Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (DLEP) Iași a inițiat, de la începutul lunii februarie 2025, campania „Prioritate la identitate”. Această inițiativă se va desfășura până în luna aprilie, iar scopul este punerea în legalitate pe linie de evidență a persoanelor și starea civilă a cetățenilor din comunele arondate.
Campania „Prioritate la identitate” se desfășoară pe parcursul a trei luni
Începând cu luna februarie, până în aprilie 2025, ieșenii își pot înnoi buletinele de acasă. Campania „Prioritate la identitate” le oferă locuitorilor din cele 26 de comune arondate municipiului Iași șansa de a-și schimba cartea de identitate printr-o stație mobilă a Serviciului de Evidență a Persoanelor.
„Campania noastră, denumită sugestiv «Prioritate la identitate!» a demarat în anul 2012, iar la acest moment reprezintă deja o tradiție. Pentru al 14-lea an consecutiv, venim în sprijinul locuitorilor din mediul rural și prin intermediul stației mobile ajungem în toate cele 26 de comune arondate pentru a prelua cereri în vederea eliberării actelor de identitate. Astfel, nu mai este necesară deplasarea solicitanților la sediul nostru din municipiul Iași, deoarece atât preluarea documentelor, cât și eliberarea noului act se fac în comuna de domiciliu”, a spus Marius Bodoga, director executiv DLEP Iași.
Campania se adresează persoanelor din comunele arondate Iașului. Angajații din cadrul Serviciului de Evidență a Persoanelor se vor deplasa cu stația mobilă în comunele arondate pentru a pune în legalitate locuitorii din aceste comunități.
Programul se adresează persoanelor care au actul de identitate expirat sau urmează să le expire în următoarele șase luni. Mai mult, celor care au împlinit 14 ani și nu au act de identitate, celor care îl au furat sau deteriorat, dar se adresează și persoanelor care și-au schimbat domiciliul sau au alt număr la casă.
În aceeași categorie intră și cei care au buletine de tip vechi și doresc înlocuirea acestora cu carte de identitate, iar astfel se pot deplasa la urna mobilă DLEP Iași. Tot aici sunt așteptați cei care și-au schimbat numele, s-au căsătorit sau au divorțat și nu au schimbat încă actul de identitate.
Iată documentele necesare pentru eliberarea cărților de identitate și care sunt comunele arondate
Cetățenii care vor să își înnoiască buletinul de acasă, din lista comunelor arondate municipiului Iași, trebuie să își pregătească câteva acte în acest sens. Documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate sunt: certificatul de naștere al solicitantului, dovada proprietății prin adeverință ROL de la Registrul Agricol al Primăriei, contravaloarea cărții de identitate în valoare de 7 lei, iar dacă este cazul, certificatul de căsătorie, sentința de divorț definitivă sau certificatul de divorț, respectiv certificatul de deces al fostului partener. La emiterea buletinelor pentru persoanele care nu au împlinit 14 ani se prezintă și certificatul de naștere.
În luna februarie 2025, angajații Serviciului de Evidență a Persoanelor vor ajunge în Valea Lupului și Lețcani în data de 13 februarie 2025, respectiv în Movileni și Rediu pe 20 februarie, urmând ca luna să se încheie cu stația mobilă la Andrieșeni și Vlădeni, în penultima zi a lunii. Apoi, în martie, locuitorii din 11 comune arondate Iașului vor putea accesa acest serviciu prin înnoirea cărților de identitate. Este vorba despre Victoria, Popricani, Trifești, Roșcani, Bivolari, Probota, Țigănași, Golăiești, Holboca, Ungheni și Tomești. Pentru luna aprilie sunt programate comunitățile din Horlești, Voinești, Aroneanu, Țuțora, Schitu Duca, Bârnova și Miroslava.
Depunerea cererii și preluarea imaginii se fac cu stația mobilă la data afișată, iar eliberarea actelor de identitate se face ulterior, la Postul de Poliție din comuna fiecărui solicitant.
Campania „Prioritate la identitate” oferă o soluție mai accesibilă pentru locuitorii din mediul rural, eliminând necesitatea deplasării în municipiul Iași pentru obținerea unui act de identitate.