Meta Platforms are în vedere versiuni plătite ale Facebook şi Instagram care nu ar avea publicitate pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, au spus trei persoane care cunosc planurile companiei, ca răspuns la controlul din partea autorităţilor de reglementare, relatează New York Times, citat de News.ro.
Cei care vor plăti pentru abonamente Facebook şi Instagram nu ar vedea reclame în aplicaţii, au spus sursele care au vorbit sub condiţia anonimatului, deoarece planurile sunt confidenţiale.
Ar putea fi introduse abonamente fără reclame pe Facebook şi Instagram
Acest lucru poate ajuta pe Meta să evite preocupările legate de confidenţialitate şi alte analize din partea autorităţilor de reglementare din UE, oferind utilizatorilor o alternativă la serviciile cu reclame ale companiei, care se bazează pe analizarea datelor oamenilor, au spus sursele.
Meta va continua să ofere versiuni gratuite de Facebook şi Instagram cu reclame în UE, au spus oamenii. Nu este clar cât ar costa versiunile plătite ale aplicaţiilor sau când le-ar putea lansa compania.
Un purtător de cuvânt al Meta a refuzat să comenteze.
De aproape 20 de ani, activitatea de bază a Meta s-a concentrat pe oferirea de servicii gratuite de reţele sociale utilizatorilor şi pe vânzarea de publicitate companiilor care doresc să ajungă la acel public.
Furnizarea unui abonament plătit ar fi unul dintre exemplele cele mai tangibile până în prezent despre modul în care companiile trebuie să reproiecteze produsele pentru a respecta regulile de confidenţialitate a datelor şi alte politici guvernamentale, în special în Europa.
În iulie, cea mai înaltă instanţă a UE a interzis efectiv Meta să combine datele colectate despre utilizatori pe platformele sale, inclusiv Facebook, Instagram şi WhatsApp, precum şi de pe site-uri şi aplicaţii externe, cu excepţia cazului în care a primit consimţământul explicit din partea utilizatorilor.
În ianuarie, compania a fost amendată şi cu 390 de milioane de euro de autorităţile de reglementare irlandeze pentru că i-a forţat pe utilizatori să accepte reclame personalizate ca o condiţie de utilizare a Facebook.
Deciziile au luat naştere în urma adoptării în 2018 a Regulamentului european privind protecţia datelor, sau G.D.P.R., care a fost o legislaţie de referinţă pentru protejarea datelor online ale oamenilor.
Deschiderea Meta faţă de crearea de abonamente plătite arată că cei care trăiesc în UE, care cuprinde 27 de ţări şi aproximativ 450 de milioane de oameni, pot începe să vadă diferite versiuni de produse tehnologice de consum din cauza noilor legi, reglementări şi hotărâri judecătoreşti.
În ultimele săptămâni, ca urmare a intrării în vigoare a unei noi legi, numită Digital Services Act (Legea pentru servicii digitale), pentru a stopa fluxul de conţinut online ilicit, utilizatorii TikTok şi Instagram din regiune au reuşit, de asemenea, să blocheze datele personale, pentru a nu fi folosite pentru a genera fluxurile de social media.
Snapchat şi Meta au împiedicat agenţii de marketing să vizeze adolescenţii cu vârste între 13 şi 17 ani din Europa cu reclame personalizate.