Prima pagină » National » Apare o nouă taxă auto în orașe. Ce înseamnă ZNSE și ce riscă șoferii care nu respectă regulile
Apare o nouă taxă auto în orașe. Ce înseamnă ZNSE și ce riscă șoferii care nu respectă regulile

Apare o nouă taxă auto în orașe. Ce înseamnă ZNSE și ce riscă șoferii care nu respectă regulile

30 iul. 2024, 13:20, 16 ,
în National

Guvernul intenționează să implementeze zone cu nivel scăzut de emisii, unde accesul cu mașina va fi permis doar după achitarea unei taxe. Aceste Zone cu Niveluri Scăzute de Emisii (ZNSE) vor limita circulația autovehiculelor care nu respectă anumite standarde de noxe. Accesul va fi permis doar după plata unei taxe, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării.

Autovehiculele utilizate de instituțiile de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la aceste prevederi. De asemenea, cei care locuiesc în zonele respective nu vor fi afectați de aceste restricții.

Amenzi mari pentru șoferii care încalcă restricțiile

Pentru început, nerespectarea regulilor din aceste zone speciale va fi sancționată cu o amendă de 300 de lei pentru prima abatere, iar în cazul în care nu este plătită la timp, se vor aplica penalități de 500 de lei pe zi.

„Circulația vehiculelor care nu respectă regulamentul local de acces în ZNSE constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei. Consiliile locale sau Consiliul General al municipiului București vor fi amendate cu 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate în Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se menționează în actul normativ.

Conform proiectului de hotărâre, ZNSE vor fi create, delimitate și gestionate de autoritățile locale.

Înainte de instituirea ZNSE, autoritățile locale trebuie să ia măsuri compensatorii pentru a asigura accesul liber al tuturor cetățenilor:

a. asigurarea serviciului de transport public local în interiorul ZNSE;

b. asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.

ZNSE vor fi de două tipuri:

a) ZNSE cu tarife de acces pentru autovehicule, în funcție de clasele specificate în regulamentul local, autoritățile locale urmând să implementeze mecanisme pentru controlul accesului și o platformă online pentru plata taxei;

b) ZNSE cu reguli de limitare a accesului autovehiculelor, autoritățile locale urmând să asigure controlul accesului.

Ambele tipuri de ZNSE vor fi monitorizate video.

În interiorul ZNSE, accesul va fi permis doar pentru autovehiculele care îndeplinesc următoarele condiții:

a) respectă standardele de emisii ale zonei;

b) achită tariful de acces, dacă este cazul;

c) aparțin persoanelor cu dizabilități, cu documente justificatoare;

d) sunt exceptate conform legislației sau regulamentului local de acces.

Scopul acestor ZNSE este de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, stabilite de autoritățile locale.

Pentru instituirea ZNSE se vor utiliza clase de autovehicule definite în funcție de norma de poluare și tipul de combustibil:

a) Clasa 1 – vehicule cu norma de poluare EURO 3/III diesel și norme mai vechi;

b) Clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV diesel și EURO 3/III benzină;

c) Clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV diesel și EURO 4/IV benzină;

d) Clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI diesel și EURO 5/V/EEV benzină;

e) Clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI benzină;

f) Clasa verde – vehicule electrice și cu hidrogen.

Proprietarii de vehicule din clasele 3, 4 și 5 vor fi cei mai puțin afectați de aceste restricții.

Comentarii
  • Votati cu politicieni pro UE care accepta orice prostie. O masina Euro 6 noua emana mai mult CO2 ca un diesel 2.0 1990-2014.

  • Din seria „sa-i prostim pe prosti”. Aerul din zonele poluare ale orasului cum va fi oprit sa nu intre in znse?! Vor construi garduri pana in stratosfera?
    Este doar o alta gaselnita a statului de a face bani si de a face grea viata celor cu autoturisme personale. Hai sictir ue.

