Prima pagină » National » Avion suspect de contrabandă a intrat ilegal în România şi s-a întors în Ungaria
Avion suspect de contrabandă a intrat ilegal în România şi s-a întors în Ungaria

Avion suspect de contrabandă a intrat ilegal în România şi s-a întors în Ungaria

12 aug. 2021, 17:27,
în National

Un avion suspect de contrabandă a intrat ilegal în România în noaptea de vineri spre sâmbătă, fiind depistat de grănicerii ucraineni la întoarcerea în statul vecin sâmbătă dimineață.

Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei i-a transmis ministrului de interne, Lucian Bode, o scrisoare deschisă în care îl întreabă care au fost motivele pentru care aeronava nu a putut fi reperată și identificată de sistemul românesc de supraveghere aeriană și de ce polițiștii de frontieră nu au sesizat această trecere ilegală extrem de gravă, având în vedere că România este stat membru NATO și UE?

”Avionul An-2 a fost interceptat de un MiG-29 al Brigăzii de aviație tactică „Oleksandr Pokryshkin” Sevastopol și forțat să aterizeze la ora 7.30 pe unul dintre aerodromurile din districtul Kosiv (Cosăuți).

“Agenți ai Serviciului de Poliție al Frontierei de Stat și militari ai unității speciale DOZOR au reținut 4 persoane. După ce aerona­va a aterizat, au încercat să scape într-o mașină”, precizează un comunicat al Servi­ciului de Stat al Grănicerilor din Ucraina.

În dimineața zilei de 7 august, grănicerii departamentului Porubne din deta­șamentul Cernăuți au înregistrat un zbor ilegal al unei aero­-nave An-2 peste regiunea Ivano – Frankovsk.

De fapt, aeronava a zburat din Ucraina în România și înapoi, după cum a fost raportat acest lucru pe site-ul Serviciului de Stat al Grănicerilor din Ucraina, informația fiind peluată și diseminată ulterior de mai multe publicații din țara vecină.

Văzând aeronava AN-2, grănicerii ucraineni au raportat mai departe imediat Unității de Apărare Aeriană a Forțelor Aeriene din Ucraina. De pe aerodromul militar s-a ridicat în aer o aeronavă militară pentru a determina aterizarea aero­-navei suspectă de contrabandă și, în orice caz, de trecere frauduloasă a frontierei ucraineano-române.

Astfel, la ora 7:30, avionul civil An-2 a fost interceptat de un MiG-29 al Brigăzii de aviație tactică „Oleksandr Pokryshkin” Sevastopol, potrivit presei din țara vecină care citează, la rândul său, din contul de facebook al Comandamentului Forțelor Aeriene. MiG-ul a forțat pilotul de pe An-2 să ate­-rizeze pe un aerodrom unde, în ciuda încercărilor contrabandiștilor de a fugi, au fost prinși de oamenii legii.”

Scrisoare deschisă adresată ministrului de interne, Lucian Bode

Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei i-a adresat, miercuri, o scrisoare deschisă ministrului de interne, Lucian Mode, intitulată ”Locuitorii Moldovei vor să știe: cât de sigură este granița de Est a României?”

Redăm mai jos integral textul scrisorii:

”Stimate Domnule Ministru,

Vineri, 6 august 2021, în cursul nopții, a avut loc un eveniment extrem de grav pe raza județului Suceava: un avion neidentificat a pătruns pe teritoriul României, venind din Ucraina, și a aterizat intr-un loc necunoscut pe teritoriul județului Suceava.

La întoarcere, avionul Antonov AN-2 a fost interceptat de un MiG-29 al Brigăzii de aviație tactică „Oleksandr Pokryshkin” Sevastopol și forțat să aterizeze la ora 7:30 pe unul dintre aerodromurile din districtul Kosiv (Cosăuți).

Serviciului de Stat al Grănicerilor din Ucraina a precizat într-un comunicat că agenți ai Serviciului de Poliție al Frontierei de Stat și militari ai unității speciale DOZOR au reținut 4 persoane.

Cei reținuți sunt suspectați de contrabandă. Infracțiunile au fost raportate la parchet și la structurile regionale de la Cernăuți și Ivano-Frankovsk ale Serviciului de Securitate al Ucrainei.

Aceste fapte au fost aduse la cunoștința publicului român după ce un jurnalist de la ziarul Obiectiv de Suceava a cercetat surse de informații ucrainiene.

Nimic din partea statului român, nici o informare, nici un comunicat, nici o precizare, până la această oră, în condițiile în care suntem o țară membru al UE și NATO, cu angajamente ferme în fața partenerilor noștri de protejare a frontierelor.

Asociația noastră militează pentru interesele de dezvoltare ale regiunii Moldova.

Evenimentul menționat, pe lângă devoalarea unor extrem de grave probleme privind apărarea teritoriul românesc, aduce majore prejudicii de imagine regiunii, afectând potențialul investițional.

Ce investitori străini vor veni într-o zona unde granițele sunt permeabile oricăror infractori – de la traficanți de țigări sau droguri, până la contrabandă de arme de foc?

Regiunea Moldovei, cu granițele sale de est si nord, merită o atenție specială pentru a proiecta imaginea unei Românii sigure si cu frontiere impenetrabile.

Prin urmare, vă solicităm public răspuns la următoarele întrebări:

1. Care au fost motivele pentru care aeronava nu a putut fi reperată și identificată de sistemul românesc de supraveghere aeriană? Care sunt motivele pentru care polițiștii de frontieră nu au sesizat această trecere ilegală extrem de gravă?
2. Ati pornit o anchetă a Ministerului de Interne pentru a lămuri intrebările de mai sus? Daca da, cine se ocupă de aceasta – nume și grad – și care este termenul de raportare?
3. Aveți cunostință de evenimente similare întâmplate în trecut? În anul 2019, un elicopter neidentificat, de fabricație rusească, venit de asemenea din Ucraina, s-a prăbușit in apropiere de localitatea Săpânța, județul Maramureș. Aveți rezultatele anchetei privitoare la acel incident?
4. Am dori, de asemenea, să știm câte anchete a lansat Ministerul condus de dumneavoastră pe tema grupurilor infracționale transfrontaliere ce folosesc județele Suceava, Botoșani și Iași ca rampă de lansare pentru contrabanda cu mărfuri ilegale destinate spațiului Uniunii Europene, nu doar teritoriului românesc – având în vedere cantitățile de mărfuri traficate – și dacă există o strategie de investiții în infrastructura de ordine publică în această parte a Moldovei.

Având în vedere evenimentul extrem de grav petrecut, cu consecințe majore privind asumările din condiția de țară de graniță a Uniunii Europene și de partener NATO, sunteți obligat să răspundeți public la întrebările de mai sus.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`