Prima pagină » Titlurile zilei » Aproape 150 de ieșeni au depus reclamații împotriva E.ON la Comisariatul Județean, pentru Protecția Consumatorilor: „Nu pot depune sesizare doar pentru că au fost lăsați o oră fără energie”
Aproape 150 de ieșeni au depus reclamații împotriva E.ON la Comisariatul Județean, pentru Protecția Consumatorilor: „Nu pot depune sesizare doar pentru că au fost lăsați o oră fără energie”

Aproape 150 de ieșeni au depus reclamații împotriva E.ON la Comisariatul Județean, pentru Protecția Consumatorilor: „Nu pot depune sesizare doar pentru că au fost lăsați o oră fără energie”

22 aug. 2024, 02:00,
Gabriela Rusu în Titlurile zilei

Tot mai mulți ieșeni depun reclamații către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor împotriva E.ON, cu privire la facturile ridicate la energie electrică sau întreruperea electricității. În același timp, reprezentanții CJPC transmit faptul că nu de fiecare dată consumatorii au dreptate, în multe cazuri tot ei fiind de vină.

Reclamații ale ieșenilor, la CJPC, împotriva E.ON

Ieșenii depun zilnic, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor, reclamații împotriva E.ON cu privire la nedreptățile pe care le confruntă. Cele mai frecvente situații sunt, însă, legate de facturile mari pe care le primesc la energie electrică sau chiar situațiile în care există întreruperi la electricitate. Potrivit comisarilor ieșeni, din cadrul CJPC, pentru primele șapte luni ale anului 2024, 145 de ieșeni s-au confruntat cu probleme din partea operatorului de energie E.ON.

După cum a fost menționat și mai sus, consumatorii primeau facturi prea mari la energie, fie rămâneau pentru mai mult timp fără electricitate. În aceste situații, însă, comisarii CJPC transmit că lucrurile stau diferit, și asta, datorită legislației.

„Ce nu înțeleg consumatorii ieșeni este faptul că, companiile de energie comunică în baza unui contract. Și anume, spre exemplu, dacă ieșenii rămân fără curent electric, nu pot depune sesizare doar pentru că au fost lăsați o oră fără energie. În contracte scrie că operatorii pot ține întreruperea până la 48 sau 72 de ore, dacă sunt probleme ce trebuie rezolvate. Dacă, în acest caz, se prelungește termenul de întrerupere a curentului electric, iar oamenii nu sunt înștiințați, abia atunci intervenim noi. Au fost cazuri, anul acesta, unde colegii mei au aplicat și sancțiuni, dar au fost cazuri izolate. Și anume, s-au acordat amenzi de 1.000 de lei pentru nerespectarea unor termene din contract”, a declarat Florin Onofrei, directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași.

Potrivit reprezentanților CJPC, ieșenii s-au mai confruntat cu probleme și pentru comerțul online. Pentru comenzile plasate pe internet, pentru care nu au mai primit retur la bani, chiar dacă au trimis produsele comandate înapoi către destinatar. Și pentru operatorii de telefonie mobilă, ieșenii au depus sesizări, de la începutul anului fiind înregistrate 198 de sesizări. De asemenea, cele mai multe sesizări sunt realizate online de către ieșeni, însă mai există și persoane care își doresc să le depună fizic în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor.

Tot mai mulți ieșeni depun reclamații către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor împotriva E.ON, cu privire la facturile ridicate la energie electrică sau întreruperea electricității.

Comentarii
  • E clar ca nimeni de la CJPC nu locuieste in Copou, unde curentul se intrerupe noaptea, pentru petioade scurte de 30 de minute, dar foarte des. Mai ales vara.
    Sper ca pana la urma, macar un personaj de la aceasta institutie sa isi permita sa se mute in Copou.

  • Să vedeți în Holboca, Dancu, Ruseni sau Orzeni cum se stă și 8 ore fără curent. Pamfil suge degetul prin centrul orașului Iași iar de comună nici în pix nu-l doare. L-au votat papagalii iar acu’ îl doare la banană.

  • Mai sunt conectati la Eon cu prețul in contract e cat? Peste 5 lei? 2.5 DIGI si hidro max 0.9.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`