Miză uriașă pe un drum din județul Iași. O procedură de 20 de milioane de euro va fi reluată de la zero după un val de contestații care au întors lucrările de mai multe ori. Bătălia s-a dat între doi asfaltatori controversați din județ care s-au anihilat reciproc. Consiliul Județean Iași a decis reluarea licitației pentru ultima porțiune cuprinsă în axa rutieră Iași-Suceava
Unul din cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din județul Iași continuă să dea bătăi de cap autorităților. Lotul 3 din axa rutieră Iași-Suceava cuprinde reabilitarea DJ 281 de la BeIcești – Ceplenița – DN 28B și modernizarea DJ 281 de la DN 28B – Scobinți – Lespezi (în lungime de peste 40 de kilometri). Procedura a stârnit interesul a două firme de asfaltări, Daroconstruct SRL și Eky-Sam SRL. Prima îi aparține lui Giani Canschi, iar cea de-a doua lui Ioan Echimov, ambii bine înfipți în piața construcțiilor de drumuri.
Consiliul Județean Iași va relua procedura de 20 de milioane de euro. Licitația a fost blocată în contestații
Lotul 3 din axa rutieră Iași-Suceava a fost atribuită inițial firmei Eky Sam SRL, apropiată de fosta conducere a Consiliului Județean (CJ) Iași. Licitația a fost însă contestată de firma Daroconstruct SRL la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Astfel, s-a decis ca licitația să fie reluată de către Consiliul Județean Iași. Procedura însă a stagnat, iar abia după alegerile locale 2020 și schimbarea conducerii CJ Iași licitația a fost repusă pe tapet. Firmele interesate pot depune oferte, iar comisia de licitații va trebui să analizeze din nou ofertele depuse de către cei interesați pentru reabilitarea celor 40 de kilometri de drum.
Război între afaceriștii Giani Canschi și Ioan Echimov. Axa rutieră Iași-Suceava, lucrare demarată cu scandal
Daroconstruct SRL, în asociere cu Rutador SRL, a contestat decizia CJ prin care asocierea Eky Sam SRL – Dimex 2000 Company SRL – Big Conf SRL câștigase licitația. Firma lui Giani Canschi a contestat modul de atribuire a licitației, acesta contestând faptul că societatea Eky Sam SRL a fost condamnată pentru fraudă cu fonduri europene și nu avea dreptul să participe la procedura respectivă. CNSC a întors decizia luată de CJ Iași, iar totul se va relua de la zero. Licitația pentru lotul 3 din axa rutieră a stârnit numeroase controverse încă de la bun început, miza fiind una extrem de mare.
Eky Sam SRL, favorizată de conducerea CJ Iași. Lotul 3 a fost lăsat plin de gropi
S-a ajuns ca Eky Sam SRL să fie declarată câștigătoare în ciuda problemelor penale pe care le are, după condamnarea pentru fraudă cu fonduri europene. Eky Sam a primit lucrarea de la Maricel Popa, fostul șef al CJ Iași. Popa este apropiat de Ioan Echimov, acesta primind lucrări de peste 30 de milioane de euro în ultimii 4 ani de la județ. Cu toate acestea, licitația pentru lotul 3 de la axa rutieră nu a mai ajuns la Eky Sam SRL, procedura fiind reluată de la bun început. Disputa între Giani Canschi și Ioan Echimov se va relua de la zero, licitația urmând a fi gestionată din nou de Consiliul Județean Iași.
Scandal pe primele două loturi din axa rutieră Iași-Suceava. Asfaltare cu probleme făcută de Alpenside SRL
Primele două loturi din axa rutieră Iași-Suceava au fost atribuite asocierii Alpenside SRL București-General Trust Argeș. Lucrarea s-a derulat însă în ritm de melc, cele două societăți lucrând cu mare greutate pe ambele loturi. Este vorba despre lotul 1 (DJ 282 limita Iași – Rediu – Movileni – Gropnița – DJ 281D- 29,584 km) și lotul 2 (DJ 281D de la Coarnele Caprei – Focuri – Gropnița și DJ 281B Coarnele Caprei – Belcești DJ 281- 22,001 km). Valoarea primului lot este de 12,7 milioane euro, iar al doilea lot are o valoare de 9.1 milioane euro. Actuala conducere a CJ Iași a arătat că situația s-a schimbat radical.
„Am verificat personal stadiul lucrărilor la axa strategică Iași-Suceava, una dintre cele mai importante rețele de infrastructură din județ. E nevoie să accelerăm ritmul de execuție pentru ca până în anul 2021 să reușim modernizarea și reabilitarea tuturor celor aproximativ 170 de km prinși în proiect. Implementarea proiectului va însemna conectarea a 22 de comunități urbane și rurale din proximitatea rețelei trans-europene de transport și creșterea mobilității a aproximativ 138.000 de locuitori ai acestor comunități. O infrastructură modernizată este primul factor al dezvoltării, care poate genera efecte pozitive în lanț, de la atragerea investitorilor și creșterea locurilor de muncă, la stimularea dezvoltării economice durabile și, astfel, creșterea calității vieții în comunitățile noastre”, a spus Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași.