Odată cu implementarea unui nou regulament în ceea ce privește organizarea și funcționarea Asociațiilor de proprietari, se impune ca toate ușile de acces în condominii să fie accesibile. În acest sens, Primăria Municipiului Iași a emis notificări către toate Asociațiile de proprietari pentru a verifica dacă imobilele administrate au căile secundare de ieșire anulate sau obturate. În cazul în care sunt constatate nereguli, asociațiile de proprietari au obligația de a acționa în sensul deblocării ieșirilor respective.
Este necesară aprobarea vecinilor pentru spațiile folosite individual
„În cazul în care constatați că funcțiunea ieșirilor obturate este cale de acces la utilitățile publice, vă rugăm să vă asigurați că există aprobarea majorității proprietarilor în acest sens, conform prevederilor Legii 196 din 2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor”, au precizat reprezentanții municipalității ieșene în adresele trimise către asociații.
În cazul în care spațiile din casa scărilor de bloc sunt folosite în exclusivitate de anumiți proprietari sau terți, aceștia trebuie să se asigure că există aprobarea tuturor proprietarilor și că există contracte de închiriere, conform prevederilor aceleiași legi.