Prima pagină » Local » Asociația Metropolitană de Transport Public Iași a anunțat noi trasee de călătorie, disponibile din luna septembrie 2024. Care sunt comunele vizate
Asociația Metropolitană de Transport Public Iași a anunțat noi trasee de călătorie, disponibile din luna septembrie 2024. Care sunt comunele vizate

Asociația Metropolitană de Transport Public Iași a anunțat noi trasee de călătorie, disponibile din luna septembrie 2024. Care sunt comunele vizate

20 aug. 2024, 02:00,
Andrei OSMAN în Local

Autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) Iași vor circula pe noi trasee de călătorie în jurul municipiului. Rutele din zona metropolitană a Iașului vor fi disponibile începând cu luna septembrie 2024

Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI), în parteneriat cu Compania de Transport Public (CTP) Iași, se pregătește să implementeze noi trasee de transport pentru a facilita călătoriile locuitorilor din zona metropolitană.

Care sunt traseele noi de călătorie văzute ca o prioritate de către AMTPI

Spre Bârnova, urmează să se opereze, începând cu luna septembrie 2024, traseele metropolitane 201 Casa Sindicatelor – Bârnova – sat Todirel, 204 Sat Vișan – Str. Sf. Ilie – Str. Eroilor – Str. Crăițelor și traseul 205 Bârnova – Str. Sf. Maria – Str. Traian Vuia, intersecție cu str. Ap. Petru – Pietrărie. Eduard Boz, președintele AMTPI, susține că aceste rute vor facilita fluxul mare de călători din afara orașului care trebuie să ajungă la muncă și la școli.

„Sperăm ca noile trasee din comuna Bârnova să le deschidem odată cu începerea școlii. Așteptăm niște microbuze pe care CTP-ul le-a achiziționat, pentru că traseul de Bârnova are două componente. Avem o dată Podu Roș – Bârnova, în centru la primărie, și mai departe, la Todirel, care este un traseu prevăzut a fi efectuat cu autobuz.

În momentul în care am vrut să deschidem traseul din Bârnova, operatorul privat de acolo a transmis primăriei că el nu va rămâne să opereze doar Pietrăria, pentru că acolo nu sunt clienți suficienți și atunci am fi rămas cu un sat important, din Bârnova, neacoperit. Noile trasee, când se deschid, sunt accesibile la pachet – ruta din Bârnova și un traseu scurt, de microbuz, din satul Pietrăria, care să aducă cetățenii la acest traseu principal de autobuz, Podu Roș – Todirel”, a declarat președintele AMTPI, Eduard Boz.

Deschiderea acestor rute a fost pusă în dificultate de zona satului Pietrărie, unde nu se poate face accesul cu un autobuz, fiind necesar, pe această distanță, ca locuitorii zonei metropolitane să fie transportați cu un microbuz către traseul principal.

„CTP a făcut o achiziție de microbuze. Din ce am discutat chiar săptămâna trecută, ar urma să le primească în această lună și să le facă formalitățile de înmatriculare și autorizare, și până la începerea anului școlar, facem tot posibilul să deschidem și traseul de Bârnova și Pietrărie”, a adăugat Eduard Boz.

Iată ce trasee restante sunt în vederea AMTPI pentru a fi deschise în 2024

Președintele AMTPI a mai transmis și că, după deschiderea traseelor spre Bârnova, în luna septembrie 2024, AMTPI va face eforturi pentru a implementa și alte trasee restante, propuse inițial pentru zona metropolitană a Iașului, în perioada octombrie – noiembrie 2024. Printre aceste trasee se numără ruta 602 Târgu Cucu – C.A. Rosetti – Cârlig – Cuza Vodă, 504 Metro – Brătuleni (Parc Industrial) – Vorovești – Brătuleni – Valea Ursului, 506 Tehnopolis – Horpaz – Str. Principală – Str. Bisericii – Dancaș – Str. Principală, 507 Bis. Înălțarea Domnului – Valea Adâncă – Balciu – Bis. Înălțarea Domnului și traseul 508 Metro – Uricani.

„Am văzut că, la Popricani, s-a asfaltat legătura dintre satul Cârlig și Cuza Voda și acolo tot este o restanță importantă. E o comunitate destul de mare acolo. Noi avem vreo opt trasee restante – să zicem că unele dintre ele sunt un pic mai marginale –, satul Țipilești din Popricani, Valea Lungă din Holboca. Însă avem trei restanțe foarte importante. Prima este Bârnova, unde ar urma să deservim o comunitate mare, practic, jumătate din comună; Bârnova cu satul Todirel, cu satul Pietrăria. Doi ar fi traseul acesta din Popricani, respectiv Târgul Cucului – Cârlig – Cuza Vodă, unde cu un singur traseu, am acoperi două sate. Trei, mai sunt restanțe pe Miroslava și anume, un traseu de Valea Adâncă, dar prin zona Pepinierei, deci de pe aleea Tudor Neculai să mergem spre zona Pepinierei și apoi să mergem spre zona Miroslava, și o legătură importantă, pe care o vedem noi din Păcurari spre Uricani, via zona Metro și partea industrială Miroslava, și să facem un semi-inel pentru persoanele care merg la lucru în parcul industrial Miroslava”, a transmis președintele AMTPI.

