Prima pagină » Local » Autostrada A7, Ploieşti – Pașcani va înregistra o premieră absolută! Va avea staţii încărcare pentru maşini electrice și perdea forestieră
Autostrada A7, Ploieşti - Pașcani va înregistra o premieră absolută! Va avea staţii încărcare pentru maşini electrice și perdea forestieră

Autostrada A7, Ploieşti – Pașcani va înregistra o premieră absolută! Va avea staţii încărcare pentru maşini electrice și perdea forestieră

19 mart. 2021, 12:30,
George Cristian în Local

O nouă declaraţie despre autostrăzile din Moldova. După ce Autostrada A8 bate pasul pe loc fiind o dispută care se întinde pe mai mulţi ani, în pofida faptului că există chiar o lege în acest sens, a venit rândul unei alte autostrăzi să facă obiectul unor declaraţii venite din partea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta susţine că Autostrada A7 Ploiești – Pașcani va înregistra o premieră absolută şi va avea staţii de încărcare pentru maşini electrice dar şi o perdea foriesteră.

Anunţul a venit în contextul în care, pentru a prinde o finanţare prin Planul Naţional de Redresare și Rezilientă (PNRR), autostrada trebuie să înregistreze şi câteva caracteristici green.

Autostrada A7 Pașcani – Ploiești va avea perdea foriesteră dar şi staţii de încărcare pentru maşini electrice

Conform declaraţiilor făcute pentru economedia.ro de Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, faimoasa Autostradă A7 va avea perdea foriesteră dar şi staţi ide încărcare pentru autoturismele electrive. Decizia a fost luată în contextul în care proiectul se vrea prins în PNRR dar pentru a putea fi implementat prin mecanismul amintit mai sus îi trebuie şi componente verzi, ecologice. Contractarea lucrării ar urma să aibă loc în 2021, iar termenul de finalizare ar trebui să fie până în august 2026.

Totuşi, autostrada nu va avea piste pentru biciclete pentru că vor exista alte drumuri mai prietenoase pentru biciclişti decât autostrăzile de mare viteză:

”Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză. Autostrăzile, precum A7, vor avea, în schimb, perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”.

Autostrada va înregistra un număr record de noduri

În altă ordine de idei, o premieră va fi şi numărul de noduri inregistare. Autostrada va înregistra un record la acest capitol. De exemplu, pe primul lot – cel dintre Ploiești și Buzău, care va avea o lungime de 63 de kilometri, vor fi șase noduri. Acestea vor asigura mobilitatea şi conexiunea cu A3 dar şi cu mai multe drumuri naţionale şi judeţene. De altfel, pe traseul Autostrăzii A7 și A8 va fi inserat, la nivel de județul Iași o centură ocolitoare.

A7 urmează traseul DN 1 B şi mai ales DN 2-E 85, şosele europene care traversează localitate după localitate, deci va deservi şi traficul local, nu doar pe cel de tranzit naţional şi internaţional.

De asemenea, „coloana vertebrală” a Moldovei este primul drum de mare viteză prevăzut din proiect cu perdele forestiere (se reduc costurile şi poluarea la deszăpezire), iar spaţiile de servicii şi Centrele de Întreţinere vor avea staţii de încărcare pentru maşini electrice.

Caare va fi ordinea loturilor scoase pentru execuție

Conform aceluiaşi anunţ, primul lot care fi scos pentru execuţie va fi în mai şi va fi Lotul Ploiești – Buzău având un termen de 24 de luni şi va înregistra un punctaj mare.

Următoarele trei loturi Buzău – Focşani, Focşani –Bacău şi Bacău-Paşcani vor avea documentaţiile tehnice (Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic) până la sfârşitul anului. Pentru tronsonul Paşcani – Suceava – Şiret, următorii 100 de kilometri până la vama cu Ucraina, la sfârşitul anului trecut au fost semnate contractele pentru proiectare Drum Expres cu termene de predare octombrie 2022.

Autostrada A7 a stârnit controverse mai ales că la inaugurarea acesteia s-au semnalat primele incidente. De exemplu, pe Centura Bacăului., un şofer şi-a crăpat o jantă şi cauciucul după ce a trecut peste o groapă apărută imediat după inaugurare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`