Prima pagină » Business în România » Au dispărut 25.000 de joburi în industria auto din România! Semnal de alarmă pentru autoritățile române

Au dispărut 25.000 de joburi în industria auto din România! Semnal de alarmă pentru autoritățile române

24 iul. 2024, 08:44,
în Business în România

Industria auto din România suferă transformări importante, în ultimii ani au dispărut peste 25.000 de joburi. Poate fi considerat un semnal de alarmă în contextul în care industria de profil reprezintă un pilon important pentru economia din România.

Vă aducem aminte faptul că Leoni a anunțat deja că va închide fabrica de cablaje  Luduș și că va restructura 10% din totalul forței de muncă de la fabrică din Bistrița.

25.000 de joburi din industria auto din România au dispărut

Majorarea salariului minim, creșterea cererii pentru muncitori calificați, electrificarea industriei auto și criza componentelor din ultimii ani au dus la o reorganizare a forței de muncă din industria auto locală. Deși există încă peste 230.000 de angajați în sectorul auto, locurile lor de muncă au suferit transformări. Conform datelor centralizate de ZF și Bridge to Information, cele 20 de companii cu cele mai mari reduceri de personal între 2018 și 2023 au redus numărul angajaților cu peste 25.000.

În topul companiilor cu cele mai semnificative reduceri de personal se numără Yazaki, SEWS și Draexlmaier, producători de cablaje, la fel ca și Leoni, care a anunțat deja două campanii de reducere de personal pentru 2024. Producția de cablaje necesită forță de muncă ieftină, motiv pentru care aceste companii au fost printre primele care au venit în România după 1990.

Creșterea salariului minim pe economie a dus la scăderea numărului de angajați în aceste companii. În plus, pe măsură ce vehiculele electrice devin mai simple și producătorii auto optează pentru configurații standard, reducând astfel complexitatea vehiculelor, sunt necesare mai puține cabluri într-un vehicul.

Majorarea producției de componente complexe, ce necesită muncitori calificați, a dus la creșterea cifrei de afaceri în sectorul auto din România. Cererea pentru vehicule pe piața europeană a revenit, iar în 2023 fabricile auto și marii producători de componente nu au mai întâmpinat probleme majore legate de lipsa componentelor electronice, așa cum s-a întâmplat în 2022.

Leoni a anunțat că închide o fabrică din România

Este o lovitură majoră pentru industria din România după ce producătorul de cablaje Leoni a decis să închidă fabrica de la Luduș. De asemenea, compania va concedia 10% din personalul de la fabrică din Bistrița, adică aproximativ 360 de persoane.

Printre motivele care au condus la această decizie se numără și modul în care Uniunea Europeană tratează industria auto. Mihai Bordeanu, managing director la Dacia Brand South Eastern Europe, country head România și președinte al Asociației Constructorilor de Automobile din România, explică că în Comisia Europeană se iau 9-10 decizii legislative anual, ceea ce generează haos.

Accelerarea electrificării pieței auto europene, împreună cu reducerea producției și a cheltuielilor pentru cercetarea și dezvoltarea vehiculelor pe combustie, a creat un paradox pentru producătorii de componente. Aceștia au anunțat inițial oprirea producției de componente pentru mașinile convenționale din cauza cererii mari pentru vehiculele electrice. Trebuie să mai luăm în calcul și faptul că în aceste momente producătorii autor din China intră în forță pe piața românească și europeană. Așadar, în industria auto din România au dispărut 25.000 de joburi ceea ce reprezintă un semnal de alarmă pentru statul român.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 noiembrie 2024
21 noiembrie 2024