Prima pagină » Actualitate » Anunţ important pentru toţi utilizatorii! E obligatoriu pentru clienţii Digi, Vodafone și Orange!
Anunţ important pentru toţi utilizatorii! E obligatoriu pentru clienţii Digi, Vodafone și Orange!

Anunţ important pentru toţi utilizatorii! E obligatoriu pentru clienţii Digi, Vodafone și Orange!

23 iul. 2024, 11:46,
în Actualitate

Un anunţ important a fost făcut pentru toţi utilizatorii acestor servicii. E obligatoriu pentru clienţii Digi, Vodafone și Orange. Facturile trebuie furnizate într-o perioadă maximă de 5 zile de la data solicitării. Documentele trebuie să includă mai multe detalii, precum perioada de tarifare și tariful lunar pentru abonament și suma totală tarifată, inclusiv TVA.

E obligatoriu pentru clienţii Digi, Vodafone și Orange!

Noi reglementări intră în vigoare pentru clienții RCS-RDS, Vodafone și Orange. Milioane de clienți din toată țară ai companiilor Digi RCS RDS, Vodafone și Orange, dar și Telekom au primit un anunț important din partea autorităților din România.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunţat că au fost introduse noi reglementări cu privire la serviciile de comunicații. Schimbările au ca scop asigurarea transparenței, precum și promovarea drepturilor consumatorilor în era digitală.

Astfel, de acum înainte, reprezentanții DIGI RCS & RDS, Orange, Vodafone și Telekom au obligația de a oferi facturi detaliate atunci când sunt cerute. Acestea se emit indiferent de statutul juridic al acestora sau de modalitatea de plată, cartelă sau abonament.

Facturile detaliate trebuie să includă cel puțin informații precum: perioada de tarifare, tariful lunar perceput pentru abonament, suma totală tarifată (inclusiv TVA) și, după caz, tarifele pentru serviciile suplimentare utilizate și traficul suplimentar efectuat, tarifele pentru conectarea / instalarea / reconectarea / deconectarea serviciilor, respectiv cele pentru închirierea sau achiziționarea unor echipamente. Din facturile detaliate trebuie să reiasă și gratuitățile și reducerile acordate utilizatorilor.

Totodată, în funcție de serviciul furnizat, facturile detaliate trebuie să conțină informații specifice precum:

  • pentru serviciile de comunicații de voce, SMS si MMS:
  • detalii complete ale apelurilor și mesajelor expediate, incluzând numărul de telefon, data și ora, durata, tariful aplicat (pentru tariful aplicat în roaming internațional se va preciza țara al cărei timp legal a fost utilizat la emiterea facturii detaliate);
  • valorile apelurilor și mesajelor diferențiate pe tipuri de rețele, internaționale, în roaming, numere cu tarif special;
  • pentru serviciile de acces la internet:
  • data și ora începerii fiecărei sesiuni de date, volumul de trafic consumat / sesiune, tariful total aplicat pentru sesiune / grup de sesiuni în funcție de unitatea de tarifare;
  • numărul de ore / volumul de trafic inclus în abonament (limită de trafic), precum și traficul suplimentar generat prin depășirea numărului de ore / volumului de trafic inclus în abonament, dacă este cazul;
  • unitatea minimă de contorizare a traficului, precum și modalitatea de rotunjire a unei sesiuni, dacă este cazul;
  • tariful aplicabil pe unitatea minimă utilizată pentru contorizarea traficului. Companiile aleg în ce format furnizează facturile

Care sunt prevederile ANCOM

ANCOM a subliniat că este necesar ca toate companiile, inclusiv giganții din domeniu, trebuie să includă detalii specifice pentru diferite tipuri de servicii. De pildă, în cazul serviciilor de comunicații de voce, SMS și MMS este vorba despre detalii complete ale apelurilor și mesajelor, incluzând numărul de telefon, data, ora, durata și tariful aplicat.

Pentru serviciile de trafic de internet, pe facturi trebuie să se regăsească data și ora începerii sesiunilor de date, volumul de trafic consumat, tariful aplicat, limita de trafic inclusă în abonament și traficul suplimentar.

Conform anunțului pentru clienții Digi RCS RDS, Vodafone și Orange, companiile pot alege formatul în care furnizează factura, prin scrisoare sau în format electronic, prin e-mail sau în contul de client. Mai mult, furnizorii sunt obligați să asigure măcar o variantă gratuită de livrare a acestor documente.

Astfel, e obligatoriu pentru clienţii Digi, Vodafone și Orange. Facturile trebuie furnizate într-o perioadă maximă de 5 zile de la data solicitării. pe facturi trebuie să se mai regăsească: detalii despre tarifele pentru serviciile suplimentare și traficul efectuat, informații despre tarifele pentru conectare, instalare, reconectare sau deconectare și costurile echipamentelor și specificații pentru alte servicii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`