Prima pagină » National » Anchetă la marea companie aeriană cu care zboară mii de români! Sute de plângeri privind sistemul de recunoaștere facială
Anchetă la marea companie aeriană cu care zboară mii de români! Sute de plângeri privind sistemul de recunoaștere facială

Anchetă la marea companie aeriană cu care zboară mii de români! Sute de plângeri privind sistemul de recunoaștere facială

07 oct. 2024, 13:40,
Simona Ciobanu în National

Mii de plângeri aduse companiei aeriene Ryanair! Comisarul irlandez pentru protecția datelor (DPC) desfășoară o investigație la nivelul Uniunii Europene pentru a evalua dacă utilizarea tehnologiei de recunoaștere facială de către Ryanair , în scopul verificării identității clienților care fac rezervări prin intermediul site-urilor terțe, încalcă legile de confidențialitate ale UE, relatează Reuters.

Autoritatea de reglementare a precizat că a primit mai multe plângeri din partea clienților Ryanair din diverse țări UE cu privire la această practică, care implică verificări suplimentare pentru cei care rezervă bilete prin intermediul agențiilor online sau site-urilor terțe, în contrast cu rezervările directe pe platformele Ryanair.

Sute de plângeri aduse companiei aeriene Ryanair

Ryanair, cel mai mare transportator aerian din Europa în funcție de numărul de pasageri, a declarat că susține investigația, explicând că procedura a fost creată pentru a proteja clienții de agențiile online neafiliate, care ar putea furniza date de contact și plată eronate.

Pe site-ul său, Ryanair menționează că aceste verificări suplimentare sunt necesare pentru a îndeplini cerințele de siguranță și securitate. Clienții pot evita recunoașterea facială prezentându-se la aeroport cu cel puțin două ore înainte de zbor sau trimițând în prealabil un formular împreună cu o copie a pașaportului sau a cărții de identitate, un proces care poate dura până la șapte zile, potrivit companiei.

Aceste verificări nu sunt necesare pentru rezervările făcute direct pe site-ul sau aplicația Ryanair, sau printr-o agenție care a semnat un acord comercial cu compania aeriană, asigurând că biletele sunt achiziționate direct de la Ryanair.

De la începutul anului, Ryanair a încheiat 14 astfel de acorduri. Compania a subliniat într-un comunicat că procesele sale biometrice și non-biometrice sunt pe deplin conforme cu reglementările UE privind protecția datelor (GDPR).

Aproximativ 200 de pasageri au fost evacuați de urgență dintr-un avion Ryanair

Într-o altă ordine de idei, reiterăm cum un avion Boeing cu aproape 185 de pasageri la bord a fost evacuat joi dimineață, 3 octombrie, în Italia, după ce flăcări au fost observate ieșind dintr-un motor.

Pompierii au intervenit la aeroportul din Brindisi, după ce vaporii și flăcările au fost văzute în zona motorului stâng al avionului Ryanair, chiar înainte de decolare. Fotografii de la fața locului au surprins flăcările în jurul motorului.

Compania aeriană a confirmat că toți cei 184 de pasageri ai Boeingului 737-800 au fost evacuați în siguranță.

„Zborul FR8826 de la Brindisi la Torino a fost amânat în această dimineață, după ce echipajul de cabină a observat vapori în afara aeronavei”, a declarat Ryanair într-un comunicat. „Pasagerii au fost debarcați fără incidente și transportați cu autobuzul înapoi la terminal.”

Iar cu numai în urmă cu o zi, toate zborurile programate pentru marți, 1 octombrie, cu plecare sau sosire pe aeroportul din Bergamo, au fost fie întârziate, fie redirecționate, fie anulate, după ce o anvelopă a unui avion Ryanair a explodat în timpul aterizării, conform Euronews.

Avionul, care venea din Barcelona, a aterizat pe Bergamo în jurul orei 9:00, moment în care una dintre anvelopele de aterizare a explodat, blocând pista.

Niciun pasager sau membru al echipajului nu a fost rănit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`