Prima pagină » Local » Banda unică de pe Șoseaua Nicolina, amenajată de Primăria Iași, salvează vieți. Numărul accidentelor rutiere a scăzut semnificativ

Banda unică de pe Șoseaua Nicolina, amenajată de Primăria Iași, salvează vieți. Numărul accidentelor rutiere a scăzut semnificativ

04 mai 2023, 02:00, 5 ,
Andrei ROTARU, în Local

În perioada 1 iunie 2018 – 31 decembrie 2019, pe Șoseaua Nicolina din Iași s-au produs 106 accidente rutiere soldate cu victime omenești, din care 35 de accidente grave, cu decesul a 4 persoane. În perioada 1 ianuarie 2020 – 1 iunie 2021 au avut loc 60 de accidente rutiere cu victime, din care 9 grave, cu decesul a 2 persoane

Circulația vehiculelor și a persoanelor a fost restricționată în această perioadă, din cauza pandemiei de COVID-19, ceea ce a dus la o reducere a traficului rutier. În iulie – noiembrie 2021, municipalitatea a amenajat o bandă unică pentru mijloacele de transport în comun, ceea ce a dus la scăderea numărului de accidente grave. Cu toate acestea, unii șoferi sunt revoltați că traficul este paralizat la orele de vârf, iar mașinile se deplasează foarte încet. Aceștia susțin că benzile unice sunt o măsură bună, dar trebuie însoțite de alte măsuri pentru fluidizarea traficului.

Banda unică de pe Șoseaua Nicolina, amenajată de Primăria Iași, salvează vieți

Banda unica salveaza vieti (3)

Chiar numărul accidentelor a fost redus cu aproximativ 20 la sută, șoferii sunt revoltați de faptul că amenjarea benzilor unice a paralizat traficul în unele zone

Potrivit unui raport al Poliției Rutiere Iași, în perioada 1 iunie 2018 – 31 decembrie 2019, pe șoseaua Nicolina s-au produs 106 accidente rutiere soldate cu victime omenești, din care 35 de accidente grave care au determinat decesul a 4 persoane, rănirea gravă a 32 de persoane și rănirea ușoară a 5, precum și 71 de accidente ușoare care au determinat rănirea a 83 de persoane.

În perioada 1 ianuarie 2020 – 1 iunie 2021, pe aceeași arteră s-au produs 60 de accidente rutiere soldate cu victime, din care 9 accidente grave care au determinat decesul a 2 persoane, rănirea gravă a 7 și rănirea ușoară a 5, precum și 51 de accidente ușoare soldate cu rănirea a 57 de persoane.

Este de subliniat faptul că, în anii 2020 și 2021, circulația vehiculelor și a persoanelor a fost restricționată ca urmare a măsurilor dispuse în perioada pandemiei de COVID-19. La reducerea traficului rutier în cei doi ani menționați a contribuit și faptul că, în intervale considerabile de timp, elevii și o parte dintre angajați au învățat și au lucrat online.

În perioada iulie – noiembrie 2021, municipalitatea a amenajat o bandă unică pentru mijloacele de transport în comun (tramvaie, autobuze, taxiuri), din Podu Roș până la rondul de tramvai de la capătul zonei CUG.

Banda unică a dus nu numai la reducerea semnificativă a timpului petrecut de călători cu mijloacele de transport public între Podu Roș și CUG, ci și la scăderea numărului de accidente grave soldate cu victime.

Astfel, în perioada 1 iunie 2021 – 31 decembrie 2022, pe șoseaua Nicolina s-au produs 88 de accidente rutiere soldate cu victime, din care 10 accidente grave ce au determinat decesul a 3 persoane și rănirea gravă a 7, precum și 78 de accidente ușoare care au determinat rănirea a 87 de persoane.

Șoferii sunt revoltați că traficul este paralizat la orele de vârf

Banda unica salveaza vieti (4)

În perioada 1 iunie 2021 – 31 decembrie 2022 pe șoseaua Nicolina s-au produs 88 de accidente rutiere soldate cu victime, din care 10 accidente grave care au determinat decesul a 3 persoane și rănirea gravă a 7, precum și 78 de accidente ușoare care au determinat rănirea ușoară a 87 de persoane

Potrivit declarațiilor mai multor șoferi care tranzitează Șoseaua Nicolina, aceștia susțin că traficul este paralizat la orele de vârf, iar mașinile se deplasează foarte încet, astfel încât le trebuie 30 de minute să parcurgă un kilometru.

