Proiectul de reabilitare pentru calea ferată Pașcani – Dărmănești a fost aprobat. Investiția costă 6,4 miliarde de lei și va fi efectuată în trei ani
Sistemul de căi ferate din România este prea învechit pentru a avea transport feroviar modern. Proiectul va fi finanțat prin intermediul Programului Transport 2021 – 2027 și va dura trei ani. CFR Infrastructură trebuie să deschidă licitația pentru a stabili un constructor care se va ocupa de lucrare.
Calea ferată Pașcani – Dărmănești va fi reabilitată
În total, vor fi reabilitați 68,8 km de cale ferată pentru suma de 1,3 miliarde de euro. Această porțiune face parte din Magistrala 500, care reprezintă una dintre cele mai importante rute feroviare din România, făcând conexiunea între București și Nordul Moldovei.
„Realizarea și derularea acestui proiect revine Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA care este beneficiarul investiției. Linia Pașcani – Dărmănești face parte din Magistrala 500 București Nord – Ploiești Sud – Buzău – Focșani – Mărășești – Adjud – Bacău – Pașcani – Verești – Suceava – Vicșani și se află în administrarea și exploatarea C.N.C.F. CFR SA Sucursala Regională de Căi Ferate Iași. Linia are o lungime de 68,8 km și este linie dublă electrificată pe distanța Pașcani – Suceava Nord, având o lungime 62,74 km, reprezentând 91 la sută din traseu; linie electrificată, pe distanța Suceava Nord – Dărmănești, având o lungime de 6,01 km, reprezentând 9 la sută din traseu”, scrie în proiect.
Conform proiectului, viteza de deplasare a trenurilor va crește până la 120 km pe oră pentru trenurile de marfă și 160 km pe oră pentru cele de călători.
„Viteza maximă pe această linie, conform Livretelor cu mersul trenurilor de călători şi de marfă 2020/2021, este de 71,3 km/oră pentru trenurile de călatori, iar pentru trenurile de marfă este de 15,03 km/oră. Obiectivele generale ale implementării proiectului vizează: îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km pe oră pentru trenurile de marfă și respectiv minim, la 160 km pe oră pentru trenurile de călători; îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport pe tronsonul de linie de cale ferată Pașcani – Dărmănești, fapt ce va contribui la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de căi ferate europene”, se arată în proiect.
Vor fi făcute mai multe lucrări
Pe lângă calea ferată vor fi reabilitate și poduri, podețe, pasaje, iar stațiile vor fi sistematizate, vor fi reparate instalațiile electrice sau montate sisteme de încălzire la macazuri. Astfel, deplasarea trenurilor se va face în siguranță, reducând riscul de deraiere.
„În vederea realizării obiectivelor menționate se vor executa următoarele lucrări: îmbunătățirea geometriei traseului de cale ferată prin mărirea razei curbelor și realizarea lungimilor egale ale curbelor de racordare de la capetele curbei circulare; reabilitarea sau construirea de poduri, podețe și pasaje superioare pe același amplasament sau amplasamente noi; sistematizarea stațiilor și a haltelor de mișcare pentru asigurarea lungimii utile de 750 m la liniile de primire -expediere; reabilitarea punctelor de oprire; reabilitarea trecerilor de nivel; reabilitarea instalațiilor de electrificare; reabilitarea instalațiilor de energoalimentare; montarea de încălzitoare de macazuri”, este stipulat în proiect.
Urmează să fie lansată licitația pentru reabilitarea căii ferate Pașcani – Dărmănești.
Nu cred ca este vorba de Darmanesti.