Prima pagină » Actualitate » Anchetă la Ambulanţa Cluj, în cazul părinţilor umiliţi după ce au sunat la 112

Anchetă la Ambulanţa Cluj, în cazul părinţilor umiliţi după ce au sunat la 112

16 feb. 2021, 13:47,
Cristian ZAVASTIN în Actualitate

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) a cerut marți, 16 februarie, declanșarea unei anchete la Serviciul de Ambulanță Cluj în cazul părinţilor umiliţi după ce au sunat la 112.

Incidentul a avut loc în urmă cu trei luni, iar DSU s-a autosesizat și a anunțat că a început o anchetă disciplinară în cazul operatorului de la Serviciul de Ambulanță Cluj care i-a umilit pe părinții care au sunat la 112.

„Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public, care vizează o înregistrare dintre aparținătorul unei fetițe și un operator al Serviciului de Ambulanță Cluj, prin apel la numărul unic de urgență 112, pentru corecta informare a opiniei publice precizăm că Departamentul pentru Situații de Urgență s-a sesizat cu privire la această speță și a solicitat declanșarea unei anchete disciplinare împotriva operatorului SAJ Cluj”, au declarat reprezentanții DSU.

Anchetă la Ambulanţa Cluj: „Ne delimităm categoric de un astfel de comportament total neprofesionist!“

Reprezentanții DSU au precizat că operatorul SAJ Cluj a avut un comportament total neprofesionist și că astfel de situații nu pot fi tolerate.

„Totodată, conform celor sesizate, precizăm că ne delimităm categoric de un astfel de comportament total neprofesionist și nu vom admite ca astfel de situații să fie tolerate, acestea îngreunând scopul comun al tuturor serviciilor de urgență de a răspunde prompt și eficient cetățenilor care solicită ajutorul prin apel la numărul unic de urgență 112”, au mai spus reprezentanții DSU.

Operatorul de la 112 i-a umilit pe părinți și le-a închis telefonul

Incidentul care a dus la demararea anchetei la SAJ Cluj s-a produs în luna noiembrie, anul trecut, dar de-abia acum a ajuns în atenția autorităților. Tatăl copilului care a sunat la 112 a făcut publică înregistrarea discuției telefonice cu operatorul de la 112.

Conform înregistrării, operatorul telefonic are o atitudine arogantă și le răspunde părinților care anunțau că bebelușul lor urinează sânge că nu este o urgență și că trebuie să meargă la medicul de familie. După mai multe apeluri, copilul a fost luat de o ambulanță, iar acum este în afara oricărui pericol.

Părinții au fost suprinsi atunci când, cerând ajutorul, medicul cu care au vorbit nu numai că nu i-a ajutat ci pur şi simplu le-a închis telefonul. Tatăl copilului a declarat faptul că a fost jignit de cei de la ambulantă şi că un echipaj a venit abia la al 3-lea apel pe care acesta l-a dat. În loc ca medicul să îi ofere consiliere de specialitate, acesta l-a atenţionat pe bărbat spunând că ar trebui să aibă grijiă de copilul lui:

„Doamna de la ambulanţă nicidecum nu a vrut să-mi dea o ambulanţă pentru fetiţă. M-a jignit, m-am simţit foarte jalnic când a vorbit, pentru că zicea că nu pot să caut de copiii mei, deci nu am cum să ingrijiesc de copiii mei. Am sunat de foarte multe ori, de 3-4 ori am sunat ca să trimită ambulanța. Când fetiţa plânge şi când sângerează nu cred că asta nu e urgenţă. Doamna îmi zicea că nu e urgenţa. Aş vrea să se ia măsuri”, a spus Iosif Zagor, tatăl copilului.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`