fost persoana care a descoperit penicilina.
O altă problemă era, desigur, frânarea, compensată și cu o greutate enormă, neechilibrată. Cea mai mare greutate era amplasată pe puntea din spate unde erau două roți. Dacă tubulaturile tunurilor din spate s-ar fi rostogolit la un „viraj”, căruța cu aburi s-ar fi răsturnat și ea.
Din cauza acestor probleme, prima mașină din lume a făcut și primul accident din istorie pentru că a intrat într-un zid. Azi, o consideri o inveție nostimă, dar ea a stat la baza mașinii pe care o conduci. Căruța cu aburi a lui Cugnot este „strămoșul” tuturor automobilelor cu combustie internă.
Cu toate acestea, lui Karl Benz, inventatorul german, i se atribuie, în general, inventarea primei mașini pe benzină în 1885. Apoi a urmat Gottlieb Daimler, inventatorul german care a inventat prototipul motorului pe benzină modern și de asemenea, Rudolf Diesel, inventatorul francez care a patentat motorul diesel. Mulți istorici sunt de acord că Nicolas Joseph Cugnot a construit prima mașină din lume adevărată.