Atenție, șoferi! Un drum le dă bătăi de cap conducătorilor auto și nu de puține ori se plictisesc la volan dintr-un motiv întemeiat, consideră ei. Este cunoscut și ca „cel mai plictisitor drum în lume.” Doar pe această șosea este obligatoriu asta, iar sancțiunile sunt mari pentru cei care încalcă legea.
Atenție, șoferi!
O porțiune de autostradă din Arabia Saudită deține titlul de cel mai lung drum drept din lume. Este vorba de 240 km de șosea. Face parte din Autostrada 10, care se întinde pe 1.474 km, și care leagă orașul Al Darb, în sud-vest, de Al Batha, în est.
Este cunoscut și ca „cel mai plictisitor drum în lume”, din cauza lipsei de curbe, a terenului aproape complet plat și a împrejurimilor aride care se întind cât se vede cu ochii. De asemenea, durează aproximativ 2 ore și 30 de minute pentru ca șoferii să parcurgă această șosea dreaptă.
Drumul conectează Autostrada 10 de Autostrada 75. Este o șosea destul de aglomerată, străbătută cel mai mult de camioane care transportă mărfuri dintr-o parte în alta a țării, dar este cunoscută mai ales pentru porțiunea care trece în linie dreaptă prin deșertul Rub-al-Khali.
Regula rutieră care se aplică se referă la limita de viteză. Mulți șoferi sunt tentați să conducă cu viteză pe cel mai lung drum drept din lume. Inițial, șoseaua a fost destinată pentru șoferii de camioane care transportă mărfuri, dar ulterior accesul a fost permis și pentru ceilalți posesori auto.
Strada care îi pune în dificultate pe conducătorii auto
În Frankfurt, oraș cu aproape 800.000 de locuitori, există o stradă ,,populată” de nu mai puțin de 760 de indicatoare pentru șoferi. Nici măcar cei care locuiesc sau trec prin zonă nu mai înțeleg regulile de circulație care se aplică. Autoritățile nu vin cu explicații clare pe acest subiect, iar șoferii, pietonii și bicicliștii sunt nevoți să se descurce când vor să circule pe această stradă.
Un nou indicator a apărut și pe șoselele din România. Noul indicator rutier este de culoare verde și are desenate două săgeți orientate în sus, precum și o mașină schematizată. Semnul va fi însoțit de textele: ,,păstrați distanța” și ,,2 săgeți = siguranță”. Semnul de circulație îi va avertiza pe șoferi despre existența unor astfel de săgeți pe carosabil, acesta fiind considerat un tip de marcaj de ghidare pentru păstrarea distanței în trafic. Distanța minimă față de mașina din față va fi egală cu a celor două săgeți orientate cu vârful în sus. Marcajele de ghidare vor fi desenate pe fiecare bandă de circulație.
O altă regulă rutieră care îi pune în dificultate pe șoferii care circulă pe autostradă este regula celor 20 de secunde. Regula celor 20 de secunde se aplică pe autostradă pentru toți șoferii din Germania. Dacă la un șofer durează mult mai mult de 20 de secunde pentru a depăși cu o viteză constantă, el trebuie să părăsească banda din mijloc și să se deplaseze la dreapta. În schimb, dacă următoarea devansare durează mai puțin de 20 de secunde, el poate rămâne la mijloc.
Regula celor 20 de secunde pe autostrăzi este o excepție de la cerința de conducere pe dreapta. Legea ajută, mai ales că există camioane după camioane pe banda dreaptă a autostrăzii. În acest fel, nimeni nu trebuie să se streseze și să se strecoare între două camioane, doar pentru a elibera banda din mijloc. Tocmai astfel de schimbări periculoase ale benzii sunt prevenite prin relaxarea cerinței de conducere pe dreapta.