În Monitorul Oficial al României au fost publicate Hotărârea Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naționale de sănătate publică și Ordinul Ministerului Sănătății nr. 964/2022 privind aprobarea normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate publică. Astfel, unitățile de specialitate, furnizorii de servicii medicale care participă la realizarea Programului Național de Vaccinare, maternitățile și medicii de familie selectați de DSP Iași să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei trebuie să transmită documentele și cererile până pe 18 aprilie 2022, urmând ca încheierea contractelor cu DSP pentru implementarea programelor naționale de sănătate publică să se realizeze până pe 26 aprilie anul curent.
Este important de știut că unitățile de specialitate care depun cererile însoțite de documentele prevăzute de actele normative în vigoare, necesare încheierii contractelor pentru implementarea programelor naționale de sănătate, la alte termene decât cele stabilite și comunicate de către DSP Iași și nu participă la încheierea contractelor în termenele stabilite, nu vor mai realiza implementarea programelor naționale de sănătate publică.
26 aprilie, termenul limită pentru încheierea contractele dintre unitățile de specialitate și DSP Iași
În vederea încheierii contractelor pentru implementarea programelor naționale de sănătate publică cu Direcția de Sănătate Publică Județeană Iași, unitățile de specialitate (instituții publice, furnizori publici de servicii medicale din subordinea Ministerului Sănătății și din rețeaua administrației publice locale, furnizori privați de servicii medicale pentru serviciile medicale care depășesc capacitatea furnizorilor publici de servicii medicale) trebuie să transmită o cerere/solicitare; actul de înființare, autorizația sanitară de funcționare; dovada de evaluare în domeniul asigurărilor sociale de sănătate, valabilă la data încheierii contractului, cu precizarea tipului de asistență pentru care este acreditat, după caz; dovada unui cont deschis la Trezoreria Statului sau la bancă; codul de înregistrare fiscală – codul unic de înregistrare; dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru furnizor, valabilă la data încheierii contractului de furnizare servicii medicale încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Județului Iași și alte documente considerate necesare, în funcție de specificul programului/ subprogramului.
Cererea și documente vor fi transmise pe adresa de email dspbuget@dspiasi.ro. Documentele pot fi depuse până pe data de 18 aprilie 2022, iar termenul limită de încheiere a contractelor este 26 aprilie 2022. De asemenea, în luna aprilie 2022 se pot încheia acte adiționale la contractele existente, iar noile contracte vor intra în vigoare începând cu data de 01.05.2022.
Ce documente trebuie să comunice medicii de familie și maternitățile către DSP Iași
Pentru a încheia contracte cu DSP pentru serviciile medicale de vaccinare, medicii de familie care furnizează servicii de vaccinare trebuie să transmită o serie de documente: cerere/solicitare pentru încheierea contractului cu DSP; certificat de înregistrare fiscală; autorizație sanitară de funcționare; certificat de înregistrare in RUCM (Număr Registrul Cabinetelor); dovada asigurării de răspundere civila in domeniul medical, atât pentru furnizor, cat si pentru personalul medico-sanitar angajat; contractul de furnizare a serviciilor medicale in asistenta medicala primara încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a județului Iași. Documentele vor fi trimise pe adresa de email dspiasi.raportari@yahoo.com. Aceleași documente trebuie transmise pe adresa dspiasi.raportari@yahoo.com și de către maternitățile din Iași.
În vederea încheierii contractelor între medicii de familie ieșeni care oferă servicii supraveghere tip santinelă a gripei, trebuie să transmită, în format electronic, asumate prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului, următoarele documente: cerere/solicitare pentru încheierea contractului cu DSP; certificat de înregistrare fiscală (CUI); autorizația sanitară de funcționare; certificat de înregistrare în RUCM (Număr Registrul Cabinetelor); dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât și pentru personalul medico-sanitar angajat; contractul de furnizare a serviciilor medicale in asistenta medicala primara încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a județului Iași. Cererea si documentele suport mai sus menționate vor fi transmise la adresa de e-mail: dspiasi.raportari@yahoo.com.
Cererile și documentele trebuie depuse în termenul stabilit, iar contractul trebuie semnat până la data menționată. În caz contrar, unitățile de specialitate, medicii de familie și maternitățile ieșene nu vor mai lua parte la implementarea programelor naționale de sănătate publică.