Prima pagină » Business în România » Bilanțul ING Bank România în primele șase luni din 2024: venituri mai mari cu 10% și active în creștere cu 20%

Bilanțul ING Bank România în primele șase luni din 2024: venituri mai mari cu 10% și active în creștere cu 20%

27 aug. 2024, 10:57,
George Cristian în Business în România

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior. Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de credite acordate au fost principalii vectori ai performanței din primele șase luni ale anului în care ING Bank România aniversează 30 de ani de activitate pe plan local.

Într-o vedere generală, băncile din România au obținut profituri uluitoare. Profitul sistemului bancar românesc a atins un nou record de peste 3,7 miliarde lei la sfârșitul primului trimestru (T1) din 2024, marcând o creștere de aproximativ 10% comparativ cu T1/2023, conform datelor publicate de BNR pe 23 mai 2024. În aceeași perioadă a anului trecut, profitul a fost de 3,4 miliarde lei.

Bilanțul ING Bank România în primele șase luni din 2024

ING Bank România a raportat performanțe financiare și comerciale remarcabile în prima jumătate a anului 2024, indicând o creștere constantă a numărului de clienți activi, depășind 1,85 milioane. Mihaela Bîtu, CEO al băncii, a subliniat că această creștere reflectă strategia băncii, concentrată pe experiența clienților și inovație. Ea a menționat și sprijinul activ pentru mediul de afaceri din România, exemplificat prin finanțarea de 150 milioane de euro acordată operatorului de telecomunicații Digi, cu care ING are o relație de parteneriat de lungă durată, incluzând finanțări de peste 3 miliarde de euro în ultimii zece ani. Banca își sărbătorește 30 de ani de activitate în România și se mândrește cu o cotă de piață de peste 10% în totalul creditelor acordate și depozitelor atrase, un succes obținut exclusiv prin dezvoltare organică.

Philipp Gamauf, CFO al ING Bank România, a menționat că în prima jumătate a anului 2024, creșterea depozitelor a fost de două ori mai mare decât cea a portofoliului de credite, pe fondul inflației și al ratelor de dobândă ridicate. Valoarea depozitelor a crescut cu 19,5%, ajungând la 64,9 miliarde de lei, în timp ce portofoliul de credite brute a crescut cu 9%, la 41,1 miliarde de lei. Deși veniturile au crescut cu 10% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, profitul înainte de impozitare a înregistrat o ușoară scădere din cauza introducerii unei noi taxe pe cifra de afaceri. Gamauf a subliniat importanța gestionării prudente a riscurilor, în ciuda creșterii costurilor asociate cu provizionarea activelor.

Noi pași, aceeași direcție: sustenabilitate

ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziția către economia verde, oferind credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice în valoare de 78 de milioane de euro în perioada ianuarie- iunie 2024, depășind valoarea totală acordată în 2023 (de 67 de milioane de euro). Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au ajuns la valoarea de 727 milioane de euro (credite sindicalizate și bilaterale pentru Companii mari), respectiv 19,6 milioane euro (tranzacții sustenabile cu clienți Business Banking).

Deciziile financiare sustenabile se iau atunci când oamenii sunt bine informați. De aceea, în ultimul an, peste 110.000 clienți au făcut alegeri mai sănătoase financiar în urma recomandărilor primite de la ING. De anul acesta, instrumentul Statistici din Home’Bank le arată clienților cum să își gestioneze mai eficient bugetul personal, în timp ce produsul ING Together, care permite accesul la același cont curent unui număr de până la 4 persoane, aduce transparență și eficiență în managementul bugetelor comune. Și pentru că există o nevoie tot mai mare a cuplurilor de a-și planifica mai eficient bugetul comun, ING oferă partenerilor de viață posibilitatea de a accesa sesiuni gratuite de coaching financiar și pot totodată viziona interviurile cu experții în educație financiară în cadrul campaniei Echilibristică Financiară.

Antreprenoriatul feminin susține sustenabilitatea economică și socială și joacă un rol esențial în modelarea unui viitor durabil. Prin urmare, în luna aprilie, ING Bank România și Visa au dat startul programului de mentorat și coaching She’s Next, la care s-au înscris 1.030 de antreprenoare, numărul de aplicații depășind așteptările cu 42%. Interesul crescut pentru aceste sesiuni a venit cu precădere din partea clientelor ING Business Banking, care au generat 70% din totalul aplicațiilor. Programul va continua până în noiembrie, când vor avea loc pitch-ul și gala de decernare a celor 3 premii în valoare de câte 10.000 de euro fiecare.

O altă premieră anul acesta a fost parteneriatul cu Ethical Media Alliance, un proiect non-profit care susține startupurile jurnalistice ce produc informații de interes public și conținut cu impact social pozitiv. Realizată într-o manieră inedită, cu o campanie în care ING și trupa Vunk au aniversat 30 de ani de activitate prin lansarea piesei Un sărut sărat și-un răsărit, scopul acestei inițiative este de a crea un cadru în care investițiile media să fie realizate pe criterii etice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`