Au fost introduse noi reguli de circulație în Germania. Schimbările în Codul Rutier oferă mai mult spațiu traficului de biciclete, autobuze și pietoni, în detrimentul șoferilor de mașini. De asemenea, șoferilor din Germania le va fi și mai greu să găsească un loc de parcare pentru că vor fi extinse parcările pentru rezidenți. Iată la ce trebuie să fie atenți șoferii.
Au fost introduse noi reguli de circulație
S-au anunțat noi reguli de circulație rutieră în Germania. Principalele schimbări în trafic vizează prioritizarea traficului de autobuze și biciclete, mai multe limite de viteză de 30 km/h pe trasee care merită protejate, reducerea decalajelor dintre zonele de 30 km/h, extinderea parcării rezidenților, respectați aranjamentul zonelor de încărcare.
Consiliul Federal din Germania a aprobat reforma mult anunțată a regulamentului rutier. Statele și municipalitățile au acum mai multă flexibilitate în deciziile lor: pe lângă decongestionarea traficului rutier, pot lua în considerare și obiectivele de protecție a climei și a mediului, sănătate și dezvoltare urbană, cu condiția ca acest lucru să nu afecteze siguranța traficului.
De exemplu, în afara zonelor de 30 km/h, primăriile pot impune mai ușor această viteză maximă în fața grădinițelor, caselor de bătrâni, spitalelor și locurilor de joacă. În viitor, autoritățile rutiere vor avea și posibilitatea de a închide decalajele între limitele de viteză de 30 km/h până la o distanță de 500 de metri în loc de cei 300 de metri anteriori. Multe modificări ale limitelor de viteză ar putea fi în curând de domeniul trecutului, deoarece limitele de viteză de 30 km/h sunt aranjate mult mai frecvent.
Strada din Germania care îi pune în dificultate pe șoferi
În Frankfurt, oraș cu aproape 800.000 de locuitori, există o stradă ,,populată” de nu mai puțin de 760 de indicatoare pentru șoferi. Nici măcar cei care locuiesc sau trec prin zonă nu mai înțeleg regulile de circulație care se aplică. Autoritățile nu vin cu explicații clare pe acest subiect, iar șoferii, pietonii și bicicliștii sunt nevoiți să se descurce când vor să circule pe această stradă.
O altă schimbare în traficul rutier din Germania este semaforizarea. Germania a marcat apariția primelor semafoare cu numărătoare inversă, care utilizează linii în locul numerelor convenționale. Această inovație are o semnificație majoră atât pentru șoferi, care pot anticipa momentul când semaforul se va schimba, cât și pentru pietoni, care vor avea un indiciu vizual clar cu privire la timpul rămas pentru traversarea străzii.
Afișajul de numărătoare inversă constă de obicei dintr-o serie de linii albe care arată timpul rămas. Pietonii pot folosi acest afișaj pentru a estima cât timp le mai rămâne pentru a traversa strada. Când numărătoarea inversă a expirat, semaforul pentru pietoni devine roșu, indicând că nu mai este sigur de traversat strada. Cu toate acestea, semafoarele cu numărătoare inversă sunt controversate.
Și în România a fost montat un nou indicator rutier. Indicatorul rutier ar putea fi întâlnit pe autostrăzi și drumurile expres în viitorul apropiat. Acesta este de culoare verde și are desenate două săgeți orientate în sus, precum și o mașină schematizată. Semnul va fi însoțit de textele: ”păstrați distanța” și ”2 săgeți = siguranță”. Semnul de circulație îi va avertiza pe șoferi despre existența unor astfel de săgeți pe carosabil, acesta fiind considerat un tip de marcaj de ghidare pentru păstrarea distanței în trafic. Distanța minimă față de mașina din față va fi egală cu a celor două săgeți orientate cu vârful în sus. Marcajele de ghidare vor fi desenate pe fiecare bandă de circulație. Indicatorul va fi unul informativ, fiind instalat pe sectoarele de drum unde au loc cele mai multe accidente provocate de lipsa păstrării distanței față de mașina din față.