Prima pagină » Actualitate » Avertismentul medicului Alexandru Rafila: „Învățământul virtual poate afecta comportamentul psiho-social al copiilor“
Avertismentul medicului Alexandru Rafila: „Învățământul virtual poate afecta comportamentul psiho-social al copiilor“

Avertismentul medicului Alexandru Rafila: „Învățământul virtual poate afecta comportamentul psiho-social al copiilor“

01 sept. 2020, 14:47,
Cristian ZAVASTIN în Actualitate

Medicul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie, a lansat un avertisment în legătură cu învățământul online. Medicul Alexandru Rafila susține că revenirea elevilor la școală este foarte important deoarece învățământul virtual poate afecta comportamentul psiho-social al copiilor.

„Copiii își doresc să înceapă școala. Dacă prelungim foarte mult învățarea virtuală, impactul asupra comportării lor psiho-sociale va fi important. Eu fac apel la părinți să se informeze. Școlile să încurajeze părinții să își trimită copiii la școală”, a declarat Alexandru Rafila.

Avertismentul medicului Alexandru Rafila: „Îmbolnăvirile vor continua câțiva ani de acum încolo“

Președintele Societății Române de Microbiologie consideră că se așteaptă la o creștere a numărului de cazuri noi de infectări după începerea anului școlar, dar îmbolnăvirile vor continua câțiva ani de acum încolo și elevii trebuie să meargă la școală.

„Fiecare tip de activitate care se reia aduce și un număr de cazuri noi. Indiferent cum va fi situația epidemiologică în septembrie-octombrie, îmbolnăvirile vor continua muți ani de acum încolo. Trebuie să învățăm să respectăm regulile, să organizăm activitatea didactică și paradidactică (igienizarea școlilor, organizarea circuitelor). Infectările se pot preveni dacă avem un sistem funcțional. Măsurile trebuie verificate, orice punct slab identificat. Copiii și elevii trebuie să poate merge în siguranță la școală”, a menționat Alexandru Rafila.

Îngrijorat de numărul mare de cazuri grave

Medicul este de părere că există o legătură între numărul de cazuri noi de coronavirus și numărul de cazuri grave, respectiv decese. Alexandru Rafila susține că am ajuns la valori mari de pacienți internați la secțiile ATI.

„Numărul de decese este important, numărul de pacienți internați la secțiile ATI depășește regulat 500 de cazuri, este îngrijorător. Dacă numărul de cazuri noi va intra pe trend descendent, va scădea și numărul de morți și de pacienți ATI. Dar întotdeauna va exista o diferență de 2-3 săptămâni între cele două”,a explicat Alexandru Rafila.

Cum vor rezista copiii cu masca pe față, la școală

Legat de începerea anului școlar, Alexandru Rafila a spus că ar fi fost bună o simulare a începerii școlilor, pentru a ști cum reacționează elevii mici la noile reguli fundamentale aduse de pandemie.

„Ideală ar fi fost o simulare pentru a vedea cum funcționează o astfel de clasă, să vedem cum se comportă copiii. Putem încerca o zi, două, se pot găsi copii care să fie aduși de părinți, eventual pe bază de voluntariat, și să vedem cum funcționează o astfel de clasă, cum suportă copiii masca timp de 4-5 ore, care sunt elementele care ar putea să apară, pentru că sunt lucruri la care pur și simplu nu ne gândim în acest moment, dar dacă facem o simulare, putem să vedem care sunt punctele slabe, putem să intervenim, să renunțăm, poate, la anumite lucruri pe care le hotărâm acum, pentru că e de preferat să facem lucrurile bine înainte de începerea anului școlar”, a declarat profesorul Alexandru Rafila.

Profesorul Alexandru Rafila a vorbit despre testarea periodică a profesorilor. Reprezentantul României la OMS consideră că acest lucru este destul de greu de realizat, la fel cum se întâmplă și în cazul personalului medical.

„Sunt unele unități sanitare care reușesc să-și testeze personalul medical periodic. Cadrele didactice ar fi mai greu de testat, pentru că școli avem răspândite absolut peste tot în țară, sunt, cred, vreo 7.000 de școli în România“, a declarat Alexandru Rafila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
02 decembrie 2024
02 decembrie 2024