Prima pagină » Economic Local » Bolt aduce trotinete la Iași! Ce modificări s-au propus pentru transportul public în comun în ședința Consiliului Local?

Bolt aduce trotinete la Iași! Ce modificări s-au propus pentru transportul public în comun în ședința Consiliului Local?

29 apr. 2022, 02:00, 21 ,
Andreea Andrei, în Economic Local

În ședința Consiliului Local de joi, 28 aprilie 2022, s-a anunțat faptul că în următoarea săptămână vor ajunge la Iași trotinete electrice de la compania Bolt. De asemenea s-au propus modificări asupra transportului în comun.

Compania Bolt va aduce la Iași mai multe trotinete electrice, ajungând chiar să tripleze numărul total de vehicule de acest gen din Iași. Viceprimarul Iașului și-a exprimat speranța că acestea nu vor ajunge iarăși în Bahlui sau Ciric. În ședința Consiliului Local s-au propus mai multe schimbări pentru transportul în comun, se dorește să se introducă un sistem care să funcționeze în baza unor puncte cheie.

un autobuz ctp langa palatul de justitie Iasi

Se dorește implementarea unui nou sistem pentru transportul în comun

Bolt aduce trotinete la Iași

consilierul local Eduard Boz in studioul bzi

Eduard Boz a propus în ședință sistemul cu puncte cheie de intrare în orașul Iași, ca metodă de decongestionare a traficului

Cu toate că experiențele legate de trotinetele aduse de compania Lime au dovedit că unii ieșeni nu respectă o conduită corectă de cetățean și au vandalizat trotinetele, aruncându-le în Bahlui sau în lacul Ciric, compania Bolt aduce o flotă mai mare de astfel de vehicule.

Se așteaptă punerea în aplicare a acestui proiect în prima săptămână a lunii mai 2022.

Consilierul local Iulian Hușanu a deschis subiectul trotinetelor în ședința Consiliului Local, spunând că mai mulți locuitori din zona Bucium nu au acces la acest serviciu public.

„Cu surprindere am constatat că lipsește de pe hartă, fix zona Bucium. Măcar axul central ar fi fost logic să se introducă pentru ca și acești locuitori să simtă că trăiesc în orașul nostru”, a declarat Iulian Hușanu.

Răspunsul pentru acest subiect a venit din partea viceprimarului Daniel Juravle, care a și anunțat venirea celei de-a doua companii cu trotinete.

“Am stabilit cu cele două companii, cu cele care vor mai dori să activeze în municipiu, că vom inaugura treptat anumite zone, în funcție de gradul ocupare a trotinetelor. Noi deocamdată avem o singură companie în Iași, va ajunge și cea de-a doua în săptămâna viitoare. Se va dubla sau chiar tripla numărul de trotinete existente. Buciumul va fi printre zonele disponibile și nu doar Buciumul. Totuși, mi-aș dori ca dublarea numărului de trotinete să însemne rămânerea lor în trafic și la dispoziția cetățenilor. Nu prin Bahlui, Ciric sau prin alte zone. Acest serviciu este unul modern care se dorește a da un aer modern orașului nostru”, declară viceprimarul Daniel Juravle.

Daniel Juravle poza studio

Viceprimarul Danile Juravle speră că incidentele cu trotinete vandalizate va dispărea din Iași

Modificări propuse în ședința Consiliului Local pentru transportul în comun

doua trotinete electrice, un suv alb si mai multe blocuri

În curând la Iași vor fi două companii care asigură închirierea trotinetelor

În ședința din 28 aprilie 2022 s-au propus schimbări majore pentru transportul în comun, care ar putea intra în vigoare în ianuarie 2023.

Cea mai importantă schimbare a fost propusă de Eduard Boz și este un concept prin care transportul din zonele exterioare orașului s-ar face până la punctele principale din zonele limitrofe ale orașului, ca mai apoi să se continue spre oraș cu trasee mai scurte.