  • Asa cum ati pus botul la Ursula si nu v-ati intrebat de ce va tine in lockdown 2 ani, asa ati intrat si in noua dileala: incalzirea globala CAUZATA DE VOI. Pt ca aici e cheia, nu va anunta televiziunile ca e cald afara ca sa va puneti sapca in cap, va anunta asta ca sa va spuna ca DIN CAUZA VOASTRA e soarele fierbinte, da? Doar ca asta e etapa 2. Momentan sunteti in etapa 1. De terorizare. „Anul cel mai cald din istorie”, „ziua cea mai calda din istorie”, „cupola de foc”… va suna cunoscut?

    Ce trebuie sa faceti ca sa nu mai fie soarele fierbinte? Sa platiti taxe enorme, sa nu mai mancati carne, sa nu mai aveti masina sau locuinta personala. Adica sa nu mai traiti. Pt ca Ursula va spune ca tot ce faceti voi polueaza deci nu trebuie sa mai faceti.

  • O măsură benefică, va scoate rablele din anumite zone ale orașului, nu se mai plimbă țăranii cu tigăile euro 3 prin centru.

  • HOPA, încep să se activeze cei cu șmelțuri euro 3 și euro 4 care vin duminica la Pallas, nu le mai rămân bani de shaorma.

  • Bă băieți ca să fac haz de necaz hai să vă spun și partea bună !
    Dacă se pune taxa asta în zona centrală o să scăpați de multe mașini BT NT VS SV BC……

  • E buna pe dracu. Trebuie schimbata grila de impozitare sau se se aplice la toti. Crezi ca daca cei cu euro 2, 3, 4 nu se duc in centru si stau pe langa, nu ajunge poluarea lor si in centru? Mari cretini mai sunteti!

    • Nu-i vorba că nu ajunge poluarea de la Metro la Pallas, dar punând taxe vom scăpa de cazanele din trafic euro 3 și 4 multe cu nr. de BT, VS, BC, NT, SV.

  • S-au stârnit sărakii inculți.
    Un diesel din 90 e tractor, bagă NOx de rupe senzorii. Nu spune nimeni să nu te dai cu tractorul prin centru, dar plătești taxa.
    Și contează dacă-ți lași norul de fum în centrul orașului vs periferie.
    Nu ezitați să mergeți la școală!

  • Foarte bine și la mai multe, poate implementează și radare de zgomot în anumite zone din oraș.

  • Pentru "REALITATEA"

    HAI SICTIR !!!

  • Daca e sa se mai reduca masinile de pe strazi, e o vrajeala. Astia fac orice numai sa nu mai construiasca strazi ca sa nu fie aglomeratie. Dar unde plm de prost sa mai construiasca strazi? veti intreba. Pai pasaje supraterane, subterane, acces doar pt riverani pe anumite strazi.
    Daca e sa reduca poluarea, iar e vrajeala. Ca polueaza China intr-o zi cat toata Europa intr-un an. Deci, platiti, puilor, platiti.

  • Parcari la intrarile in oras si mai multe mijloace de transport in comun cu sens unic, iar in oras piste de bicilete pe strada peste tot. Si trenul metropolitan ar ajuta. Sunt masini euro 6 care poluaeaza mai mult ca unele euro 3.

  • Cine nu are numar de Iasi sa nu intre. Doar cu taxa de 10 ori cat e abonamentul pe toate liniile.

  • Pt saracii cu duhul care nu inteleg. TOT jocul asta cu sa facem soarele sa incalzeasca mai putin e pt saracirea voastra. TOTUL e despre bani. TOTUL! Nimanui nu ii pasa de poluare, totul e pt a face ca voi sa fiti mai saraci prin taxari si interziceri (lockdown-uri pe clima), mai sclavi, mai dependenti de stat. Atat. Nu e despre sanatate, nu e despre natura, nu e despre nimic. E despre saracirea voastra. Atat. Doar ca unii din voi sunteti prea prosti sa intelegeti ce se intampla cu viata voastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
18 ianuarie 2025
18 ianuarie 2025