Sorin Dima este un ieșean care a trimis un colet ca retur prin intermediul firmei de curierat Cargus, în data de 16 decembrie 2024. De aproximativ 30 de zile, bărbatul nu a reușit să recupereze produsul și nici banii. Este vorba despre un pachet care conținea o geacă în valoare de 756,99 lei.
Angajații de la Cargus au pierdut coletul unui ieșean! Pachetul conținea o geacă în valoare de peste 700 de lei
Sorin Dima susține că a trimis, pe data de 16 decembrie 2024, un colet retur spre Oradea ce conținea o geacă în valoare de 756,99 lei. Acesta a specificat curierilor să menționeze pe AWB plata prin bancă. Însă, ieșeanul susține că angajații firmei de curierat au tipărit AWB-ul cu mențiunea „ramburs”. De atunci, ieșeanul nu și-a mai văzut coletul iar angajații firmei de curierat i-au transmis că îl vor contacta când îl vor găsi. Sorin Dima consideră că geaca lui este furată și că nu mai are cum să fie găsită în depozit, având în vedere că regulile firmei de curierat admit că un colet stă în sediu doar cinci zile.
„Cei de la Cargus mi-au pierdut un colet și nu vor să mi-l înapoieze. Lor le figurează că este în depozit, dar nu vor nici să-mi ofere contravaloarea lui. Am trimis prin firma Cargus un colet retur spre o firmă din Oradea. Din start, au tipărit greșit AWB-ul, pentru că a ajuns coletul la destinație și ei l-au refuzat. S-a întors, și de pe data de 23 decembrie 2024, lor le figurează ca fiind în depozit, numai că, probabil, l-au furat, nu-l mai găsesc acolo. Nu știu ce se întâmplă, nici nu vor să îl caute. Am făcut sesizare la București. La fel, au trimis înștiințare spre Iași și nu vor să-l caute, nu vor să dea niciun răspuns. Astăzi (n.r. – miercuri, 15 ianuarie 2025), iar am sunat la ei. Ei spun că nu sunt rău intenționați, ci pur si simplu nu-l găsesc. Mi-au spus că, atunci când o să îl găsească, o să mă contacteze. După regulile lor, coletul stă în depozit 5 zile. Nu poate sta în depozit, pentru că se întoarce la cel care l-a expediat. Deci, îmi este clar că este furat și nu vor să mă despăgubească. Pe data de 23 decembrie 2024, am mers ca să modific AWB-ul. Nu era de competența fetelor de la ghișeu, trebuia să vină un responsabil, dar totuși nu am fost preluat de nimeni. Din momentul acela, coletul s-a pierdut”, a spus Sorin Dima.
Ieșeanul a depus o plângere la protecția consumatorului
În data de 14 ianuarie 2024, Sorin Dima a hotărât să apeleze la Protecția Consumatorilor Iași, unde acesta a trimis o reclamație cu privire la problemele întâmpinate cu cei de la Cargus. Bărbatul a încercat să depună o reclamație și la poliție, însă acesta susține că agenții i-au transmis că situația nu se încadrează în nicio faptă.
„Am fost și la poliție, dar, practic, nu se încadrează la nicio faptă. Am făcut o plângere și la protecția consumatorului. În baza numărului de reclamație, cei de la București nu au primit niciun răspuns de la Iași. Era trecut acolo, clar, cont bancar și ei au pus, când au tipărit AWB-ul, ca să fie ramburs suma respectivă, deci au greșit din start. Din cauza aceasta, cei de la firma la care trebuia să ajungă coletul l-au trimis retur. Am discutat cu ei și mi-au spus că este greșit AWB-ul, și să merg la Cargus, să modifice. Dar angajații firmei de curierat nu vor să vorbească cu clienții, astfel, am rămas fără colet și fără bani. Cei de la Iași nu le-au trimis niciun răspuns celor de la București. La Iași nu este niciun responsabil, niciun șef de depozit. Respectivele de la ghișeu nici nu se prezintă, nu au ecuson să arate cum se numesc, este o debandadă totală acolo”, a adăugat Sorin Dima.
Ieșeanul a povestit cum situația neplăcută în care a fost pus ar fi început de la o greșeală a angajaților de la Cargus, pentru care acesta trebuie să se chinuie să își recupereze ori banii, ori coletul.
Reporterii BZI au contactat serviciul de Reclamații Clienți și aceștia au transmis că au primit reclamația ieșeanului și că vor urgenta sesizarea acestuia.
„S-a ocupat un agent de sesizarea domnului Dima Sorin, dar momentan nu avem niciun răspuns. Am trimis o urgentare a sesizării domnului și urmează ca acesta să primească un răspuns”, a declarat Leonora Enache, angajata de la serviciul de curierat.
Astfel, se pare că angajații de la Cargus au pierdut coletul unui ieșean. Sorin Dima este, în continuare, păgubit. Rămâne de văzut cum va fi soluționată această situație și dacă bărbatul din Iași va reuși să își recupereze banii sau geaca.
Sorine, daca aia ti-au pierdut coletul, cum plm sa ti-l inapoieze?! Un colet e declarat pierdut atunci cand nu se mai gaseste. Hai ca nu e greu…