“Traseele care intră în zona metropolitană nu vor mai avea o continuitate, spre exemplu de la Valea Adâncă până spre Tomești. Ele vor ajunge în anumite noduri, la intrare în oraș, un nod este capăt CUG, un alt nod este stația Țuțora ( fosta fabrică Coca-Cola), dinspre Tomești. Pentru Bucium, nodul ar fi fostul “borcan” de poliție ( n.r. ex- Post de Control Rutier), de pe șos. Bucium, unde ajunge și în momentul de față autobuzul. Deci traseele care vin din județ, se opresc în aceste puncte, iar de acolo, Compania de Transport Public va asigura mai multe direcții de deplasare. Va asigura conectivitatea cu mai multe puncte din Iași, Păcurari, Copou etc.., evident cu mijloace de transport cu capacitate mare, autobuze mai mari decât cele care sunt acum, mai ales la orele de vârf”, declară consilierul local Eduard Boz.

În ședința Consiliului Local s-au discutat mai multe aspecte legate de introducerea trotinetelor de la compania Bolt și de schimbările care ar face transportul în comun mai optim.

Comentarii
  • Daaa de impozit pe venit și taxe locale de ce nu se vorbește nimic?!

  • Nu va este rusine? Iasiul de trotinete are nevoie cand gainatul de ciori ne ineaca, cand mizeria o vezi la tot pasul in acest oras ,cand gunoierii din centru se ascund la greu cu utilajele lor electrice,cand tranvaiele vechi de 50 de ani simti ca se dezmembreaza,cand autobuzele ISUZU sunt si ele aproape gata Juravle nu mai poate de trotinete.Nesimtitule!

  • Foarte buna trotinreta electrica , poti merge cu ea in oras si astfel eviti traficul supraaglomerat cand incep scolile si gradinitele………………. ca acu copchilu numia cu masina poate merge la scoala , pana la poarta scolii trebuie dus ca e cam tantalau ……………

  • Romanul adevarat

    Poate mai puneti mana pe carte si pe gramatica limbii romane, e vorba de : ” gradul de ocupare a trotinetelor”, corect gramatical este, grad de ocupare AL TROTINETELOR. Vai saraca limba romana.

  • Romanul adevarat

    Domnule Viceprimar Daniel Juravle, atentie mare la gramatica limbii romane!

  • Trotineta are o utilizare destul de limitata. Merge la temperaturi pozitive, fara ploi, pe drum orizontal si asfaltat. Este clar sub bicicleta.

    Totusi, discutia ar trebui mutata de la vehicul, la drum. Ar trebui o banda ingusta, destinata numai vehiculelor care merg sub 25 km/h : biciclete, trotinete, scutere, deci vehicule pentru care nu trebuie permis. Am inteles ca in oras banda poate fi mai ingusta de 3,5 m. Este si asta o solutie : redesenarea benzilor pe strazile existente. Pentru drumurile noi, banda ingusta trebuie prevazuta din start, la proiectare.

  • Ion are dreptate..de taxe locale și impozit pe venit chiar nu vorbește nimeni nimic chiar că este țara lui papură voda toți își fac nestingheriți profituri ilicite!…

  • Cristin Crenganiș

    Două puncte care dezvoltate , ar mai rezolva ( parțial ) din problemele de transport în comun și concomitent ,, subțierea” traficului:
    1 – reintroducerea liniilor de troleibuz, cu extensii către comunele limitrofe;
    2 – extinderea liniilor de tramvai, în paralel cu mărirea și modernizarea parcului de vagoane.

    Cu stima,
    Cristin Crenganiș

  • Pam Pam… și iacasa încetul cu încetul căpușele americane ne baga pe gât bolț uber și alte mârlănii și nu plătesc nimic și au profit maxim! ..încet încet fac profit la noi acasă …și noi stam și ne uitam ca prostii și suntem sclavi la noi acasă!

  • @Sergiu: Prietene, vorbește în numele tău. Este piață liberă, da, de ce să nu existe mai multe alternative. Da, știu, au mai stricat din combinațiile taximetriștilor, aia e, problema e în altă parte, nu la Uber, Bolt etc. Ah, că mai sunt și pe aici mere putrede, e altceva.
    Apropo, nu te obligă nimeni să folosești serviciile astea, deci fă pași, nu-i pasă nimănui de părerile dumitale.

