În ultima perioadă au fost tot felul de discuţii pe tema educaţiei sexuale în şcoli, iar oamenii s-au impariti în două tabere cei care sunt pro şi cei care unt contra. Printre cei care sunt contra acestei idei sunt oficialii Bisericii Ortodoxe Romane.
„În legătură cu așa-zisa „educație sexuală” devenită obiectul unor mari presiuni ong-istice și partinice pentru introducerea ei într-o programă școlară deja asfixia(n)ta, ignorându-se sau sfindându-se inclusiv voința părinților și drepturile lor constituționale de a decide asupra educației propriilor copii, Patriarhia Română face următoarele necesare precizări: Există deja în școlile din România materii (în afară de Biologie) al căror conținut este perfect adecvat predării noțiunilor necesare elevilor pe teme legate de sexualitate (Consiliere și dezvoltare personală, Educație pentru sănătate; Pregătiţi pentru viaţă. Educaţie pentru viaţă şi comunitate; Adolescenţă şi autocunoaştere; Mai întâi caracterul.) Patriarhia Română, dar și celelalte Biserici din România, pledează ferm pentru disocierea programelor școlare de orice tip de ideologie, precum „ideologia de gen” sau de „recomandările” ideologizant-alienante cuprinse în Documentul Biroului Regional OMS pentru Europa și BZgA, intitulat „Standarde pentru educația sexuală în Europa – un cadru pentru factorii de decizie politică, specialiști și autorități din domeniul educației și sănătății,” a declarat Vasile Bănescu.
Aceştia sunt de părere că nu a ideologizarea informațiilor transmise elevilor în cadrul școlar, care trebuie să rămână unul curat și neutru ideologic, inclusiv pe teme legate de sexualitate, este în totală contradicție cu scopul real și ultim al educației: formarea omului în spiritul celor mai înalte valori morale și al eticii virtuții ca expresie a echilibrului și normalității. Oficialii BOR spun că minciunile credibile care sunt spuse prin care se transmite obsesiv-compulsiv ideea că „avem cel mai mare număr de mame minore din Europa, cel mai mare număr de tineri infectați cu HIV din Europa, cea mai tânără bunică din lume” şi toate astea din cauză că nu exista educaţia sexuală în şcoli.
Ce pot învăţa elevii la ora de educaţie sexuală
În documentul prezentat de către OMS, pe grupa de vârstă de 0-4 ani, copii trebuie învăţaţi despre masturbarea timpurie, despre bucuria și plăcerea atingerii propriului corp, iar la abilitățile de dezvoltat intră și exprimarea propriilor necesități ale copiilor, dorințe și limite, în contextul jocului de-a medicul. Minorii cu vârste între 4 şi 6 ani au doar câteva noţiuni incluse în plus faţă de categoria ărecedenta. Aceştia pot învăţa şi despre entimentele sexuale apropiere, plăcere și excitare. Copii mai pot învăţa şi despre relațiile de familie și relațiile dintre persoane de același sex, pentru acceptarea diversității și respectul față de diferitele stiluri de viață.
Categoria 6-9 ani vor fi învăţaţi în continuare despre masturbare şi auto-stimulare dar şi despre actul sexual. Trebuie predat și despre prietenie și dragoste față de persoanele de același sex. Pentru intervalul 9-12 ani este iar menționată masturbarea, alături de orientarea sexuală și prima experiență sexuală. La abilități trebuie învățat despre luarea deciziilor conștiente dacă să aibă relații sexuale sau nu, să le refuze pe cele nedorite. Iar între 12-15 ani este, previzibil, nevoie de predat despre masturbare și orgasm, despre modul în care adolescentul trebuie să se bucure de actul sexual, fără grabă.
Sorin Cîmpeanu și-a spus părerea despre educația sexuală
Sorin Cîmpeanu a fost întrebat de către reporteri ce părere are despre această decizie. Iar Ministrul Educației a răspuns afirmativ în momentul în care a fost întrebat dacă el consideră că elevii au nevoie de educație sexuală în școală. Cu toate acestea, planul cadru trebuie adaptat cerințelor societății.
„Este vorba de curriculum. Este vorba de planurile cadru de liceu. Știți foarte bine că au fost lansate în dezbatere planurile cadru pentru întregul învățământ liceal. În urma consultării publice au rezultat mai bine de 1.000 de propuneri de modificare, lucru care ne-a condus la concluzia că este bine să analizăm în amănunt, în ansamblu, planurile cadru, adică lista de discipline și numărul de ore alocat fiecărei discipline, inclusiv disciplina despre care vorbiți și în urma acestei consultări să pornim cu dreptul într-un mod în care să avem acceptul întregii societăți, să avem planul cadru adaptat cerințelor societății, cerințelor angajatorilor și, bineînțeles, adecvate secolului 21”, a răspuns ministrul Educației.