Prima pagină » Titlurile zilei » Afirmația care poate da peste cap ancheta în cazul accidentului mortal de la Bălțați! ”Orice coliziune ar fi putut schimba traiectoria TIR-ului”

Afirmația care poate da peste cap ancheta în cazul accidentului mortal de la Bălțați! ”Orice coliziune ar fi putut schimba traiectoria TIR-ului”

30 apr. 2022, 02:00, 2 ,
Dragos Savin în Titlurile zilei

Ancheta în cazul accidentului mortal de la Bălțați ar putea fi dată peste cap. Conf. univ. dr. Adrian Sachelarie de la Facultatea de Mecanică din Iași spune că ambulanța ar fi putut schimba traiectoria TIR-ului când a intrat în coliziune cu acesta

Ancheta în cazul accidentului mortal de la Bălțați ar putea fi dată peste cap. Pe 1 februarie 2022, la Bălțați și-au pierdut viața 7 oameni după impactul dintre un TIR, o ambulanță și o autoutilitară. Accidentul a avut loc în jurul orei 7:00, într-o curbă extrem de periculoasă. La fața locului s-au deplasat mai multe ambulanțe și echipaje de Poliție, după ce, prin apelul la 112, s-au anunțat mai multe victime ce se aflau în stop cardio-respirator. Medicii ajunși la fața locului au încercat în zadar salvarea celor 7 victime, fiind nevoiți să declare decesele rând pe rând. S-a discutat despre vinovăția șoferului de TIR, iar mai apoi despre cea a șoferului din ambulanță. Conf. univ. dr. Adrian Sachelarie de la Facultatea de Mecanică din Iași spune că ambulanța ar fi putut schimba traiectoria TIR-ului când a intrat în coliziune cu acesta.

”Orice coliziune ar fi putut schimba traiectoria TIR-ului în cazul accidentului de la Bălțați. Este greu de precizat cine este vinovat, trebuie analizate toate urmele lăsate pe carosabil în urma impactului. Depinde și locul în care a fost lovit TIR-ul”, a precizat conf. univ. dr. Adrian Sachelarie.

Șoferul ambulanței nu crede că ar fi putut schimba direcția mastodontului

Reporterii BZI au discutat cu Marcel Corban la o săptămână de la producerea accidentului. După producerea accidentului au fost luate în calcul mai multe variante. S-a spus că este posibil ca șoferul ambulanței să fi pătruns pe contrasens. Această ipoteză este însă desființată de Corban. Șoferul ambulanței susține că TIR-ul a intrat pe contrasens, din această cauză s-a produs accidentul rutier.

”S-a spus că eu am intrat pe contrasens. Cum aș fi putut eu cu ambulanța, de 2 tone, să destabilizez un camion de 20 de tone? Roata de la ambulanță nu s-a rupt și a sărit, el cu camionul mi-a rupt roata. Ce pot eu să vă spun este că, el, cu camionul, era pe contrasens, era pe banda mea. M-a prins fix în curbă, și nu am mai apucat nici să frânez, nici să iau viraj mai mult în dreapta. Nu am apucat nimic, am văzut doar că mă izbesc în el și am auzit deodată «poc». Se deschisese airbag-ul. Când am ridicat capul și m-am uitat, TIR-ul nu mai era lângă mine, plecase. Când am realizat ce s-a întâmplat, m-am uitat la mine, nu aveam nimic, am întrebat-o pe asistentă în spate, a zis că e totul bine”, a povestit Maricel Corban, șoferul de pe ambulanță, implicat în accidentul de la Bălțați.

Impact devastator

În urma impactului, ambulanța și-a continuat deplasarea, fără o roată, zeci de metri.

”Am constatat imediat după că eu mergeam pe asfalt fără o roată, mergeam târâș. De la locul impactului cred că am mai mers fără roată aproximativ 30 de metri, până s-a oprit. Săriseră și cheile din contact, motorul era oprit. M-am dat jos din mașină și un om vine la mine și îmi zice «voi vedeți ce ați făcut? e polei pe jos, uite ce ai făcut». Era polei pe jos, am văzut și eu, dar AMP a declarat că drumul era perfect uscat, lucru ce nu este adevărat. Din ce îmi amintesc, eu zic că m-am izbit în remorcă, nu în capul de TIR, că dacă era așa, mă prindea remorca, sau poate m-am izbit în roata din spate, remorca fiind în derapaj. Pe mine, dacă mă lovea remorca, eu eram terminat acum”, a declarat Maricel Corban, șoferul de pe ambulanță, implicat în accidentul de la Bălțați.

Cum s-a produs tragedia de la Bălțați

Maricel Corban spunea că din cauza poleiului nici autoutilitara în care se aflau 6 bărbați nu a putut opri.

”De la locul impactului dintre mine și TIR, până la locul unde a fost impactul între TIR și dubă, este o distanță de aproximativ 30-40 de metri. Gândiți-vă că duba era la o sută de metri mai în față, șoferul din ea a văzut primul impactul, trebuia să oprească. A fost polei, nu a putut să oprească. Distanța între noi, între mașini, a fost foarte mare, dar din cauza poleiului nu s-a putut opri”, a spus Maricel Corban, șoferul de pe ambulanță, implicat în accidentul de la Bălțați.

Odată ce a coborât din ambulanța pe care o conducea, Corban a văzut imaginile dezastrului.

”Când am coborât din mașină, am sunat la 112 și le-am zis să trimită salvare pentru gravidă, pentru că eu nu știam ce e la vale la 100 și ceva de metri de mine, nu știam ce e acolo. Mi-au făcut legătura la pompieri, m-au întrebat dacă sunt persoane încarcerate și am fugit repede până acolo să văd ce e. Când am ajuns la ei, puneam mâna pe unul, mort, pe altul, rece, mort. În înregistrarea cu 112 ar trebui să se audă, dacă nu se va recunoaște că era polei pe jos, se aude când vorbeam cu ei și le spuneam că pe lângă mine mai trece o mașină, care s-a speriat, a pus frână și merge târâș pe asfalt, aluneca și le-am zis că posibil să mai fie un accident”, a spus Maricel Corban.

Comentarii
  • Domn profesor, este ? In zona aia legile fizicii sunt alterate, de aia ambulanta a facut buba la camionul cel greu si care circula corect. Pana si cardul tahograf stie asta.
    Vezi ca mai nou s-au pus si stalpi antilevitatie in zona mediana acolo tocmai ca sa fie soferii pe faza.

  • Ambulanta de vina = despagubiri 0 lei, TIR-ul vinovat = despagubiri sute de miliarde lei noi

    Pai daca iese ambulanta de vina, la-revedere despagubirile de milioane (zeci) de milioane de euro la familiile celor morti, corect? Ambulanta nu avea nici macar RCA (la o simpla cautare) la momentul Z.
    Haideti sa fim realisti, banii conteaza… toata lumea lucreaza pentru bani, restul e:
    GARGARA!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`