Un dispozitiv pe care Indonezia îl folosește pentru a localiza cutiile negre ale avionului prăbușit Sriwijaya Air suferă de „probleme tehnice sau daune”, spun oficialii.
Autoritățile așteaptă sosirea unui nou localizator din Singapore. Zborul SJ182 al Sriwijaya Air a părăsit Jakarta cu 62 de persoane la bord, dar a dispărut sâmbătă din radar în drum spre insula Borneo. Echipele de căutare au găsit până acum piese de aeronave și rămășițe umane.
Scafandrii au identificat casetele negre ale avionului
Scafandrii au identificat locația înregistratorului de date de zbor și a înregistratorului de voce din cabină sau a casetelor negre așa cum sunt deseori numite. Aceste înregistratoare stochează date despre avioane și pot furniza informații vitale în investigațiile privind accidentele aeriene.
„Echipamentul de localizare ping care este operat de KNKT se confruntă cu probleme tehnice sau deteriorări ale echipamentelor”, a declarat KNKT într-o declarație pentru BBC Indonezia.. „Deci, având în vedere aceste considerații … este nevoie urgentă de asistență pentru echipamente.”
Vicepreședintele KNKT, Haryo Satmiko, a adăugat că comitetul dispune de alte echipamente și de personal calificat și instruit necesar pentru efectuarea percheziției. Nu este clar modul în care această ultimă dezvoltare afectează căutarea, dar televiziunea locală a arătat marți imagini cu scafandri care încă caută resturi și cutii negre.
Care sunt progresele în accidentul aviatic din Indonezia
Luni, poliția indoneziană a identificat prima sa victimă – Okky Bisma, o însoțitoare de bord în avion, în vârstă de 29 de ani. Bucăți de resturi, părți ale corpului, resturi și îmbrăcăminte pentru pasageri au fost, de asemenea, recuperate de scafandri.
„Există atât de multe resturi acolo și am ridicat doar câteva bucăți. Sperăm că, pe măsură ce scoatem mai multe [înregistratoare] pot fi găsite”, a declarat reporterilor șeful de cabinet al Marinei Yudo Margono. Potrivit AFP, au fost ieri aproximativ 2.600 de angajați implicați în operațiunea de căutare, împreună cu peste 50 de nave și 13 avioane.
Anchetatorii analizează deja elemente despre care consideră că sunt o roată și o parte a fuselajului avionului. O turbină de la unul dintre motoarele sale se află, de asemenea, printre resturile recuperate. Oficialii din domeniul siguranței transporturilor spun că se află în prezent în a doua etapă a unui proces de investigație în cinci etape. Această etapă constă în compilarea și colectarea de date și ar putea dura până la un an până la finalizare.
Ce s-a întâmplat cu aeronava prăbuşită în Indonezia
Avionul de pasageri Sriwijaya Air a plecat de la aeroportul principal din Jakarta sâmbătă la ora locală 14:36 (07:36 GMT). Câteva minute mai târziu, la ora 14:40, a fost înregistrat ultimul contact cu avionul Boeing 737, potrivit ministerului transporturilor. Durata obișnuită a zborului către Pontianak, în provincia Kalimantan de Vest, în vestul insulei Borneo, este de 90 de minute.
Se crede că la bordul aeronavei au fost 50 de pasageri – inclusiv șapte copii și trei bebeluși – și 12 membrii ai echipei, deși avionul are o capacitate de 130. Toți cei de la bord erau indonezieni, spun oficialii.
Se crede că avionul a căzut mai mult de 3.000 de metri în mai puțin de un minut, potrivit site-ului de urmărire a zborului Flightradar24.com.
Martorii au spus că au văzut și auzit cel puțin o explozie.
Sriwijaya Air, fondată în 2003, este o companie aeriană de buget local care zboară către Indonezia și alte destinații din Asia de Sud-Est.