Prima pagină » Actualitate » Calea ferată destinată cerealelor din Ucraina, deschisă de România într-o lună

Calea ferată destinată cerealelor din Ucraina, deschisă de România într-o lună

07 iul. 2022, 09:44,
în Actualitate

Joi, 7 iulie 2022, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că a fost deschisă calea ferată destinată cerealelor din Ucraina. Astfel, România a reuşit în doar o singură lună să redeschisă linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați.

Important de precizat este faptul că lucrarea a fost finalizată cu o lună mai devreme de deadline, totul la presiune externă, iar acest lucru fiind o premieră în țara noastră în ultimii ani.

România a reuşit să deschidă în doar o lună calea ferată destinată cerealelor din Ucraina

Vă aducem aminte faptul că lucrările realizate de compania CFR Infrastructură în regie proprie a început pe data de 6 iunie 2022 și au fost finalizate cu circa o lună mai devreme decât termenul estimat.

Din acest moment trenurile de marfă care vin din ţară vecina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai fi necesară transbordarea la frontieră, anunță Sorin Grindeanu.

În acest fel, cerealele care vor ajunge mult mai rapid în Portul Galați pot fi transferate mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone.

Sorin Grindeanu: „CFR Infrastructură a executat o serie de lucrări specifice”

Ministrul Transporturilor a avut o primă reacţie după redeschiderea căii ferate şi a menţionat ca pentru repunerea în funcțiune a acestei linii cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice.

Este vorba despre „înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m, înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată, înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere , completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă și executarea burajelor tehnologice”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.

România presată de Ucraina pentru a facilita exporturile de cereale

Reamintim faptul că în urmă cu două săptămâni, Ucraina presa România să faciliteze exporturile de cereale şi mai ales suplimentarea capacitaţii portului din Constantă.

„Solicităm să fie luată în considerare folosirea capacităţilor logistice româneşti, inclusiv capacităţile tehnice ale portului Constanţa, pentru exportul produselor agricole ucrainene, inclusiv cereale, prin crearea de capacitate disponibilă în porturile româneşti”, a afirmat viceministrul ucrainean al Politicii Agrare şi Alimentaţiei, Markian Dmitrasevici, într-o intervenţie în Comisia pentru agricultură a Parlamentului European.

În momentul de față, blocarea porturilor ucrainene este completă, de la cele din Marea Azov până la portul Odesa de la Marea Neagră, care în perioade normale era responsabil pentru circa 60 la sută din activitatea portuară a Ucrainei.

Printre soluţiile posibile, statul român era candidatul ideal. Ţară membră a NATO cu ape securizate, al doilea exportator de grâu din Uniunea Europeană, după Franţa, şi dispune de infrastructuri adecvate.

De asemenea, un oficial ucrainean a semnalat că statele europene vor începe recolta într-o lună, iar portul Constanţa „va coopera în principal cu companiile europene”.

Având în vedere anunțul ministrului Sorin Grindeanu cu privire la redeschiderea căii ferate destinată cerealelor din Ucraina, există posibilitatea ca adâncirea crizei alimentare să fie evitată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *