Autostrada Comarnic-Brașov este una dintre cele mai așteptate proiecte din România. Ea va contribui la fluidizarea traficului pe Valea Prahovei. Tudor Duțu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov), a menționat că ne aflăm în etapa de realizare a Studiului de fezabilitate, iar lucrările efective vor începe în următorii ani.
Autostrada Comarnic-Brașov, extrem de costisitoare
Găsirea soluțiilor tehnice pentru această autostradă, care este extrem de costisitoare, a fost esențială, fiind unul dintre motivele întârzierilor în realizarea proiectului. Din cauza numeroaselor amânări și reluări ale procedurilor, autostrada a fost denumită ironic „autostrada imposibilă”.
Proiectul autostrăzii Comarnic–Brașov, o investiție majoră în infrastructura rutieră din România, a înregistrat progrese semnificative. Tudor Duțu a declarat că studiul de fezabilitate ar putea fi finalizat la începutul anului viitor, conform informațiilor furnizate de Newsbv.
În prezent, documentația este analizată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), o entitate separată de Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP), dar care se află sub coordonarea Ministerului Transporturilor.
„Suntem foarte aproape să vedem luminița de la capătul tunelului”, a afirmat Duțu, sugerând că se apropie un moment crucial pentru acest proiect.
Autostrada Comarnic – Brașov, studiu de fezabilitate
Finalizarea studiului de fezabilitate va permite avansarea către etapele următoare: proiectarea tehnică, execuția lucrărilor și decizia finală de investiție. Autostrada Comarnic–Brașov este un proiect strategic, așteptat de peste două decenii, destinat să decongestioneze traficul pe Valea Prahovei și să îmbunătățească legătura între Muntenia și Transilvania.
Pentru a face proiectul fezabil, a fost necesară optimizarea soluțiilor tehnice. S-au abandonat anumite idei costisitoare și s-au căutat alternative mai eficiente, fără a compromite siguranța sau calitatea infrastructurii.
„Este important ca autostrada pe Valea Prahovei să fie realizabilă, nu doar pe hârtie. Soluțiile alese trebuie să se încadreze într-un buget realist și să fie sustenabile pe termen lung”, a spus Duțu.
Scopul autostrăzii: decongestionarea traficului de pe Valea Prahovei
Autostrada Comarnic–Brașov este unul dintre cele mai discutate și întârziate proiecte de infrastructură rutieră din România. Principalul său obiectiv este de a decongestiona traficul intens de pe Valea Prahovei, în special în zonele turistice precum Sinaia, Bușteni și Azuga, și de a asigura o conexiune rapidă între Muntenia (București) și Transilvania (Brașov).
Traseu estimativ:
Lungime: aproximativ 50–60 km;
Punct de plecare: Comarnic;
Punct final: Brașov
Autostrada include tuneluri și viaducte, dat fiind terenul montan
Proiectul este propus încă din anii 2000.
De-a lungul timpului, au existat numeroase încercări nereușite de a construi autostrada prin parteneriate public-private (PPP), toate fiind abandonate din cauza problemelor financiare, birocratice sau tehnice.