Prima pagină » Local » Aviobridge-urile din noul terminal al Aeroportului Internațional Iași nu pot fi folosite. Directorul Romeo Vatră: „Nu avem personal, pentru că legea austerității nu ne permite să angajăm”

Aviobridge-urile din noul terminal al Aeroportului Internațional Iași nu pot fi folosite. Directorul Romeo Vatră: „Nu avem personal, pentru că legea austerității nu ne permite să angajăm”

24 apr. 2024, 02:00,
Alexandra MAISNER, în Local

Directorul Romeo Vatră a prezentat motivele pentru care aviobridge-urile din terminalul T4 al Aeroportului Internațional Iași nu pot fi folosite de pasageri

Pe data de 15 august 2023, cele trei aviobridge-uri au ajuns la Aeroportul Internațional Iași, iar montarea acestora a avut loc pe data de 16 august 2023. Acestea au ca rol transportul pasagerilor din terminalul T4 direct în avion. Odată cu operaționalizarea noului terminal, acestea nu pot fi folosite de pasageri.

Motivul pentru care aviobridge-urile din noul terminal al Aeroportului Internațional Iași nu pot fi folosite de pasageri

Terminalul 4, cu o suprafață desfășurată de aproximativ 32.000 de metri pătrați, este al doilea ca mărime din țară, după cel de la Otopeni. Acesta este dotat și cu trei aviobridge-uri care au ca scop transportul pasagerilor din terminalul T4 direct în avion, însă ansamblurile nu pot fi folosite. Deși se vehiculează faptul că funcționarea lor ar depinde de companiile aeriene, iar pentru folosirea lor ar trebui să plătească anumite tarife, Romeo Vatră, directorul aerogării, a transmis mai multe lămuriri reporterilor BZI. Acesta a precizat faptul că problema este lipsa personalului, iar conducerea nu poate face angajări din cauza legii austerității.

„Problema principală este că nu avem personal, pentru că legea austerității nu ne permite să angajăm oameni care să manipuleze aviobridge-urile. Noi trebuie să le certificăm, iar ca să putem face asta, trebuie să demonstrăm că avem numărul de oameni necesari. În ceea ce privește folosirea lor de către companiile aeriene, noi le dăm în folosință, unele dintre companii le vor folosi, altele nu. Important este că noi le avem, dar deocamdată le folosim pentru preîmbarcare. Aviobridge-urile sunt funcționale, ele au fost testate, s-au făcut și instruiri pe ele, singura problemă este lipsa de personal”, a precizat Romeo Vatră, directorul Aeroportului Internațional Iași.

Astfel, este important de precizat faptul că folosirea aviobridge-urilor de la Aeroportul Internațional Iași nu este posibilă din păcate, din cauza lipsei de personal și a faptului că în cadrul aerogării nu se pot face angajări atâta timp cât legea austerității este în vigoare.

Lucrările de la Terminalul T4 au început pe 18 iulie 2022

Pe data de 09 mai 2022, a fost semnat contractul pentru lucrările ce țin de extinderea și modernizarea Aeroportul Internațional Iași. Valoarea totală a proiectului depășește 447 de milioane de lei, aproximativ 90 de milioane euro, valoarea eligibilă fiind de peste 303 milioane de lei. Din această sumă, 85 la sută reprezintă contribuția de la Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 15 la sută este cea de la bugetul de stat. Restul sumei, în jur de 90 de milioane, va fi alocat din bugetul aeroportului.

Terminalul 4 va fi cel mai mare terminal din țară după cel de la Otopeni și va avea o suprafață desfășurată de aproximativ 32.000 mp. În T4, pasagerii vor avea la dispoziție șapte porți pentru „Plecări” și trei porți pentru „Sosiri”. Fluxurile vor fi bidirecționale, iar îmbarcarea pasagerilor se va face prin aviobridge-uri. În primă fază vor fi amenajate trei astfel de poduri suspendate. Prin noul terminal, 3,3 milioane de pasageri vor putea fi procesați în fiecare an. Execuția lucrărilor a fost realizată de compania Strabag SRL.

Directorul Romeo Vatră a prezentat motivele pentru care aviobridge-urile din terminalul T4 al Aeroportului Internațional Iași nu pot fi folosite de pasageri. Legea austerității nu permite conducerii angajarea personalului.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *