Blue Air se pregătește să iasă din piață şi tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC şi privind obligația de a da consumatorilor banii înapoi, a afirmat, luni, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferință de presă.
„Blue Air de mult lua în calcul ieșirea de pe piață. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, așa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poștă, cu confirmare de primire, iar acum așteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afișăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă știi că ești nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl contești în instanță, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunți niște curse pe care le anulezi în ultimul moment”, a declarat Constantinescu.
ANPC susține că Blue Air se pregătește să iasă de pe piață și nu va returna banii oamenilor
Oficialul a arătat că, din păcate, nu prea sunt șanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit nici măcar propriii angajați.
„Am primit mailuri de la angajați ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun „de unde să dea banii clienților dacă nici nouă nu ne dau””, susține președintele ANPC.
Acesta a precizat că tot ce conține procesul verbal a fost discutat deja cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC.
„Între întocmirea procesului verbal şi stabilirea sancțiunii am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control. Ne scotea puțin la tablă şi ne spunea că ar fi greșit să fie sancționat Blue Air pentru că situația financiară este discutabilă. Am discutat punctual situația la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor. Au fost 73.000 de consumatori vătămați, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcțional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămați”, a adăugat Constantinescu.
El a relatat că a propus inclusiv o variantă prin care sumele să fie transformate în acțiuni Blue Air, lucru neacceptat de către reprezentantul companiei.
„Aceasta ar fi fost doar o măsură dintr-un ansamblu mai mare de măsuri pentru rambursarea banilor. Dânsul pretindea că va rambursa 15.000 de euro pe zi, ceea ce ar fi însemnat că ar fi dat oamenilor banii înapoi în termen de 700 de zile. A propus o majorare la 20.000 de euro pe zi, care însemna 500 şi ceva de zile, lucru care, în opinia noastră, nu era o rezolvare pentru cei care îşi așteaptă banii de un an şi jumătate”, a adăugat responsabilul Autorităţii.
Blue Air, amendată cu 2 milioane de euro de ANPC
Constantinescu a subliniat că nu a existat vreodată o discuție privind o sumă pe care compania să o dea comisarilor ANPC, aşa cum se precizează într-un comunicat Blue Air, detalii AICI, afirmații pe care președintele ANPC le consideră calomnioase.
„Reprezentantul Blue Air ne-a spus că compania este în derivă şi el şi-a pus gaj la bancă toate proprietățile, iar atunci unul dintre colegii noștri i-a spus că poate renunța la ceasul scump de la mână, aceasta a fost discuția despre ceasuri. Acest domn se află în spatele mai multor societăți comerciale satelitare, care aprovizionează cu alimente şi băutură Blue Air. Niciunul dintre cei prezenți la acea întâlnire nu au adus în discuție rotunjirea veniturilor comisarilor, s-au discutat doar soluții corecte”, a mai declarat Constantinescu.
În acest timp, Blue Air continuă să pună pe piață curse pe care ulterior le anulează, deși cele două părți se puseseră de acord că vor fi doar curse pe care le pot efectua, acuză oficialul de la ANPC.
„În continuare suntem inundați de sesizări din partea oamenilor care sunt în poarta avionului, cu copii, cu bagaje. Ţineţi cont şi de faptul că doar 5% din cei afectați fac sesizări, restul nu. Am luat în calcul că, dacă nu vom lua aceste măsuri ferme, ne-am fi putut confrunta cu ieșirea din piață până la finalul anului a Blue Air. Eram siguri că vor găsi orice scuză pentru a gestiona o situație dificilă. Au primit de la stat un ajutor de 67 de milioane de euro în timpul pandemiei, nu este treaba noastră ce au făcut cu acești bani, există instituții ale statului care să verifice acest lucru”, a adăugat Constantinescu.
Săptămâna trecută, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunțat că a amendat Blue Air cu suma de 2 milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 – 30 aprilie 2022, şi obligă compania să returneze clienților banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate, potrivit boardingpass.ro.
trebuie oprita operarea pentru Blu air, eu am cumparat mai multe zboruri ptca zbor mult cu diferite date si inca nu au rambrursat nici un cent… de 6 luni promit ca fac rambursarea ….RUSINE!!!