Prima pagină » Economic Local » AJOFM Iași a plătit peste 20 de milioane de lei patronilor din Iași care au reangajat persoanele trimise în șomaj tehnic, în contexul pandemiei de COVID-19

AJOFM Iași a plătit peste 20 de milioane de lei patronilor din Iași care au reangajat persoanele trimise în șomaj tehnic, în contexul pandemiei de COVID-19

19 sept. 2020, 02:00,
Raluca Costin în Economic Local

Patronii din Iași care au reangajat 20.000 de persoane trimise în șomaj tehnic pe perioada stării de urgență sau alertă, au primit de la AJOFM Iași peste 20 milioane de lei. Suma reprezintă ajutoare financiare acordate de stat pentru angajatorii care au solicitat 41,5 la sută din salariul de bază brut pe o perioadă de 3 luni. Aceștia sunt obligați să mențină angajații în firmă cel puțin până la sfârșitul anului 2020

Aproape 20.000 de persoane care au fost trimise în șomaj tehnic, în contextul pandemiei de COVID-19, au fost reangajate de patronii din Iași. Potrivit datelor furnizate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Iași, aceștia au revenit la serviciu în luna iulie 2020.

„În ceea ce privește ajutorul de 41,5 la sută din salariul brut, au primit drepturi salariale în valoare de 20.978.602 lei, aferente lunii iulie 2020, un număr de 2.768 de angajatori pentru 19.698 de persoane”, a declarat Adriana Sîrghie, purtător de cuvânt în cadrul AJOFM Iași.

Patronii din Iași au solicitat banii de la stat pentru a depăși, mai ușor, criza financiară creată de pandemia de COVID-19

Angajatorii din Iași care au primit banii de la stat trebuie să asigure locul de muncă salariaților până la sfârșitul anului 2020, întrucât angajatorii au solicitat ca Guvernul să le acopere 41,5 la sută din salariul de bază brut pentru o perioadă de trei luni. Potrivit AJOFM Iași măsura se aplică numai în cazul persoanelor care au avut o durată a suspendării contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă. Astfel, angajatorii plătesc salariile, iar apoi decontează ajutorul de la stat.

Patronii din Iași care au suspendat activitatea mai pot solicita șomaj tehnic de la AJOFM Iași

Angajatorii din Iași care au activitatea suspendată din cauza pandemiei de COVID-19, mai pot opta pentru continuarea plății șomajului tehnic până la ridicarea restricțiilor. Potrivit AJOFM Iași, în luna iulie 2020 au depus cererile pentru obținerea șomajului tehnic 208 de angajatori care au solicitat ajutorul de la stat pentru un număr total de 1.146 de oameni. Valoarea plăților făcute în luna august de AJOFM Iași s-a ridicat la aproximativ 1,95 milioane de lei. Indemnizația de șomaj tehnic reprezintă 75 la sută din salariul de bază, dar statul acoperă cel mult 75 la sută din câștigul salarial mediu brut.

AJOFM Iași a plătit peste 30 de milioane de lei drept șomaj tehnic angajatorilor din Iași care nu au mai avut activitate

Angajatorii din Iași care au solicitat șomaj tehnic pentru angajații care lucrează în diverse domenii de activitate, au primit între 913 lei de persoană și 5.000 de lei, diferența de la 2.350 de lei până la 5.000 de lei fiind asigurată de angajator. Angajatorii din Iași care au cerut indemnizația de sprijin pentru perioada în care nu au avut activitate, sunt din domeniile comerț, auto, industrie sau construcții. Aceștia mai pot beneficia de alte ajutoare financiare de la stat dacă angajează tineri sau persoane care au muncit în străinătate și au rămas fără un loc de muncă.

Patronii din Iași beneficiază de un ajutor financiar de până la 2.500 de lei lunar dacă angajează persoane disponibilizate în timpul pandemiei de COVID-19

Patronii din Iași care angajează tineri români sau persoanele care au peste 50 de ani, disponibilizate în ultimele 6 luni, primesc subvenții de la stat. Suma acordată de stat pentru a ajuta angajatorii din Iași este de 50 la sută din salariul brut al angajatului, până la 2.500 de lei. Patronii trebuie să încadreze în muncă tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 29 ani și persoanele cu vârsta de peste 50 ani, ale căror raporturi de muncă au încetat în perioada stării de urgență din motive neimputabile lor. Obiectivul acestui ajutor financiar este protejarea angajaților prin acordarea unor măsuri de sprijin suplimentare angajatorilor, iar durata măsurii este de 12 luni, mecanismul de plată fiind prin decontare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
19 noiembrie 2024
19 noiembrie 2024