  • Ieși în stradă, Sergiule, dacă nu-ți convine, mai lasă patriotismul ăsta fals. Da, e rău că ne strică combinațiile și nu mai putem fura și bate joc în liniște, uff, străinii ăștia. Tot timpul alții sunt vinovații, nu romanul.

  • De asta nu da România înainte pentru că are prea multi idioți precum vlad..apropo nu te obliga nimeni sa fii sclav la tine acasă!..

  • Din păcate capăt Cug nu are legătura cu gara sau Păcurari.
    Daca vrei sa ajungi în zonele acestea trebuie sa schimbi doua mijloace de transport în comun.
    Acești cetățeni care locuiesc de la rond CUG spre capăt CUG au adrese de Iași,plătesc impozite ptr localitatea Iasi și au condiții mai rele decât cei din zona metropolitana.Consider ca în primul rand cetățenii Iasului ar trebui sa aiba conditii la transportul public.

  • @Sergiu: Băi prostane, care e legătura dintre „sclavie” și servicii alternative. Îți stă cineva cu pistolul la tâmplă și te obligă să folosești serviciile respective?

  • De asta idioții ca tine nu ar trebui să se nască Vlad ești un microcipat tantalau rău..se vede de departe ca ești de la țară..panaranele ca tine se vând pe 2 lei … sictir!

  • Mare atentie!
    1. Pe sosele/strazi nu au ce cauta cei care nu au carnet auto.
    2.Biciclistii/trotinistii trebuie sa mearga pe o banda separata de cea a autovehicolelor.
    3.In campusurile studentensti este locul bicicletelor/trotinetelor; nicio masina sa nu intre. Asa cum este la Oxford/Anglia, unde mijloacele auto NU au acces, desi apartin studentilor – fii de bogatasi mondiali.
    4.Iasul este campion la poluare; trebuiesc luate masuri urgente!
    5.Sunt multe masini abandonate in iasi.
    6.In curtile politiilor locale si in unele parcari din oras sunt multe masini parcate/abandonate. Exemplu: in curtea Sectiei 2 de politie sunt cam 100 de masini stationate; un experiment facut de cercetatori americani a aratat ca la un lot de masini abandonate, masini cu rezervorul plin/mediu/gol, primele care au sarit in aer au fost cele cu rezervorul gol. Deci ce facem cu „bombele” ?1…

  • @Sergiu: Urlă prostia în tine, prietene. Delirezi, ești paranoia, cu părere de rău. Ce vârstă ai și ce studii, de curiozitate? Îți dai seama, să-ți fiarbă singele in vine, de la niste servicii, clar undeva e o problemă.
    Nu sunt de la țară, bolovanule, încearcă din nou. Dacă aș fi fost, nu văd ce are de-a face. Dar deh, e ușor să ataci pe altul, când te trage de urechi. Atacă ideea nu persoană, uite un pont.

  • pentru Iesean

    De acord cu punctele 3-6. La punctele 1-2 va inselati complet.
    Drumurile naționale și europene sunt deschise spre a fi folosite de bicicliști și circulația pe acestea se interzice doar în cazul în care există indicatoare respective. Mersul cu bicicleta pe trotuar fără un marcaj special este pedepsit de lege.
    Deficientele biciclistilor sunt altele:
    – necunoasterea Codului Rutier
    – bicicletele nu sunt echipate corespunzator
    – neatentia

    Eu, unul, sustin ce spune un anonim mai sus: crearea de piste pt biciclete prin ingustarea la 3m a benzilor existente.

  • Dați-le țăranilor trotinete, că oricum nu știu ce să facă cu ele! Este plin de trotinete aruncate prin boscheți, lăsate în mijlocul drumului sau folosite de țigani fără modul electric, nu mai zic de cele aruncate în Nicolina, Bahlui sau Ciric. Ce să faci cu toți needucații ăștia??

  • Poate aplicati si niste sanctiuni celor care le lasa pe niste trotuare si asa subdimensionate.

  • O sa devina Bahluiul parcare de GPS-uri si la turnatoriile de fier v-a fi verde!!!!!! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *