Prima pagină » Actualitate » Autostrada Braşov-Bacău! CNIR a depus aplicaţia de finanţare pentru studiul de fezabilitate. Cât va costa noua autostradă
Autostrada Braşov-Bacău! CNIR a depus aplicaţia de finanţare pentru studiul de fezabilitate. Cât va costa noua autostradă

Autostrada Braşov-Bacău! CNIR a depus aplicaţia de finanţare pentru studiul de fezabilitate. Cât va costa noua autostradă

30 ian. 2025, 20:16, 3 ,
Redacția BZI în Bzi.ro

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că a depus, astăzi, aplicaţia de finanţare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Braşov-Bacău”, în vederea obţinerii finanţării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027. Autostrada Brașov-Bacău se va conecta cu Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov, prin intermdiul unui nod rutier de mare viteză.

Sectorul Braşov-Bacău (162 km) al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraş-Braşov printr-un nod de mare viteză în zona localităţii Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei -A 7. Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ”Carpatia” şi este inclus în Planul Investiţional al României 2021-2030.

Cât va costa noua autostradă

Solicitarea de finanţare a fost depusă la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru o valoare totală estimată de 97.082.000,32 lei (inclusiv TVA), din care contribuţia Uniunii Europene din FEDR este de 32.653.387,89 lei, reprezentând 40% din valoarea eligibilă a acestuia, diferenţa de 64.428.612,43 lei reprezentând contribuţia de la Bugetul de Stat al României (compusă din cota de 60% din valoarea eligibilă, precum şi TVA).

Contractul de finanţare pentru acest proiect va putea fi semnat ulterior parcurgerii etapelor de evaluare si selecţie, în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului pentru Programul Transport (PT 2021 – 2027).

„Compania Naţională de Investiţii Rutiere S.A. a elaborat şi depus, astăzi, aplicaţia de finanţare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Braşov-Bacău”, în vederea obţinerii finanţării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027, Prioritatea 1 – Îmbunătăţirea conectivităţii primare rutiere, Obiectiv Specific RSO 3.1 Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale. Obiectivul proiectului îl constituie realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Braşov-Bacău, inclusiv activităţi conexe, precum realizarea auditului de siguranţă rutieră”, anunţă compania.

Studiul de fezabilitate include

Studiu şi Proiect Geotehnic, Studiu Topografic, Studiu Arheologic, Documentaţie de Mediu (Acord de Mediu). Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi şi a costului estimat pentru etapa ulterioară de proiectare şi execuţie.

Contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău are valoare de 81 milioane lei şi o durată de 24 de luni, calculată de la data începerii activităţilor, septembrie 2024. Prestatorul -Consitrans S.R.L.- este mobilizat cu cinci utilaje pentru realizarea forajelor geotehnice în judeţul Covasna, în zona oraşului Târgu Secuiesc şi a realizat peste 3000 de metri liniari de foraje.

Bugetul.ro
Belea mare pentru Antena 3 CNN și România TV. Cele două televiziuni de știri concurente au primit vestea din partea membrilor Consiliului Național al Audiovizualului
redactia.ro
Cui i-a trimis Andrei Perneș ultimul mesaj înainte să moară. Ce a scris fostul concurent de la "Mireasa" în el. Detalii cutremurătoare
Bugetul.ro
Fabrica românească vândută pe nimic unui milionar israelian. Cumpărătorul a murit, iar acum afacerea a ajuns pe mâinile moștenitoarelor omului de afaceri
a1.ro
Când și unde va avea loc înmormântarea lui Andrei Perneș. Nașul fostului concurent de la Mireasa a mărturisit toate detaliile
Playtech.ro
Cât de puternică este armata Europei, de fapt? Ţara care are cele mai puternice trupe, topul este surprinzător
observatornews.ro
Filmul morţii lui Dorin, tânărul care a făcut infarct la volan. Cu o oră înainte refuzase transportul la spital
Playsport.ro
INCREDIBIL! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Platformele de streaming ne-au schimbat viața. Impactul lor asupra obiceiurilor zilnice
realitatea.net
Cum fac bucătăresele din Ardeal plăcintă de mere cu aluat turnat. Rețeta din străbuni
SportpeSurse
Transformare incredibilă pentru Corina Ungureanu, campioana care a cutremurat România cu un clip nud realizat în Japonia. Ce lecție a învățat femeia de 44 de ani
Playtech.ro
Cine nu mai are dreptul la stimulentul de inserţie? Se pierd mulţi bani lunar, noua regulă de care părinţii ...
Dailybusiness.ro
Guvernul a salvat firmele mari de la taxe suplimentare. Cum au beneficiat aceste companii de „iertarea” statului
RomaniaTV
Irina Loghin, petrecere pe lux și opulență, la 86 de ani. Cum a venit îmbrăcată. Invitații au crezut că nu văd bine
stiriromania.ro
Cum arată Eliza Iliescu acum, la 19 ani. Din ce bani trăiesc lunar Adriana Iliescu și fiica ei
RomaniaTV
Ce meserie are fiica cea mare a lui Ilie Bolojan. Lucia-Maria seamănă leit cu fosta soție a președintelui interimar
redactia.ro
Care ar fi, de fapt, cauza morții lui Andrei Perneș. De ce a pierdut controlul volanului fostul concurent de la "Mireasa""
ego.ro
Cum arăta Laura Vicol, acum 10 ani. Imaginile au rămas pe internet, deși ea e acum ”alt om”
Comentarii
  • Nu are utilitate economica.

  • Iasul nu este in ecuatie din simplul motiv ca Iasun este capat de linie, in drum spre… nicaieri.

  • @ anonim: are utilitate economica pentru zona Moldovei (a noastra, nu aia de peste Prut) orice trecere usoara peste Carpati. De asta au murit mai toate firmele de transport din zona asta: rute lungi, cu costuri mari pe km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`