SRCF Iași a anunțat că lucrările de modernizare de la linia ferată Tecuci – Iași au fost reluate. Deși trebuiau finalizate la sfârșitul anului 2024, proiectul încă nu s-a apropiat de final
SRCF Iași a semnat contractul de 163 de milioane de lei cu firma SC Ness Proiect Europe SRL Ploiești, în luna februarie 2023. Lucrările au început în luna iunie 2023, iar termenul de finalizare setat a fost de 18 luni. Termenul nu a fost respectat, iar la 23 ianuarie 2025 compania a finalizat doar 50% din modernizări.
Modernizarea liniei ferate Tecuci – Iași continuă
În momentul de față, muncitorii au ajuns în zona stației Bârlad, unde lucrează la aparatele de cale. În urmă cu câteva luni, SRCF Iași a anunțat că lucrările nu vor fi finalizate conform contractului. În perioada următoare sunt programate următoarele lucrări: montarea suprastructurii, buraj și îmbalastare pe linia Tutova – Bârlad; buraj pe linia 1 și la schimbători în stația Zorleni; înglobare schimbători de cale cu dublă joncțiune în stația Crasna; lucrări pentru redeschiderea liniei II Crasna – Zorleni. Chiar dacă mai sunt doar 41 de km de cale ferată ce trebuie modernizată, procedura va dura până la vara anului 2025, dacă totul va decurge conform planului.
Este în plan ca linia ferată Tecuci – Iași să fie electrificată conform unui alt proiect al celor de la CFR. CFR Infrastructură Iași a organizat licitația pentru proiectul actual.
„Lucrările de tip Quick Wins pe linia CF TECUCI – IAȘI avansează și au atins un stadiu de execuție de aproximativ 80%. Deși suntem în perioada de iarnă, lucrările au fost reluate recent, beneficiind de vreme favorabilă. Astfel, de la începutul lunii ianuarie 2025, s-a realizat substratul pentru înlocuirea aparatelor de cale în stația Bârlad, precum și o serie de operațiuni de balastare a căii pe intervalul Zorleni-Bârlad. În continuare, se execută lucrări la schimbătorii de cale din stația CF Bârlad. Condiționat de menținerea mobilizării și o vreme favorabilă, se estimează finalizarea lucrărilor la suprastructura feroviară pe cei 41 km între stațiile Tutova și Munteni, în vara acestui an”, au transmis reprezentanții SRCF Iași.
Viteza de deplasare ar trebui să crească
Scopul lucrărilor este eliminarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h (în funcție de configurația traseului), pe intervalul de cale ferată Tutova – Bârlad – Zorleni – Banca – Crasna, de la km 286+163, la km 328+000. SRCTF Iași caută acum o firmă și pentru întreținerea și repararea liniilor ferate din depou.
„Lucrările de tip QUICK WINS sunt lucrări la suprastructura feroviară, care se execută între kilometrii de cale ferată cu restricții de viteză pe intervalele CF contractate, cu materiale noi achiziționate de constructor, și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ), inclusiv în montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată”, au mai precizat reprezentanții SRCF Iași.
Lucrările de modernizare continuă pe linia ferată Tecuci – Iași, iar compania a anunțat că abia la vară vor fi finalizate.
Chinezii au facut o gara cap /coada intr-o 24 de ore.
Bat pariu ca noi nu terminam lucrarea nici in cativa ani, la modul cum se lucreaza si costurile cu siguranta la noi sunt de 10 ori mai mari decat la chinezi.
Parandaratul.