Asociația Metropolitană de Transport Public Iași va implementa aceste trasee pe parcursul următoarelor luni, în funcție de prioritatea pe care o prezintă transportul persoanelor din comunele ieșene.

„Cam acestea sunt prioritățile. Sperăm, în septembrie, acum, să deschidem Bârnova. Asta este cea mai importantă restanță, după care vom analiza, cu resursele pe care le avem, Cârlig și Cuza Vodă sau vreun traseu din Miroslava; fie Pepinierei, fie cel de parc industrial. Eu sper, în octombrie – noiembrie 2024, în perioada asta, că vom reorganiza, un pic, flota, pentru că unele trasee au mulți clienți și necesită autobuz. În schimb, cum este la Valea Lupului, unde avem un traseu de autobuz, unde nu putem intra, este identică situația ca în cazul satului Pietrăria, unde nu putem intra cu autobuz. Dar încercăm în cât mai multe zone să intrăm cu autobuz atât pentru confortul cetățenilor, cât și pentru a avea o capacitate de transport cât mai mare. Eu trag speranța că, în septembrie, deschidem Bârnova după care, în octombrie –  noiembrie, să mai deschidem două trasee”, a declarat Eduard Boz.

Noile trasee de călătorie în jurul municipiului Iași vor fi operate, începând cu luna septembrie 2024, de către Asociația Metropolitană de Transport Public Iași, în parteneriat cu Compania de Transport Public Iași.

Bugetul.ro
Adio, Parcul IOR din București în actuala formă! Primarul Robert Negoiță vrea să transforme locul de recreere din Sectorul 3 într-o oază modernă
redactia.ro
Anunț important pentru pensionari. Câți bani vor mai primi lunar românii după măsurile de austeritate ale guvernului Bolojan. Noul ministru al Muncii a spus totul
Bugetul.ro
Prigoana ANAF bagă spaima în proprietarii de mașini din România. Controalele autorității s-au întețit, iar inspectorii sunt neiertători cu cei care încalcă legea
a1.ro
Neurochirurgul Leon Dănăilă, prima declarație după ce s-a scris că a murit. Cum a apărut știrea falsă despre decesul său
Playtech.ro
Orașul din România în care plouă cel mai puțin pe tot parcursul anului. Este foarte popular
observatornews.ro
"Chiar a fost super uşor". Ce note aşteaptă un elev la Română, la Evaluarea Naţională
Playsport.ro
Mihai Leu, în comă indusă după o operație dificilă. Fostul mare pilot e...
Evz.ro
Prețurile la curent se dublează. Ce faci dacă ai aer condiționat
realitatea.net
Guvernul Bolojan. Accize majorate cu 10%, facturi mai mari la electricitate și gaze. Cu cât s-ar putea scumpi carburanții, țigările și alcoolul
SportpeSurse
Mihai Leu a fost operat și a intrat în comă profundă! Ioan Andone: ”A suferit o hemoragie”. EXCLUSIV
Playtech.ro
Țara europeană cu cele mai sigure autostrăzi. Aici se înregistrează cele mai puține accidente rutiere
Dailybusiness.ro
Evaluare Națională. Luni, 23 iunie, peste 159.000 de elevi de clasa a VIII-a susțin proba scrisă la limba și literatura română
RomaniaTV
EA este iubita lui Ilie Bolojan. Premierul e divorțat de prima soție și se iubește cu o tinerică. E foarte discret cu viața intimă!
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
S-a decis în Guvern, se aplică OBLIGATORIU de la 1 iulie 2025. Sunt afectaţi aproapte toţi românii
redactia.ro
Răsturnare de situație. Cine va fi până la urmă premierul României. Nicușor Dan va face anunțul azi
ego.ro
Am aflat secretul teribil al soacrei mele, iar acum nu știu ce să fac! Cum aș putea să îi spun soțului așa ceva!?!
Comentarii
  • Ei nu fac fata sa acopere traseele din oras fie din cauza numarului mic de masini functionale fie din cauza ca nu au soferi dar vor sa extinda transportul metropolitan. Bun asa. Treziti.l pe Gherca din somnul cel de moarte ca peste o luna incepe scoala si nu o sa aveti de curse speciale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`