Au fost realizate primele demersuri pentru a muta Biroul Vamal în Miroslava. Primăria comunei Miroslava va pune un teren la dispoziția Biroului Vamal de Frontieră Iași, cu o suprafață de aproximativ 5.000 mp, pentru relocarea activității vamale. Ambuteiajele și blocajele din traficul din zona capăt CUG vor dispărea cât de curând
Pentru mutarea activității Biroului de Frontieră Iași s-a realizat o adresă către Primăria comunei Miroslava, în care se solicită punerea la dispoziție a unui teren cu o dimensiune de aproximativ 5.000 mp, pentru desfășurarea activităților specifice de vămuire. În alegerea terenului, autoritățile au specificat clar că acesta trebuie să fie în imediata apropiere a utilităților necesare edificării construcției, precum energie electrică, rețea de canalizare și gaz metan. Noul sediul al vămii trebuie să se afle în apropierea șoselei de centură a Iașului.
Biroul Vamal se mută în Miroslava
În fiecare zi sunt vămuite peste 200 de camioane. Staționarea acestora creează un disconfort în traficul din zona Nicolina – capăt CUG. Reprezentanții municipalității ieșene, împreună cu Primăria comunei Miroslava, au găsit o soluție avantajoasă pentru toți cei ce locuiesc în zona capăt CUG și Lunca Cetățuii.
„Este unul din cele mai importante obiective ale Primăriei Municipiului Iași, mutarea activității de vamă din capătul bulevardului Nicolina, ieșirea spre Lunca Cetățuii. Din cauza acestei activități este blocat bulevardul și nu se asigură condiții corespunzătoare de circulație.
Avem nevoie să fluidizăm traficul pe acest segment de drum. Până acum a existat o comunicare între Primăria comunei Miroslava și Direcția Regională Vamală Iași, privind relocarea acestei activități. Primăria comunei Miroslava și-a dat, în cursul anului 2021, acceptul pentru alocarea unui teren de aproximativ 5.000 mp, pentru construirea unui nou punct vamal“, precizează Petru Movilă, city manager Iași.
Măsura de mutare a vămii este una mult așteptată de toată lumea. Aproape la orice oră din zi, în zona de ieșire spre Lunca Cetățuii există blocaje în trafic, circulația rutieră desfășurându-se cu dificultate.
Blocajele din traficul din zona capăt CUG ar urma să dispară
Timpii petrecuți în trafic de persoanele ce locuiesc în zona capăt CUG sunt enormi. Circulația este îngreunată și de faptul că pe prima bandă a părții carosabile sunt staționate mereu TIR-uri.
„Primăria comunei Miroslava a confirmat că va aloca terenul. Suntem în discuții cu Autoritatea Național Vamală, iar una din condițiile importante ca Ministerul de Finanțe, prin Autoritatea Național Vamală, să facă această investiție este ca terenul să fie alocat, prin Hotărâre de Guvern, în administrarea și în proprietatea Ministerului de Finanțe – Autorității Național Vamale.
Primarul Dan Niță a precizat că este de acord. Urmează să ajungă la Miroslava, în cursul lunii decembrie, o adresă de la Autoritatea Național Vamală, pentru solicitarea alocării terenului prin H.G. După care urmează ca Autoritatea Național Vamală să aloce banii pentru proiectare și pentru construcție. Foarte important este ca acest obiectiv să fie construit conform normativelor și necesităților anilor 2022 și 2025“, afirmă Petru Movilă, city manager Iași.
După ce Hotărârea de Guvern va sosi la Primăria comunei Miroslava, activitatea Biroului Vamal va fi relocată în Miroslava.
Adică trebuie construit și după….
Poate fac și banda unica pentru mijloacele de transport și pentru urgente de la coca cola continuând până la silk district. E jale de aglomerata întreaga zonă, și e foarte dificil, uneori aproape imposibil pentru salvarea smurd și pentru mașinile de pompieri să treacă prin două coloane de mașini. Și așa stau cei de la salubris o data la câteva zile sa tundă și să ude gazonul in sezonul cald- cheltuiala aiurea. Plus că parcarea a zeci de mașini pe o bandă de mers in fața liceului Wurmbrandt încurcă foarte tare. Sa se găsească și acolo o soluție.
Mai durează 5 ani până e gata construcția.
Trebuie urgentata procedura.
Se circula efectiv doar pe o banda si oricand pot aparea accidente in zona.
Initiativa e laudabila, dar o sa dureze extrem de mult.
Alta solutie si care cred ca e mult mai viabila si anume preluarea unei cladiri deja construite sau una modulara ( gen spitalul mobil de la Letcani ) si reamenajata corespunzator, bineinteles avand terenul adecvat unei astfel de activitati ( drumuri de acces si parcari ), cred ca ar fi solutia mult mai rapida si mai fezabila.
Peste toate acestea ar trebui armonizat si programul vamesilor in asa fel incat sa nu se mai produca asa aglomeratii.
Spre exemplu de vineri de la pranz si pana luni dimineata, nu se face nici un fel de activitate de vamare si astfel se aduna zeci sau sute de tiruri, ceea ce ocupa o zona mare de stationare, oriunde ar fi aceasta vama, in afara orasului sau in interior.
Un demers prezentat ca fiind similar cu cel al construirii unui zgârie nori în centrul orașului. Este o problema activa de cel puțin 2 ani care provoacă aglomerație, blocaje complete și poluare în zona capăt CUG. În loc sa scoatem traficul greu din oraș îl direcționam în oraș pentru ca acolo e sediul unei instituții. Oare pana se rezolva toate aceste demersuri „dificile” de construire a unui sediu nou, nu ar fi o soluția relocarea provizorie într-o zona periferica orașului și închirierea unor containere în care să-și desfășoare activitatea aceasta instituție?
Oare nimeni nu vede cât de mult se sta in trafic, dinspre CUG spre Podu Ros.
Cum e posibil ca întreg traficul dinspre CUG sa se oprească la giratoriul din Podu Ros, unde se pierde prioritatea.
Singura soluție URGENTA, este un pasaj subteran pe sub giratoriul din Podu Ros (similar cu cel de la Râpa Galbena), cu intrare in dreptul scuarului ptr. tramvai și care sa iasă înaintea podului. Cei care vin din CUG și ar merge spre centru (Moldova. sau Sf Lazăr ) nu s-ar mai opri nici la trecerile de pietoni și nici la giratoriu. Problema fluidizării traficului ar fi rezolvată definitiv.