Prima pagină » National » Autostrada Via Carpatia va avea sute de kilometri pe teritoriul României. Când va fi gata cel mai important coridor rutier

Autostrada Via Carpatia va avea sute de kilometri pe teritoriul României. Când va fi gata cel mai important coridor rutier

25 mart. 2024, 15:00,
în National

Autostrada Via Carpatia va avea sute de kilometri pe teritoriul României. Via Carpatia urmează să facă legătura rutieră între Lituania și Grecia prin Polonia, Slovacia, Ungaria, România și Bulgaria. Iată când va fi gata cel mai important coridor rutier.

Autostrada Via Carpatia va avea sute de kilometri pe teritoriul României

Cel mai important coridor rutier de-a lungul frontierei estice a Uniunii Europene pe axa nord-sud, care va lega Marea Baltică de Mările Egee, Neagră și Adriatică inclusiv prin coridorul Oradea – Lugoj – Calafat – Constanța, a fost pus în dezbatere de europarlamentarul pentru Drept și Justiție Tomasz Poręba, în cadrul unei discuții privind Via Carpatia.

„În contextul pandemiei de Covid-19, al războiului din Ucraina și al instabilității din Orientul Mijlociu, trebuie să diversificăm rutele de transport pentru a avea o rețea de transport mult mai rezistentă și mai stabilă. Transportul face legătura între întreprinderi, diferite părți ale regiunilor și cetățeni, dar face, de asemenea, această interacțiune mult mai fluentă. Nu este doar coloana vertebrală a economiilor noastre, fără transport, nicio afacere comercială nu se va întâmpla.”, a declarat Pablo Fabregas Martinez, șef adjunct al cabinetului comisarului pentru transport.

Autostrada Via Carpatia va face legătura rutieră între Lituania și Grecia prin Polonia, Slovacia, Ungaria, România și Bulgaria.

Partea României include trei coridoare: Borș – Oradea – Arad – Timișoara -Lugoj — Drobeta Turnu Severin — Calafat; Borș – Oradea – Gilău – Cluj Napoca – Turda – Sebeș – Sibiu — Pitești – București – Constanța; Siret – Suceava- Pașcani – Bacău -Focșani – Brăila -Galați. Proiectul are părți anunțate ca finalizate, dar și termene în 2024 și 2030. Până în 2030, de exemplu, ar urma să fie finalizate două loturi pe autostrada Sibiu – Pitești și două pe cea dintre Sebeș și Turda.

O nouă autostradă se construiește în România

Autostrada Craiova-Filiași va cuprinde 25 poduri, 41 pasaje, 13 viaducte, 50 de structuri casetate, 1 ecoduct, 12 parcări de scurtă durată, 9 noduri rutiere. Traseul va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj, pe o lungime de 62,7 km.

O altă problemă majoră vizează autostrada Comarnic-Brașov. Cea mai controversată autostradă din România s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces.

Probleme sunt și cu lucrările pentru Autostrada Moldovei. Autostrada Moldovei este un ,,vis” greu de îndeplinit. Lucrările nu vor fi gata la timp, deși Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că anul acesta vor fi finalizate șase sau chiar șapte din cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7 aflate în execuție. Autostrada „Moldovei” A7 – coloana vertebrală rutieră care ar urma să străbată regiunea de la Nord la Sud și să lege Moldova de Muntenia – se află în lucru din apropiere de Ploiești, de la intersecția cu A3, până la Pașcani, aproape 320 de kilometri. În 2024, însă, unele tronsoane au deja termen de finalizare – 65 de kilometri de autostradă care ar trebui deschiși traficului. Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată promițător pentru finalizarea tuturor lucrărilor la termen în acest an.

Autostrada Moldovei A7 este unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură din țara noastră. Aceasta conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`