O nouă licitație cu sute de obiecte de lux a avut loc în România. Limuzina pe care fostul președinte al României, Nicolae Ceauşescu, a primit-o de la ultimul şah al Iranului a fost vândută cu nu mai puțin de 95 de mii de euro la licitaţie. Prețul de pornire al automobilului a pornit de la patru mii de euro.
De asemenea, au mai fost licitate şi două avioane prezidenţiale produse în România. Primul a fost al lui Nicolae Ceauşescu şi a fost achiziționat de un străin pasionat de istoria României, cu un preţ de 120.000 de euro. Cu al doilea avion prezidenţial mergea în vizite oficiale Ion Iliescu. Aparatul de zbor a fost adjudecat pentru suma de 165.000 de euro. Ambele aeronave au avut un preţ de pornire de 25.000 de euro.
Limuzina primită cadou de Nicolae Ceaușescu de la șahul Iranului a fost cumpărată de un colecționar român care a vrut să-şi păstreze anonimatul.
Peste 200 de obiecte de lux și de colecție, puse la vânzare
La licitație au fost puse la vânzare peste 200 de obiecte de lux şi de colecţie, iar pe lângă automobilul lui Nicolae Ceauşescu au mai fost vândute şi două avioane prezidenţiale.
”Bijuterii de lux, ceasuri exclusiviste, genți semnate de brandu-uri consacrate sau cele mai importante, care au stârnit interesul colecționarilor dar şi al pasionaților de obiecte de colecție sunt două avioane prezidențiale şi o mașină de colecție ce a aparținut lui Nicolae Ceaușescu”, a declarat Alina Panico, PR casă de licitații.
Modelul de avion ROMBAC ONE-ELEVEN a fost prima aeronavă de pasageri, cu reacţie, produsă în România. Au fost construite nu mai puțin de 9 exemplare între anii 1963-1982. Avionul utilizat de Nicolae Ceaușescu în deplasări a fost cumpărat de un cetăţean străin pasionat de istoria României, pentru suma de 120.000 de euro, iar cel folosit de Ion Iliescu în deplasări oficiale a fost cumpărat cu 165.000 de euro de către un colecţionar român.
Detalii despre avionul personal folosit de Nicolae Ceaușescu
Casa de licitații artmark.ro a oferit și detalii tehnice despre avionul prezentat mai sus. Acesta are o lățime de peste 32 de metri, cu o greutate maximă la decolare de peste 27 de tone, are două turboventilatoare de la Rolls-Royce, poate avea la bord 119 pasageri și are o independență de 3.500 de km:
„L: 32,61 m; LA (lățimea fuselajului): 3,2 m; LA (anvergura aripilor): 28,5 m; l: 7,47 m; G (fără încărcătură): 27,4 t; G (maximă acceptată la decolare – pasageri, marfă, combustibil): 47,4 t motorizare: două turboventilatoare cu dublu flux Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW capabile de o forță de împingere de 6.000 kgf, greutate maximă: 47.400 kgf, viteza maximă cu 119 pasageri: 870 km/h, autonomia: 3.500 km”, se arată în descriere.
Maşina lui Ceauşescu a fost scoasă la vânzare
În urmă cu ceva timp, maşina personală folosită de Nicolae Ceauşescu a fost scoasă la licitaţie. Vorbim despre faptul că autoturismul marca Mercedez-Benz. În 2016, autoturismul a fost scos la o licitaţie caritabilă în Irlanda unde a fost evaluat la suma de 50.000 de euro.
Maşina a fost scoasă la licitaţie de către proprietarul sau anonim, cu scopul de a strânge fonduri pentru „organizaţia de caritate irlandeză Crosscause, fondată în 2003, pentru a oferi sprijin şi educaţie pentru peşte 60 de orfani cu nevoi speciale din România”. se arăta la acea dată.
De-a lungul timpului, la licitaţii au fost scoase mai multe bunuri care au aparţinut cuplului comunist format din Nicolae şi Elena Ceauşescu. Licitaţia „Epoca de Aur” prezenta şi alte documente inedite, de tipul carnetului de identitate şi biletului de vaccinare ale lui Manea Mănescu (preţ de pornire: 50 euro) sau tichetului de pâine din 1955 (preţ de pornire: 25 euro).