„Mai degrabă e rezultatul aglomerației și scăderii vitezei medii de deplasare. E normal să nu aibă loc accidente atât timp cât te miști ca melcul și mai mult stai decât te deplasezi”, declară un șofer revoltat din Iași.

Unii șoferi susțin că benzile unice sunt niște decizii bune, însă trebuie însoțite și de alte măsuri adiționale care sa ducă la fluidizarea traficului. Aceștia precizează că sufocarea traficului are loc și pe alte artere unde au fost amenajate benzile unice. Cea mai recentă este banda unică amenajată pe bulevardul N. Iorga, care a dus la paralizarea traficului din zona Galata – Mircea cel Bătrân, pasajul pe sub calea ferată.

„Nu sunt împotriva benzii unice, însă această măsură trebuie coroborată cu alte măsuri adiționale pentru fluidizarea traficului. În acest moment, traficul în zona Galata este blocat. Este inadmisibil ca traseul pod Mircea – Galata să fie parcurs în mai mult de 30 minute la ora 10, iar de la sensul giratoriu Alexandru cel Bun până la pasajul Galata, minim 15 minute”, declară un alt șofer din Iași.

Așadar, banda unică de pe Șoseaua Nicolina, amenajată de Primăria Iași, salvează vieți, conform unui raport al Poliției Rutiere. Numărul accidentelor a fost redus cu aproximativ 20 la sută, însă șoferii sunt revoltați de faptul că amenajarea benzilor unice a paralizat traficul în unele zone.

Comentarii
  • Faceti o interpelare si la IRO sa vedeti care e procentul cu care au crescut cancerele datorita poluarii.
    Care sunt costurile sistemului medical romanesc cu aceste cancere?
    Luati un tramvai plin ochi si intrebati fiecare calator daca si-a lasat masina acasa si circula cu tramvaiul!
    Intrebati oamenii daca sunt multumiti de frecventa mijloacelor de transport.

    Gargara mai usor cu ea!
    Usor si cu fundul lui Chirica! Nu il mai pupati ca e mai alb acolo decat starletele porno!

  • De ce va imbatati cu apa rece? Ce a rezolvat „inventia” asta? Se sta minim 30 minute mai mult in trafic, asta inseamna consum de combustibil/poluare in plus, inseamna timp pierdut, inseamna bani pierduti. Despre mijloce de transport in comun care ies de pe banda de exclusivitate (cind trebuie sa schimbe directia) si blocheaza cele 2 benzi auto ce sens are sa spun?! Ca e o chestie inteligenta…
    Care este perspectiva?! Punem popice in tot orasul, blocam tot traficul. Curat viziune! Vrei sa ai trafic fluent si accidente putine? Atunci construieste strazi care sa deblocheze trafic si sa nu fie traversate de pietoni. Intimplator am fost intr-un oras care avea amenajate benzi auto suspendate, se circula fluent la o viteza medie de 50km/h si in 7 zile nu am vazut nici un accident (si nici macar un politist).
    Sa fie clar: benzile exclusive nu ajuta la nimic! sint o „cirpeala” ca sa se laude cineva ca a facut ceva. Sint masini de servici care nu le poti lasa acasa, sint masini utilitare care trebuie sa mearga, sint parinti care isi duc/aduc copiii, toate aceste inevitabil vor circula si vor fi mai multe.

  • Voi , care va smiorcăiți pe aici , nu uitati :

    1)mersul pe jos face piciorul frumos. In trafic 30min.? Adica de la Gara Mare pana la Gara Nicolina(pedestru)

    2)alternative ;autobuzul , tramvaiul

  • De acord cu Andrei. Cei cu apartamente de-a lungul bulevardului spre CUG sunt condamnati la cancere. Mii de masini blocate la orice ora in trafic. Milioane de tone de gaze de esapament spre ferestre. Nu am mai vazut bulevardul liber in afara de orele de noapte. Noroc ca pe vremea comunistilor s-au mai facut si trotuare in fata blocurilor si plantat niste copaci…lasate niste gradini cu iarba pe langa blocurile alea. Altfel era si mai dezastru.
    Pe Nicolae Iorga nu prea sunt multe blocuri la strada…dar spre CUG dezastru.
    Poate vreunul din producatorii de maculatura de la UMF, Pneumo, IRO isi face mila si o sa faca un studiu/lucrare de doctorat/cercetare despre efectele acestei masuri de trafic rutier.

  • Tot 2 benzi au fost și atât o să fie . Cancerul se produce de la ingredientele din alimentație . Mai multe mijloace de transport și mai mari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *