Deși a fost depusă o singură ofertă, zona metropolitană nu va mai beneficia de suplimentarea mijloacelor de transport
Procedura de licitație a fost publicată în aprilie 2023, pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP). La începutul lunii martie, Primăria Iași a reziliat contractul în valoare de 5.042.000 de lei, fără TVA, cu firma controlată de Lucian Roșca, din cauza nerespectării termenelor de livrare a mijloacelor de transport. Bus & Coach Group SRL ar fi trebuit să livreze 32 de mijloace de transport ce urmau să fie folosite în zona metropolitană.
Zona metropolitană nu va mai beneficia de suplimentarea mijloacelor de transport
Se pare că, cel puțin pentru moment, zona metropolitană nu va mai beneficia de suplimentarea mijloacelor de transport în comun. Procedura de licitație a fost anulată integral.
Contractul privind achiziția celor 32 de mijloace de transport necesare în zona metropolitană a fost suplimentat. Investiția depășește 5 milioane de lei. Inițial, în cadrul procedurii de licitație din data de 9 septembrie 2023, suma prevăzută era de 5.042.000 de lei, fără TVA, însă aceasta a fost suplimentată cu 41.000 de lei. Astfel, noul contract ar fi avut o valoare totală de 5.083.979 de lei, fără TVA.
Deşi se doreşte ca transportul metropolitan din Iaşi să deservească cât mai multe zone, se pare că au apărut iar probleme în ceea ce priveşte achiziţionarea mijloacelor de transport. Mai exact, inițial, dintre cele trei loturi scoase la licitaţie, doar cel cu privire la achiziţionarea celor 12 autobuze rulate ar mai fi avut vreo şansă. O societate din Ilfov, administrată de cetăţeni italieni, a depus oferta financiară doar pentru acest lot. Dar se pare că, în cele din urmă, licitația a fost anulată integral.
„Achiziția de mijloace de transport pentru zona metropolitană, conform documentației de atribuire: lot 1 – autobuze de 12 m, rulate pentru transport persoane – 16 buc; lot 2 – midibuze rulate pentru transport persoane – 12 buc; lot 3 – microbuze rulate pentru transport persoane – 4 buc.
Autoritatea contractantă va răspunde în mod clar și complet tuturor solicitărilor de clarificări cu maxim 5 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor în anunțul de participare. Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data-limită de depunere a ofertelor/candidaturilor este de 10 zile”, se arată în documentele procedurii de licitație.
Important de precizat este faptul că pentru lotul 1 erau incluse 16 autobuze de 12 m, valoarea estimativă, fără TVA, era de 2,759 milioane de lei. În ceea ce privește lotul 2, pentru cele 12 midibuze, valoarea estimată era de 1,891 milioane de lei, iar pentru lotul 3, 4 microbuze, suma menționată era de 433.236 de lei.
Municipalitatea ieșeană a reziliat contractul cu firma care a câştigat prima licitaţie
La începutul lunii martie 2023, municipalitatea ieșeană a reziliat un contract de peste 5 milioane de lei cu firma care ar fi trebuit să livreze mijloacele de transport public în zona metropolitană. Mai exact, Bus & Coach Group SRL a câștigat procedura de licitație în anul 2022.
De atunci și până în prezent nu a fost livrat niciun mijloc de transport dintre cele 32 cuprinse în contractul semnat. Mai mult decât atât, firma controlată de Mircea Lucian Roșca a trimis către Primăria Iași un document, la începutul lunii februarie 2023, prin care și-a asumat livrarea mijloacelor de transport în două tranșe. O parte dintre acestea ar fi trebuit să ajungă în luna februarie, iar celelalte în luna martie.
Contrar obligațiilor asumate, Bus & Coach Group SRL nu s-a ținut de contract nici de această dată, iar municipalitatea ieșeană a fost nevoită să rezilieze contractul. Interesant este faptul că, potrivit situației financiare declarate pentru anul 2021, firma administrată de Mircea Lucian Roșca figurează cu doar un angajat, cu o cifră de afaceri de peste 600 de mii de lei și cu datorii de peste 1 milion de lei.
Este a treia încercare eșuată. Se pare că zona metropolitană nu va mai beneficia de suplimentarea mijloacelor de transport, licitația a fost anulată.
Trebuiau sa o faca pe loturi. Autobuzele un lot, midibuzele alt lot.
Aia de la tara (zona metropolitana cum ii zic ei, doar ca sa nu spuna ca locuiesc la tara), nu platesc impozite la Iasi. De ce noi iesenii sa cumparam din banii nostri mijloace de transport in comun, pentru aia?! Banii primariei sunt ai nostri, nu vin de la sfantul duh. Cand au ales sa se mute la tara, stiau situatia. Acum de de caraie? Si oricum, pe aia cu jeep-uri nu o sa-i urcati in sutobuze nici daca faceti transpirtul gratis. Asa ca de ce sa cheltuim banii pe prostii?
Nu s-au inteles la parandarat, iesea prea mica spaga pentru Chirica si PNL!
Asa fac mereu cei din PNL.Daca nu iese spaga mai bine nu se face.Nu sunt interesati de oameni.
stau autobuzele si microbuzele in paragina in curtea CTP din Blvd. Primaverii si ei zic ca”zona metropolitană nu va mai beneficia de suplimentarea mijloacelor de transport în comun”. sa vanda muntii de sina din curtea depoului din Strapungere Silvestru si din Primaverii si sa cumpere autobuze in pana mea! ce fac cu atatea mii de tone de fier?