Serviciile din cadrul Primăriei Iași vor fi digitalizate prin intermediul unui portal. Licitația pentru furnizarea serviciilor a fost finalizată după ce au fost analizate mai multe contestații. Contractul a fost semnat cu o societate din Sibiu
Municipalitatea ieșeană a finalizat licitația pentru digitalizarea serviciilor publice. După mai multe contestații în cadrul procedurii, licitația a fost câștigată de Sobis Solutions SRL, din Sibiu. Valoarea estimată a contractului a fost de aproape 50.000 de euro fără TVA.
”Soluția informatică implementată prin proiect (portalul de servicii către cetățeni) va acoperi funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, de ex: informare/asistență, formulare, primire solicitări și eliberare documente cu o valoare juridică”, sunt condițiile cerute de autoritatea contractantă.
Reprezentanții societății au precizat că portalul va contribui la creșterea calității serviciilor oferite de municipalitate.
”Tranformarea va fi masivă. Este un instrument. Dau exemplu o altă primăriei care a luat platforma noastră. Am digitalizat 15 servicii, apoi și-au făcut singuri încă 100. Noi vom folosi ceea ce ni se oferă din partea primăriei. După încheierea contractului așteptăm un feedback”, a declarat Eugen Crețu, reprezentant al firmei din Sibiu.
Nu în ultimul rând, Primăria Iași a demarat și alte licitații ce vizează reabilitarea infrastructurii rutiere.
Autorizațiile de construire vor fi emise online, la fel și alte documente
Conform caietului de sarcini, cererile pentru eliberarea autorizațiilor de construire se vor depune online, eliberarea acestora urmând să se realizeze în aceeași manieră pentru autorizarea activității de transport, autorizarea activității de comerț, depunerea cererilor ANL, depunerea cererilor de închiriere etc. Portalul trebuie implementat în 3 luni de la semnarea contractului. Garanția produsului trebuie să fie de 24 de luni. Licitația pentru realizarea portalului este organizată a doua oară, după ce la prima încercare a fost anulată din cauza condițiilor stipulate în caietul de sarcini. Recent, Sobis Solutions SRL a semnat cu Primăria Iași și contractul pentru actualizarea site-ului instituției.
”Optimizarea timpului de încărcare a website-ului, asigurarea unui timp de răspuns de maximum 3 secunde în condiții optime. Numărul mediu de utilizatori concurenți suportați să fie de 1.000”, sunt câteva cerințe ale autorității contractante.
Primăria Iași a alocat 400.000 de euro și pentru arhivarea documentelor.
Primăria Iași încurajează și mersul cu bicicleta
În altă ordine de idei, municipalitatea, recent, a semnat contractul pentru furnizarea unui container cu rastele mobile pentru biciclete. Oferta cea mai bună aparține societății Sky Park Systems SRL, din Cluj. Valoarea finală a contractului este de 197.500 de lei fărăr TVA, aproape 40.000 de euro. Societatea este deținută de Ionela Lavinia Costache. În 2020, cifra de afaceri a firmei a fost de 8 milioane de lei, profit de 1,1 milioane lei, datorii de 6,5 milioane de lei, cu un număr de 4 angajați.
”Containerele de biciclete trebuie să aibă dimensiunea 7000×5000 mm cu înălțimea minimă de 2.500 mm, astfel încât să permită manevrarea facilă a rastelelor mobile, acestea vor dispune de structuri metalice din profile laminate vopsite în câmp electrostatic și închidere cu panouri de tablă debitată/decupată, cu protecție la coroziune”, sunt cerințele Primăriei Iași.
Autorizațiile de construire vor fi emise online la Primăria Iași, ceea ce ar simplifica relația cu contribuabilii.