Astăzi este Blue Monday, despre care unii specialiști susţin că este cea mai deprimantă zi din an. Totuşi, cercetările nu au arătat că există o zi mai deprimantă decât toate celelalte, dar este de fapt o chestie care din păcate, s-a înrădăcinat în cultura modernă.
În fiecare ianuarie, blogurile își împărtășesc sfaturile despre cum oamenii se pot salva de întuneric, companiile profită de oportunitatea pentru a-și promova produsele și serviciile care te-ar face să te simți mai bine, iar rețelele sociale fac același lucru.
Care este originea Blue Monday, cea mai deprimantă zi din an
Blue Monday a început cu un comunicat de presă. În 2005, canalul de televiziune din Marea Britanie Sky Travel le-a transmis jurnaliştilor un anunţ promoţional interesant că, cu ajutorul unui psiholog, au calculat cea mai mizerabilă zi a anului.
Se pare că au rezolvat-o cu o formulă complexă dezvoltată de psihologul britanic Cliff Arnall, care a considerat factori precum vremea pentru a stabili punctul cel mai de jos al unei persoane.
Formula a fost menită să se uite când oamenii își rezervau vacanțe, presupunând că oamenii erau mai predispuși să cumpere un bilet către paradis atunci când se simțeau dezamăgiți. Arnall a fost rugat să vină cu cea mai bună zi pentru a rezerva o excursie de vacanță, așa că s-a gândit la motivele pentru care oamenii ar dori să-și ia o vacanță și astfel s-a născut cea mai mohorâtă zi a anului.
„În general, iarna este mai multă tristețe, iar în ianuarie nu este neobișnuit ca oamenii să aibă o tristețe generală”, a spus dr. Ravi Shah, psihiatru la Centrul Medical Irving al Universității Columbia. „Deci, în loc să spunem o anumită zi, cred că întrebarea mai interesantă este dacă iarna ne afectează starea de spirit.”
Japonia a stabilit că procentul de sinucideri în prima zi din săptămână este mare
O parte din ” combustibilul ” care alimentează Blue Monday ar putea fi, de asemenea, fenomenul care se bazează pe cercetări din Japonia. În 2009, proporția de sinucideri de luni în rândul bărbaților japonezi a fost semnificativ mai mare decât în alte zile ale săptămânii, în special pentru cei din categoria „vârsta de muncă”, sugerând că structura săptămânii de lucru și luptele economice au fost vinovați.
Asta e formula de calcul a Blue Monday [W + (Dd)] xTQ / MxNA].
Dar, la o inspecție mai atentă, variabilele implicate sunt subiective și în mod clar neștiințifice. W, de exemplu, înseamnă vreme. D este datoria și d este salariul lunar. T înseamnă timp de Crăciun și Q este timpul de când ai renunțat la rezoluția de Anul Nou.
Niciunul dintre factorii pe care i-ați inclus nu poate fi măsurat sau comparat cu aceleași unități. Formula nu poate fi evaluată sau verificată în mod adecvat. De exemplu, nu există nicio modalitate de a măsura numărul mediu de zile de când oamenii au petrecut un Revelion mediocru. Și vremea din ianuarie variază între diferite state, țări și continente. Pe scurt, nu are nici un merit științific.
„Nu aveam idee că va câștiga popularitatea pe care o are”, a spus Arnall pentru CNN. „Cred că mulți oameni o recunosc singuri”.
Arnall a susținut, de asemenea, că face campanie împotriva propriei idei de Blue Monday, ca parte a „grupului activist” Stop Blue Monday. Dar acel grup, după cum s-a dovedit, a fost și o campanie de marketing, de data aceasta pentru turismul de iarnă în Insulele Canare.