Prima pagină » Sanatate » Autism virtual. Ce presupune această boală și cum se dezvoltă?

Autism virtual. Ce presupune această boală și cum se dezvoltă?

26 oct. 2023, 15:00,
în Sanatate

Medicii psihiatri avertizează că expunerea excesivă a copiilor la tehnologie, poate avea efecte grave, în special la vârste foarte mici, sub doi ani, copii dezvoltând boala care se numește autism virtual.

Acești copii pot dezvolta ceea ce este numit „autism virtual”, o boală în care simptomele sunt similare cu cele ale autismului. Studii clinice au arătat că mulți copii care petrec mult timp în fața ecranelor pot prezenta simptome considerate a fi semne ale autismului, cum ar fi lipsa reacției atunci când este strigat pe nume, lipsa contactului vizual și dificultăți în înțelegerea limbajului simplu.

Autism virtual. Câte ore pe zi ar trebui copilul tău să le petreacă în fața televizorului?

Un studiu realizat în România a arătat că în cazul a 90% dintre copiii cu vârste între 2 și 3 ani, care au fost diagnosticați cu autism virtual, factorul declanșator a fost expunerea excesivă la programele TV și alte forme de realitate virtuală. Acești copii au prezentat întârzieri în dezvoltarea psiho-motrică și a limbajului, tulburări de comportament și, în unele cazuri, tulburări de atenție și hiperactivitate.

Studiile internaționale au recomandat limitarea strictă a timpului petrecut în fața ecranelor: copiii între 0-2 ani ar trebui să aibă acces restricționat complet la tehnologie. Iar cei între 3-5 ani ar trebui să fie limitați la maxim o oră pe zi, iar copiii între 6-12 ani ar trebui să petreacă maxim 2 ore pe zi în fața ecranelor.

Specialiștii subliniază că, după câteva luni de terapie și evitarea expunerii la ecrane, simptomele autismului virtual pot dispărea complet. Prin urmare, limitarea expunerii la tehnologie în primii ani de viață poate duce la recuperarea totală și poate preveni această condiție.

De ce se creează această problemă de sănătate? Cum sindromul poate afecta dezvoltarea copilului

Într-adevăr, ecranele sunt atât de captivante încât copiii găsesc dificil să se dedice altor activități. Ecranul îi distrag și îi face dependenți. De asemenea, izolarea socială indusă de ecrane împiedică copilul să interacționeze cu alți oameni, interacțiuni esențiale pentru dezvoltarea limbajului și a abilităților de comunicare.

Mai mult, zgomotul și lumina ecranelor, chiar și în desenele animate, pot provoca senzații neplăcute pe care copilul nu le poate gestiona, ducând la comportamente violente și agresive în cazul copiilor mici. Creșterea explozivă a numărului de cazuri de autism afectează copiii în toate țările dezvoltate.

Un studiu a indicat că pacienții diagnosticați cu autism au experimentat ameliorări semnificative după o lună petrecută în Africa, unde au fost lipsiți de expunerea la ecrane. Dacă ecranele sunt eliminate din viața copiilor cu diagnostic de autism, creierul copilului poate reveni la dezvoltarea normală. Copiii încep să se joace ca înainte și dezvoltarea lor revine la normal.

Eliminarea ecranelor din viața unui copil mic diagnosticat sau încă nu cu autism virtual nu este o sarcină ușoară. Mulți părinți nu pot opri televizorul seara, deoarece este o modalitate de relaxare pentru ei după o zi de muncă. Specialiștii au sugerat înregistrarea emisiunilor dorite pentru a fi vizionate după ce copiii au adormit. Cu toate acestea, atunci când părinții fac aceste schimbări și petrec mai mult timp în activități interactive cu copiii lor, rezultatele pot fi extrem de benefice. Această abordare este valabilă pentru orice copil, iar pentru cei expuși riscului de autism sau deja diagnosticați, există o motivație suplimentară pentru a încerca eliminarea ecranelor timp de o lună, pentru a evalua efectele pozitive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`