Prima pagină » National » Alexandru Rafila, despre cazul morților de la Pantelimon: „Ține foarte mult de partea de comunicare cu pacientul”
Alexandru Rafila, despre cazul morților de la Pantelimon:

Alexandru Rafila, despre cazul morților de la Pantelimon: „Ține foarte mult de partea de comunicare cu pacientul”

17 sept. 2024, 13:00, 2 ,
în National

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a subliniat că incidentele precum cele de la Spitalul „Sfântul Pantelimon” din București și din alte spitale din România sunt legate în mare măsură de comunicarea cu pacientul, care, pe lângă diagnostic, ar trebui să fie informat despre ceea ce urmează să i se întâmple. Rafila consideră că un dialog constant cu pacientul și familia acestuia este esențial, iar acest aspect va contribui la creșterea siguranței pacientului, conform declarațiilor făcute pentru News.ro.

Alexandru Rafila a participat marți, 17 septembrie, la un eveniment organizat de Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, cu ocazia Zilei Mondiale a Siguranței Pacienților.

„Siguranța pacientului este un fenomen complex. Anul acesta discutăm despre un diagnostic care trebuie să fie complet și să ofere siguranță intervenției terapeutice. Însă siguranța pacientului depinde de multe alte aspecte. Ministerul Sănătății are două componente importante: investițiile în sistemul de sănătate și controlul infecțiilor asociate asistenței medicale. În prezent, derulăm 120 de proiecte în spitale din România pentru a îmbunătăți controlul infecțiilor”, a declarat Rafila.

Ministrul Sănătății, despre cazul morților de la Pantelimon

Alexandru Rafila a adăugat că situația de la Spitalul „Sfântul Pantelimon” este strâns legată de lipsa de comunicare.

„Indiferent că vorbim despre ANMCS, Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor sau Casa Națională de Asigurări de Sănătate, este esențial să oferim pacienților confort și siguranță. Acest lucru nu poate fi impus prin măsuri administrative sau juridice; este o chestiune de comunicare. Evenimentele de la Pantelimon și din alte spitale sunt în mare măsură rezultatul unei comunicări insuficiente cu pacientul, care ar trebui să știe ce se va întâmpla în continuare după ce primește un diagnostic. Dialogul cu pacientul și cu familia acestuia este esențial pentru consolidarea siguranței pacientului”, a explicat ministrul.

El a mai precizat că Ministerul Sănătății lucrează la actualizarea standardelor de angajare.

„Este un proces complex, care implică educație, timp și o gestionare corectă a resurselor umane, având în vedere că personalul medical este adesea suprasolicitat. Lucrăm la noi standarde de angajare în diverse secții medicale, colaborând cu comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătății. Actualele normative sunt vechi de aproximativ 20 de ani și nu mai corespund realității actuale. Pentru a asigura siguranța pacientului, toate instituțiile implicate, inclusiv universitățile de medicină și farmacie, trebuie să colaboreze, deoarece ele formează profesioniștii din sistemul medical, fie că vorbim de medici, fie de asistenți medicali”, a concluzionat Alexandru Rafila.

Comentarii
  • Cuie Mimpoesu

    Doctor: Coaie, am două vești. Una bună și una rea.
    Pacient: Care sunt veștile…???
    Doctor: Vestea rea este că ai să dai colțu’… Și aia bună este că nu o să te chinui…

  • hai mars jidane psd-ist, te tine ciolacu in brate infractorule, 2 infractori rafila jidanu si ciolacu jidanu. demisia gunoiul eafila , ai distrus sistemul sanitara si ai ordonat sa fie omorati pacientii de la pantelimon, criminalul jidan a ordonat sa fie omorati pacientii care aveau dreptul la viata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
22 noiembrie 2024
22 noiembrie 2024