Anunț oficial despre facturile la gaze şi electricitate de la 1 ianuarie 2025! ANAF a precizat că furnizorii vor transmite în continuare facturile către destinatari, după 1 ianuarie 2025, iar cetățenii nu riscă să rămână fără energie din cauza e-Factura, așa cum se credea. Iată ce schimbări majore îi așteaptă pe români.
Anunț oficial despre facturile la gaze şi electricitate de la 1 ianuarie 2025!
ANAF transmite că persoanele fizice NU au nicio obligație de a descărca facturi și nici de a accesa Spațiul Privat Virtual (SPV) în urma implementării sistemului e-Factura, această responsabilitate revenind exclusiv operatorilor economici emițători. Tot furnizorii vor fi obligați și în continuare să transmită facturile emise către destinatari. Concret, furnizorii vor transmite facturile emise către destinatari, respectiv pe suport hârtie sau orice alt suport, inclusiv electronic, având, totodată, obligația de a transmite respectivele facturi și în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura.
Modalitatea de transmitere a facturilor emise nu se modifică, elementul de noutate fiind raportarea în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura a acestora de către emitenți. ANAF încurajează contribuabilii să se informeze exclusiv din surse oficiale, pentru a evita confuziile sau interpretările greșite. Pentru informații fiscale cu caracter general contribuabilii pot apela Call Center la numărul 031.40.39.160.
Schimbări importante la un furnizor de energie din România
PPC Energie își actualizează platformele online de comunicare cu clienții, iar unele servicii vor fi indisponibile pentru clienți. În perioada 30 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025, unele servicii furnizate de PPC Energie, inclusiv aplicația myPPC, nu vor funcționa deoarece vor trece printr-un sistem de modernizare, pentru a se asigura actualizarea sistemelor informatice, în vederea fuziunii celor două companii de furnizare din cadrul grupului PPC în România. Clienții trebuie să știe că în zilele de 30, 31 decembrie și 3 ianuarie, operatorii call-center vor putea înregistra solicitările clienților. Pentru asistență, abonații pot contacta echipa PPC Energie la numărul de telefon 021.9977, apelabil din România și din străinătate, de luni până vineri, între orele 8:00 și 20:00, cu excepția sărbătorilor legale.
Clienții PPC Energie trebuie să știe că în această perioadă, plățile facturilor se vor putea efectua doar prin intermediul partenerilor bancari sau transfer bancar, respectiv prin intermediul automatelor de plată de tip self-pay, în cazul clienților care preferă plata numerar, dar vor putea fi înregistrate de către PPC Energie începând cu 8 ianuarie 2025. Pentru a veni în întâmpinarea clienților care doresc să achite factura direct în magazinele PPC Energie, în majoritatea acestora a fost implementată o soluție de plată prin POS.
Cum vor funcționa site-urile și aplicațiile PPC în această perioadă:
- în perioada 30 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025, o parte dintre serviciile digitale, inclusiv aplicația myPPC, sunt doar parțial funcționale;
- în zilele de 30, 31 decembrie 2024 și 3 ianuarie 2025, consultanții și operatorii din call center pot prelua solicitări, urmând să revină cu răspunsuri în următoarea zi lucrătoare;
- plățile se pot efectua doar prin intermediul partenerilor bancari sau prin transfer bancar și prin intermediul automatelor de plată de tip self-pay, iar plățile în numerar vor putea fi înregistrate de către PPC Energie începând cu 8 ianuarie 2025.
Cert este că de la 1 ianuarie 2025, furnizorii vor transmite în continuare facturile emise către destinatari, respectiv pe suport hârtie sau orice alt suport, inclusiv electronic, având, totodată, obligația de a transmite respectivele facturi și în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura.