Neîncrederea în firmele de telefonie mobilă, dar și în cele de curierat este tot mai mare. În ultimii ani a crescut numărul reclamațiilor depuse de ieșeni la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Sute de petiții au fost înregistrate la această instituție
Anul trecut, ANCOM a primit și soluționat 3.685 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România. O parte din aceste reclamații provin de la ieșenii nemulțumiți de serviciile anumitor companii. În total, aproximativ 10 la sută din aceste sesizări provin din Iași. În aceste sesizări s-au reclamat aspecte cu privire la serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri ale utilizatorilor vizând aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor, facturarea acestor servicii, modificarea unilaterală a contractelor de către furnizori și derularea contractelor la distanță.
Telekom, reclamată de un ieșean din cauza problemelor cu semnalul
Un client din Iași al companiei de telefonie mobilă susține că nu a mai putut folosi telefonul și nu a mai putut face plăți online.
„Bună ziua! Vă scriu în legătură cu o petiție pe care am formulat-o operatorului de telefonie mobilă Telekom, în care le-am expus problemele existente cu semnalul la domiciliul meu, cerându-le o rezolvare. Am fost contactat telefonic de un operator care mi-a transmis că semnalul este foarte bun în zonă. Eu le-am explicat că nu reușesc să fiu contactat telefonic când sunt acasă, nu pot face plăți online. De aceea doresc rezilierea contractului de telefonie mobilă, iar cele două numere de telefon să fie trecute pe cartele prepay”, susține M.N.
RCS-RDS, reclamată pentru servicii de proastă calitate
Un ieșean care s-a abonat la compania RCS-RDS susține că a întâmpinat probleme privind serviciile oferite de către firmă. Nu a mai avut Internet și nu a mai putut folosi telefonul timp de câteva zile. Mai mult, a primit promisiuni că situația se va rezolva, însă acest lucru nu s-a întâmplat.
„Au fost întrerupte serviciile furnizate de Digi RCS-RDS timp de trei zile. Am făcut numeroase plângeri, dar problema este mereu aceeași. Eu consider că este un abuz din partea lor atât timp cât plătesc niște servicii de care nu beneficiez”, susține A.N.
Nu funcționează Roaming-ul
Alte petiții trimise către ANCOM s-au referit la probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon, precum și aspecte legate de serviciile de Roaming, acestea din urmă vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de Roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home). Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori din Iași și din restul țării s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România, Orange România, Telekom România Mobile Communications, Telekom România Communications și RCS&RDS.
Firmele de curierat, reclamate la ANCOM
De asemenea, ieșenii au reclamat până în prezent, la ANCOM, aspecte cu privire la furnizarea serviciilor poștale. Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de nelivrarea trimiterilor poștale, termenul foarte lung de livrare a trimiterilor, deteriorarea trimiterilor poștale și pierderea sau furtul acestora. În contextul creșterii semnificative a comerțului online, serviciul de livrare colete a căpătat o amploare din ce în ce mai mare. În acest context, cei mai reclamați furnizori de servicii poștale au fost Urgent Cargus, Fan Courier, Compania Națională Poșta Română, Dynamic Parcel Distribution.