Prima pagină » National » Apare o nouă taxă auto în orașe. Ce înseamnă ZNSE și ce riscă șoferii care nu respectă regulile
Apare o nouă taxă auto în orașe. Ce înseamnă ZNSE și ce riscă șoferii care nu respectă regulile

Apare o nouă taxă auto în orașe. Ce înseamnă ZNSE și ce riscă șoferii care nu respectă regulile

30 iul. 2024, 13:20, 5 ,
BZI.ro, în National

Guvernul intenționează să implementeze zone cu nivel scăzut de emisii, unde accesul cu mașina va fi permis doar după achitarea unei taxe. Aceste Zone cu Niveluri Scăzute de Emisii (ZNSE) vor limita circulația autovehiculelor care nu respectă anumite standarde de noxe. Accesul va fi permis doar după plata unei taxe, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării.

Autovehiculele utilizate de instituțiile de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la aceste prevederi. De asemenea, cei care locuiesc în zonele respective nu vor fi afectați de aceste restricții.

Amenzi mari pentru șoferii care încalcă restricțiile

Pentru început, nerespectarea regulilor din aceste zone speciale va fi sancționată cu o amendă de 300 de lei pentru prima abatere, iar în cazul în care nu este plătită la timp, se vor aplica penalități de 500 de lei pe zi.

„Circulația vehiculelor care nu respectă regulamentul local de acces în ZNSE constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei. Consiliile locale sau Consiliul General al municipiului București vor fi amendate cu 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate în Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se menționează în actul normativ.

Conform proiectului de hotărâre, ZNSE vor fi create, delimitate și gestionate de autoritățile locale.

Înainte de instituirea ZNSE, autoritățile locale trebuie să ia măsuri compensatorii pentru a asigura accesul liber al tuturor cetățenilor:

a. asigurarea serviciului de transport public local în interiorul ZNSE;

b. asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.

ZNSE vor fi de două tipuri:

a) ZNSE cu tarife de acces pentru autovehicule, în funcție de clasele specificate în regulamentul local, autoritățile locale urmând să implementeze mecanisme pentru controlul accesului și o platformă online pentru plata taxei;

b) ZNSE cu reguli de limitare a accesului autovehiculelor, autoritățile locale urmând să asigure controlul accesului.

Ambele tipuri de ZNSE vor fi monitorizate video.

În interiorul ZNSE, accesul va fi permis doar pentru autovehiculele care îndeplinesc următoarele condiții:

a) respectă standardele de emisii ale zonei;

b) achită tariful de acces, dacă este cazul;

c) aparțin persoanelor cu dizabilități, cu documente justificatoare;

d) sunt exceptate conform legislației sau regulamentului local de acces.

Scopul acestor ZNSE este de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, stabilite de autoritățile locale.

Pentru instituirea ZNSE se vor utiliza clase de autovehicule definite în funcție de norma de poluare și tipul de combustibil:

a) Clasa 1 – vehicule cu norma de poluare EURO 3/III diesel și norme mai vechi;

b) Clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV diesel și EURO 3/III benzină;

c) Clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV diesel și EURO 4/IV benzină;

d) Clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI diesel și EURO 5/V/EEV benzină;

e) Clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI benzină;

f) Clasa verde – vehicule electrice și cu hidrogen.

Proprietarii de vehicule din clasele 3, 4 și 5 vor fi cei mai puțin afectați de aceste restricții.

Comentarii
  • Votati cu politicieni pro UE care accepta orice prostie. O masina Euro 6 noua emana mai mult CO2 ca un diesel 2.0 1990-2014.

  • Din seria „sa-i prostim pe prosti”. Aerul din zonele poluare ale orasului cum va fi oprit sa nu intre in znse?! Vor construi garduri pana in stratosfera?
    Este doar o alta gaselnita a statului de a face bani si de a face grea viata celor cu autoturisme personale. Hai sictir ue.

  • Asa cum ati pus botul la Ursula si nu v-ati intrebat de ce va tine in lockdown 2 ani, asa ati intrat si in noua dileala: incalzirea globala CAUZATA DE VOI. Pt ca aici e cheia, nu va anunta televiziunile ca e cald afara ca sa va puneti sapca in cap, va anunta asta ca sa va spuna ca DIN CAUZA VOASTRA e soarele fierbinte, da? Doar ca asta e etapa 2. Momentan sunteti in etapa 1. De terorizare. „Anul cel mai cald din istorie”, „ziua cea mai calda din istorie”, „cupola de foc”… va suna cunoscut?

    Ce trebuie sa faceti ca sa nu mai fie soarele fierbinte? Sa platiti taxe enorme, sa nu mai mancati carne, sa nu mai aveti masina sau locuinta personala. Adica sa nu mai traiti. Pt ca Ursula va spune ca tot ce faceti voi polueaza deci nu trebuie sa mai faceti.

  • O măsură benefică, va scoate rablele din anumite zone ale orașului, nu se mai plimbă țăranii cu tigăile euro 3 prin centru.

  • HOPA, încep să se activeze cei cu șmelțuri euro 3 și euro 4 care vin duminica la Pallas, nu le mai rămân bani de shaorma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *