Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni a obținut ieri, 30 octombrie 2024, avizul Ministerului de Finanțe. Proiectul urmează să intre în ședința de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici
Pe data de 2 octombrie 2024, al doilea tronson din Moldova al autostrăzii Unirii A8, care va lega Transilvania de Moldova și de Republica Moldova, a fost scos la licitația privind contractarea serviciilor de proiectare și execuție.
Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni a obținut avizul Ministerului de Finanțe
În cursul zilei de ieri, proiectul autostrăzii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni a primit avizul din partea Ministerului de Finanțe, astfel, acesta va intra în următoarea ședință de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Valoarea totală estimată este de 26,39 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată prin fonduri europene nerambursabile.
„Autostrada A8 este coloana vertebrală de dezvoltare economică a județului Iași și a regiunii de Nord-Est. Doar legând Iașul de vestul țării și de Chișinău vom putea atinge dezideratul de a deveni cel mai puternic pol de dezvoltare de la granița de est a Uniunii Europene. Vom depune toate eforturile pentru ca acest lucru să se întâmple cât mai curând, iar autostrada A8 rămâne obiectivul nostru prioritar”, a declarat președintele Consiliului Județean, Costel Alexe.
Tronsonul de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni va avea 93,2 km lungime, 101 structuri (poduri și tunele), 14 tuneluri, 4 spații de servicii, 2 Centre de Întreținere și Coordonare, 11 noduri rutiere și 6 parcări de scurtă durată. Traseul acestui tronson se desfășoară pe teritoriul județului Iași, având ca punct de începere localitatea Moțca și tranzitând localitățile Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași și Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod, la nivel de autostradă, peste Prut, de la Ungheni.
Tunelurile vor avea o lungime de 6 kilometri
Lungimea celor 14 tuneluri va fi de aproximativ 6 kilometri. Cea mai mare activitate este la începutul traseului, pe segmentul din comuna Moțca, unde sunt pantele mai mari, iar legăturile între autostradă și drumurile locale s-au făcut aproape de nivelul acestora, din cauza faptului că nu pot fi construite tuneluri în zonă, fiind distanța de nivel foarte mare. În ceea ce privește termenul de execuție a autostrăzii, acesta este estimat la 36 de luni.
Lungimea autostrăzii Iașului va fi de 93,3 km, iar traseul a fost împărțit în 4 tronsoane: Moțca – Târgu Frumos (31,5 km), Târgu Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km).
„Amintim că, la începutul lunii octombrie 2024, primul lot al secțiunii montane Sărățeni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii «Unirii» A8 a fost scos la licitație prin transmiterea la Agenția Națională pentru Achiziții Publice”, anunță Compania de Investiții Rutiere (CNIR). Lungimea lotului 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita, este de 32 km, iar durata de realizare, de 54 de luni, din care 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni a obținut ieri, 30 octombrie 2024, avizul Ministerului de Finanțe. Proiectul urmează să intre în ședința de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Nu ne interesează Sărățeni-Pipirig domnule Alexe. Lețani-Pașcani ar trebui să fie prioritară. Ești la furat.
In sfârșit pare ca se apropie de licitație.
In alta viata, poate in alt univers, atunci da!
povesti
in rromania nu vor fi autostrazi pentru ca le-ar folosi rusii sa ajunga mai repede la berlin cu tancurile – basescu🤣
+++
dupa cum stie orice rromanash, autostrazi sunt la W si S de carpati
In 10 ani poate sunt gata. Dar o sosea de centura cu 3 benzi cand se face la noi?